کد خبر 850408
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵
شمخانی

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران در دیدار با همتایان روس و پاکستانی خود درخصوص تشکیل کنفرانس امنیتی مشترک با حضور سایر کشورهای منطقه به توافق رسیده و طرف‌ها ساز و کارهای آن را مشخص کردند.

به گزارش مشرق، دبیران شورای امنیت ملی ایران، روسیه و پاکستان ظهر امروز پنج شنبه درخصوص تشکیل کنفرانس امنیتی مشترک با حضور سایر کشورهای منطقه به توافق رسیده و ساز و کارهای آن را مشخص کردند.

 دریابان «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران، نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه و ژنرال «ناصرخان جنجوعه» مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان با ابراز نگرانی نسبت به اقدامات بی ثبات ساز آمریکا در منطقه همچنین بر ضرورت همکاری همه جانبه کشورهای موثر آسیا برای مقابله با این روند تاکید کردند.

بیشتر بخوانید

مقامات امنیتی سه کشور توافق کردند ضمن تداوم رایزنی های مشترک نسبت به گفت وگو با سایر کشورهای منطقه آسیا و دعوت از آنان برای حضور در نشست امنیتی چند جانبه اقدام کنند.

دریابان علی شمخانی با پایان دیدارها و رایزنی های خود شهر سوچی در روسیه را به مقصد تهران ترک کرد.

 یکی از معتبرترین نشست های امنیتی جهان در حالی به کار خود در سوچی پایان داد که نمایندگان بسیاری از کشورهای حاضر خواستار تشکیل اجتماعی جهانی برای مبارزه با تروریسم و عوامل بی ثبات کننده امنیت شده و بر مقابله با یک جانبه گرایی برخی قدرت های فرامنطقه ای که ناامنی را در جهان گسترش می دهند، تاکید کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
    6 4
    کنفرانس های بی فایده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس