لاذقیه.jpg

روز گذشته دهها تن از عناصر تروریستی حملاتی گسترده و غافلگیرانه را علیه نیروهای ارتش سوریه در شمال استان لاذقیه انجام دادند.

به گزارش مشرق، روز گذشته دهها تن از عناصر تروریستی « حزب الترکستانی، قفقازی، چچنی، تیپ مقداد بن عمرو» حملاتی گسترده و غافلگیرانه را علیه نیروهای ارتش سوریه در شمال استان لاذقیه انجام دادند.

گروه های تروریستی حملات خود را با چند خودرو و عنصر انتحاری در ارتفاع « رشو» آغاز کردند و در ادامه یگان های زمینی آنان با پشتیبانی آتش توپخانه علیه نیروهای سوری وارد عمل شدند.

بیشتر بخوانید:

آخرین تحولات میدانی شمال شرق استان دمشق + نقشه میدانی

نیروهای ارتش سوریه مستقر در ایستگاه های دفاعی موفق شدند در همان گام نخست، تحرکات تروریست ها را در این محور رصد کنند و به سرعت برای متوقف کردن عملیات تروریست ها به میدان نبرد آمدند.

یگان موشکی ارتش سوریه در همان ابتدا با شلیک چند موشک حرارتی توانست، تعداد از خودروهای نظامی تروریست ها را منهدم کند؛ در این عملیات دقیق شماری از تروریست ها به هلاکت رسیدند و ضربات سنگینی به آنان وارد شد.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

درگیری یگان های زمینی نیروهای ارتش سوریه با عناصر تروریستی نزدیک به 4 ساعت ادامه پیدا کرد و در نهایت با کشته و زخمی شدن حدود 45 تن از تروریست ها، حملات در این محور به طور کامل دفع شد.

به گزارش مشرق، ارتفاع «رشو» بر شهرک راهبردی «کنسبا» اشراف کامل دارد؛ عناصر تروریستی درصدد بودند با اشغال این ارتفاع خود را به ورودی شهرک کنسبا برسانند که در نهایت ناکام ماندند.

در جریان این درگیری های سنگین، 8 تن از نیروهای ارتش سوریه هم جان باختند و شماری دیگر مجروح شدند؛ براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی « تیپ المقداد بن عمرو» نقش ویژه ای در این عملیات ایفا کردند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: عناصر تروریستی تیپ المقداد پیشتر در غوطه غربی دمشق (شهرک داریا)حضور داشتند که در جریان مذاکرات به شمال سوریه منتقل شدند و درصدد انتقام گیری از ارتش سوریه بودند.

برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

عناصر تروریستی مورد حمایت ترکیه در تلاش هستند با اشغال مناطق بیشتری از استان لاذقیه، دامنه نفوذ خود را در شمال از کمربند اشغالی جرابلس تا نزدیکی یکی از قطب های اقتصادی سوریه افزایش دهند.

استان لاذقیه به عنوان پنجمین استان بزرگ سوریه به دلیل قرار گرفتن در جوار مرزهای دریایی مدیترانه از اهمیت ویژه ای برخوردار است و نقش ویژه ای را در اقتصاد سوریه ایفا می کند و تروریست ها در سال های گذشته همواره در تلاش بودند امنیت این استان را به چالش بکشند.

به گزارش مشرق، این استان داری مرزهای مشترک با ترکیه است و این مسئله بر حساسیت ها در این محور افزوده است چرا که آنکارا در سال های گذشته با کمک تروریست ها تلاش زیادی برای اشغال بخش های وسیعی از این استان کرد اما ناکام ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ناشناس IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    25 52
    تروریست های تورک لعنت بهتون
    • US ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      16 17
      تروریستها کرد هستند برادر
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      21 10
      حزب الترکستانی و قفقازی و چچنی کرد هستن یا ترک؟؟؟ واقعا متوجه نمیشی عامریکایی یا...!!!!!!
    • أحمد أنقره وي TR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      3 29
      بیشترین مجاهدین پس از برادران عرب در دولت اسلامی عراق ـ شام (داعش) مجاهدین تورک هستند. جهاد ادامه دارد ، شما تروریست می گویی اما اینها مجاهدین هستند
    • IR ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      24 10
      آفتاب آمد دلیل آفتاب! به تروریست‌های داعشی میگه مجاهد!!!! پیوند نحس پان‌ترکیسم و وهابیت همینه!
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    24 14
    این اردوغان یه گوش مالی خوبی میخاد...انشاالله بعد از پاکسازی کامل سوریه، ارتش باید استان لواء اسکندرون(هاتای) رو ازاد کنن
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    14 21
    اگه ترکیه حامی تروریسم و نژاد پرستیه چرا باهاش اینقدر رفیق هستند دولتمردان جهوری اسلامی؟
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
    21 14
    مرگ بر تروریست ترک
    • DE ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۲
      65 0
      مرگ بر تروریست کرد
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۴
      0 0
      مرگ بر همه تروریستها اعم از کرد و ترک ؛ و درود بر همه ضد تروریستها اعم از ترک و کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس