تحولات یمن

در حملات غافلگیرانه یگان های زمینی نیروهای یمنی دهها تن از نیروهای شورشی کشته و زخمی شدند؛ در لیست کشته شدگان نام چند سرکرده ارشد میدانی دیده می شود.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی یمن حاکیست، نیروهای ارتش یمن و رزمندگان انصارالله در روزهای گذشته ضربات سنگینی را به شورشیان تحت فرمان «طارق عفاش» در استان تعز وارد کردند.

نیروهای وابسته به «طارق عفاش» در مناطق جنوبی به صورت مستقیم توسط مستشاران و جنگنده های امارات حمایت می شوند و عملیات های آنان برای عقب راندن نیروهای یمنی تاکنون بی نتیجه مانده است.

پس از کشته شدن علی عبدالله صالح (رئیس جمهور اسبق یمن) شماری زیادی از طرفداران وی از جمله «طارق عفاش» (برادر زاده عبدالله صالح) به سمت مناطق جنوبی گریختند و به نظامیان اماراتی پیوستند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله عملیات گسترده ای را برای پاکسازی مناطق «المخاء، زهاری، وادی ملک، یختل، پایگاه خالد بن ولید» در محور ساحلی استان تعز آغاز کردند.

نقشه میدانی یمن
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

نیروهای یمنی درصدد هستند با پاکسازی مناطق غربی استان تعز، شورشیان و نیروهای مزدور چند ملیتی را در جنوب غرب استان «الحدیده» در مناطق «الخوخه، حیس، وعره و...» محاصره کنند و خود را به تنگه راهبردی «باب المندب» نزدیک کنند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: عملیات نیروهای یمنی علیه شورشیان و مزدوران چند ملیتی در غرب استان تعز از شمال و غرب منطقه «موزع» و جنوب سه راهی «موزع» آغاز شده است.

در حملات غافلگیرانه یگان های زمینی نیروهای یمنی دهها تن از نیروهای شورشی کشته و زخمی شدند؛ در لیست کشته شدگان نام چند سرکرده ارشد میدانی از جمله «حسام حسین قاید الزبیدی و عید روس رویس الرجرمل» دیده می شود.

به گزارش مشرق، حملات توپخانه ای و موشکی نیروهای یمنی علیه مواضع شورشیان تحت فرمان «طارق عفاش» در محور «موزع» و سه راهی «المخا» ادامه دارد؛ در این حملات دهها شورشی کشته و زخمی شدند.

نقشه میدانی جنوب یمن
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

از شرق شهر تعز خبر می رسد، رزمندگان انصارالله حملات ناگهانی را علیه مواضع نیروهای شورشی در کاخ های ریاست جمهوری و پایگاه نظامی التشریفات انجام دادند و شماری زیادی از آنان را به هلاکت رساندند؛ عملیات در این محور ادامه دارد و مناطق میان طرفین دست به دست می شود.

براساس اعلام منابع میدانی، امارات و عربستان تلاش می کنند با تجمیع نیروهای وابسته به منصور هادی و طارق عفاش، عملیات جدید و گسترده ای را برای اشغال کامل استان تعز انجام دهند که تاکنون به دلیل اختلاف ها لغو شده است.

از مناطق مرزی مشترک شمال یمن و جنوب عربستان (استان نجران) خبر می رسد، نیروهای شورشی با پشتیبانی جنگنده های نیروهای رژیم آل سعود حملات گسترده ای را از منطقه «اضیق» برای اشغال گذرگاه «البقع» انجام دادند.

اما با واکنش قاطع و به موقع رزمندگان انصارالله حملات نیروهای مهاجم در این محور دفع شد و دهها تن از شورشی ها به هلاکت رسیدند؛ درگیری ها در این محور نزدیک به ۶ ساعت ادامه یافت.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات این حملات اشاره کرد و گفت: با وجود پشتیبانی گسترده هوایی جنگنده های عربستانی، نیروهای شورشی از منطقه متواری شدند؛ نیروهای یمنی در جریان فرار شورشی ها توانستند تعداد زیادی از تجهیزات نظامی را به غنیمت بگیرند.

رزمندگان انصارالله در ادامه عملیات محدودی را علیه نیروهای شورشی در منطقه مرزی «الطلعه» انجام دادند و پس از درگیری های سنگین موفق شدند ۳۰ تن از آنان را  کشته و زخمی کنند.

به گزارش مشرق، از استان «عسیر» عربستان خبر می رسد، یگان موشکی انصارالله پس از دریافت اطلاعات دقیق، مواضع  و پایگاه مرزبانی عربستان را در منطقه «ظهران» هدف قرار دادند و شماری از نظامیان عربستانی را به هلاکت رساندند.

توپخانه و یگان موشکی نیروهای یمنی همچنین تجمع نیروهای شورشی و نظامیان عربستانی را در گذرگاه «علب» و منطقه «التباب السود» هدف قرار دادند؛ در جریان این حملات دهها تن از نیروهای شورشی و عربستانی کشته و زخمی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
    64 10
    باید انتقام اصماد را در تامین امنیت حدیده و با آزادی مخا گرفت وگرنه خراب کردن شبکه اب جیزان و حمله به کاخ خالی و قابل تعمیر بن سلمان که انتقام نمی شود
    • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
      4 4
      خدا شفات بده که شفا لازمی
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
    63 3
    باید انصارلله از حملات شبانه و پوشش جنگلی پراکنده شهر مخا و اطراف آن نهایت استفاده ببرد و از موشکهای دوش پرتاب در حمله به مخا نهایت استفاده را ببرد
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
    47 5
    بعد آزادی مخا و محاصره شورشیان در این محور باید از موشکهای ضدهوایی نیز بهره گیری نموده و در ضمن شهر میدی نیز بعد آزادی مخا آزاد گردد
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
    26 21
    جنگ برای انصارالله خیلی سخت است از یک طرف کمک اطلاعاتی امریکا از طرف دیگر جنگندههای ال ها احتیاج به سیستم پدافندی متحرک دارند
  • حسین PL ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
    63 14
    ایکاش میشد یه طوری کمکشون کرد خیلی مظلومن و البته شجاع و مقتدر.
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
    16 7
    ویتنام ابرقدرتی مثل آمریکا راشکست داد به عربستان وامارات توصیه میکنم درجنوب پخش وپلانشن چون موقع عقب نشینی قایق گیرنمیادبه آب بزنن .
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
    11 4
    ویتنام ابرقدرتی مثل آمریکا راشکست داد به عربستان وامارات توصیه میکنم درجنوب پخش وپلانشن چون موقع عقب نشینی قایق گیرنمیادبه آب بزنن .
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
    13 1
    خداوند نصرت کامل و سریع عنایت بدارد
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
    8 1
    امریکا تمام قد به سعودی کمک میکند تنها سلاحی که انصارالله داشت وسعودی در مقابلش کاری نمیتوانستند انجام دهد موشک ضد کشتی بود که متاسفانه با فشار کسانی که به سعودی سلاح میفروشند وبه یمن فشار می آورند که از این سلا ح استفاده نکند دیگر استفاده نمیشودوعملا دست سعودی را برتر کرده
  • IR ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
    14 2
    انشاالله پیروز با انصارالله است با قدرت حمله کنید به این وهابیهای کثیف صد در صد پیروزی با حق است
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۴
    18 1
    این جا رو هم آزاد می کنیم
  • محمد IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
    0 0
    بسیار مناسب وضروری است که چند موشک بالستیک یمنیها به مراکز حیاتی امارات اثابت کند
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
    0 0
    خدایا کی میشه که انتقام مظلومین یمنیرو ازفرزندان طلقا وسهیونیست بگیری
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
    0 0
    مرگ بر عربستان احمق
  • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۲/۱۵
    0 0
    خدایا این مردم مظلوم را پیروز کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس