ابطحی

حرف‌های جدید ابطحی درباره جدایی مردم از حاکمیت و اعترافاتش در سال ۸۸

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

حرف‌های جدید ابطحی درباره جدایی مردم از حاکمیت و اعترافاتش در سال ۸۸

«محمدعلی ابطحی»، فعال اصلاح‌طلب و معاون وقت رئیس دولت اصلاحات به تازگی در یک میتینگ دانشجویی که به مناسبت سالگرد دوم خرداد برگزار شد، اظهار کرده است:

«مردم ایران زندگی متفاوتی از خواست حاکمیت انتخاب کردند، زندگی که در آن رفاه و شادی فردی وجود دارد. این خودش نوعی بلوغ برای جامعه به حساب می آید. جامعه فهم خودش را از حاکمیت جدا کرده است.»

او در عین حال مقولاتی مثل تظاهرات خیابانی یا براندازی را تقبیح کرده است!

به گزارش جماران، ابطحی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد اظهاراتش در اعترافات سال ۸۸ در مورد آقایان خاتمی، هاشمی و موسوی خوئینی‌ها گفت:

دلایلی داشت که هنوز نمی‌توانم بگویم.  در طول تاریخ جمهوری اسلامی اعترافات زیادی صورت گرفته است، اگر آن ها را قبول می کنید، اعترافات من هم قبول کنید و به هاشمی قبل از انتخابات هم نقد داشتم. در مورد خاتمی ولی همیشه هویتم را از خاتمی گرفته‌ام و دارم و خواهم داشت.[۱]

*ابطحی که جزو دستگیرشدگان فتنه سال ۸۸ است، به تازگی نیز در یک پست اینستاگرامی با اشاره به حضورش در مراسم سخنرانی و افطاری دفتر مقام معظم رهبری، خواستار دعوت شدن از لیدر اصلاحات در این قبیل مراسم شده بود! [۲]

اظهارات اشاره شده بالا در حالیست که ساده‌ترین سطح یک فعال سیاسی، تلاش برای تقرّب مردم و حکومت و از بین بردن گمانه‌هایی مبنی بر شکاف میان ملت و حکومت است.

اما متأسفانه آنچه که برخی به دنبال آن هستند صرفاً تقلّا برای اثبات وجود چیزی به نام تنافر و تنفر میان مردم ایران و حکومت ایران است.

این در حالیست که حکومت جمهوری اسلامی ایران مستظهر به مردم و پشتیبانی آنهاست و هرکس نداند حتما آقای ابطحی خوب می‌داند که اگر حضور میلیونی مردم ایران و تهران در روز «۹ دی» سال ۸۸ نبود، الان آقای ابطحی یکی از سران حکومت بعدی در ایران بود! [۳] فلذاست که ادعای تنافر میان مردم و حکومت صحیح به نظر نمی‌رسد.

رفاه و شادی فردی هم که ابطحی تلویحاً ادعا کرده مورد مخالفت حکومت است نیز جز با همسازی و خواست حکومت ایجاد نمی‌شود و چه کسی می‌تواند ادعا کند که بدون خواست حکومت می‌توان به رفاه رسید یا اینکه اعمالی شادی آوری از قبیل مسافرت و ورزش، فعالیت هنری مشروع و... را بدون خواست و موافقت حکومت انجام داد!؟

گفتنیست، قبل از ابطحی، سیدرضا صالحی امیری، مشاور وقت رئیس‌جمهور روحانی و غلامحسین کرباسچی، دبیر کل حزب کارگزاران نیز طی سالیان اخیر مدعی وجود شکاف و تنافر در جامعه ایرانی و میان مردم و حکومت شده‌اند. [۴]

***

مصطفی معین: حیات نظام با چالش مواجه شده است!

«مصطفی معین»، از وزرای دولت اصلاحات به تازگی در بخشی از یک مصاحبه با روزنامه اعتماد گفته است:

«مگر دولت به تنهایی می تواند شاخص‌های فقر و فلاکت را پایین بیاورد و شاخص‌های آسیب‌های اجتماعی را کاهش دهد؟ برای مقابله با این تهدیدات و پدیده های شوم دیگری که حیات نظام را با چالش مواجه کرده مانند فساد سازمان یافته و اقسام دردهای اجتماعی نیاز به گفت وگوی ملی، درک مشترک مسوولان از تهدیدات، وفاق و راهبرد واحد ملی است. اگر مسوولان کشور نتوانند به صورت هماهنگ و به صورت دقیق و شفاف آسیب های موجود را تحلیل و آنالیز کنند به تبع آن نخواهند توانست تدبیر منزل کنند.»[۵]

*کسانی از چهره‌های جریان چپ به تازگی صراحتا از زنده ماندن اصلاحات در حکومت جدید ایران و حکومت بعدی! سخن گفته‌اند. [۶]

برخی دیگر از این چهره‌ها نیز تأکید کرده‌اند که جمهوری اسلامی دچار بحران مشروعیت شده است. (و بحران مشروعیت یعنی انقلاب مردم) [۷]

هم‌اکنون نیز مشاهده می‌شود که معین از این می‌گوید که رخدادهایی مثل فساد و آسیب‌های اجتماعی «حیات نظام» را با چالش مواجه می‌کند...

این در حالیستکه همه می‌دانیم فساد و آسیب‌های اجتماعی نه تنها در همه کشورهای دنیا وجود دارد بلکه حتی در دولت امام معصوم نیز وجود داشت.

حال آنکه فعالین سیاسی در هیچ حکومتی و هیچ کشوری به خود این اجازه را نمی‌دهند که به بهانه چند پرونده فساد بلافاصله از این بگویند که حیات حکومت با چالش مواجه شد!؟

و جالب آنکه هم‌زمان نیز تأکید کنند که ما برانداز نیستیم!

***

«ادعای خوردن گوشت گربه در سیستان» و بیماری ناامیدسازی

یکی از چهره‌های رسانه‌ای کشور به تازگی در صفحه اینستاگرام خود اینطور نوشت که مردم برخی روستاهای استان سیستان و بلوچستان از قبیل گمشاد و هیرمند در شهرستان زابل، به دلیل فقر و نبود غذا، گوشت «گربه و کلاغ» تناول می‌کنند!

وی سپس شماره حساب شخصی خود را برای جمع آوری کمک برای این مردم اعلام کرده است.

این مسئله با واکنش‌های مختلفی از سوی فعالان رسانه‌ای و اجتماعی استان سیستان و بلوچستان مواجه شده است.

نوید برهان‌زهی و مجتبی نورا، از فعالان اجتماعی و رسانه‌ای سیستان و بلوچستان در واکنش به این مطلب اعلام کرده‌اند که چنین مطلبی صحّت ندارد.

آنها که از فعالان بومی منطقه هستند اعلام کرده‌اند که چنین قضیه‌ای را در منطقه و در روستاهای مورد اشاره آن چهره رسانه‌ای مشاهده نکرده‌اند.

چهره رسانه‌ای مورد اشاره، پیش از این نیز اشتباه فاحشی را در زمینه یک رخداد خبری مرتکب شده بود.

همچنین دهیار یکی از روستاهای نامبرده در پست مذکور نیز در واکنش به این ادعا گفته است در این مناطق اصلا گربه‌ای وجود ندارد!

*اظهارات این چهره رسانه‌ای در حالی است که استان عزیز سیستان و بلوچستان اگرچه مانند برخی دیگر از نقاط کشور با مشکلاتی مثل کم‌آبی و یا طولانی بودن عمق سرزمینی استان (چیزی در حدود ۹۰۰ کیلومتر) و خشکسالی مواجه است اما به فضل الهی طی ۴۰ سال گذشته با مشکلی مثل «قحطی غذا» مواجه نشده است.

صد البته منظور ما از عدم بروز این مشکل وجه عمومی است و از روی عقلانیت بایستی پذیرفت که حتما افراد شریفی هم ممکن است باشند که در فقر شدید به سر ببرند. اما فی‌الجمله و بصورت عمومی نه تنها کسی مشکلات استان سیستان و بلوچستان را مساوی با گرسنگی نمی‌داند بلکه اتفاقا بلوچ‌ها و فارس‌های سیستان و بلوچستان تماما به سفره‌داری و مهمان‌نوازی مشهورند.

ادعای خوردن گوشت گربه و کلاغ در سیستان همچنین در حالیست که «دامداری» پیشه‌ای پر رونق در اقصی نقاط سیستان و بلوچستان است و لذا عقلا نمی‌توان پذیرفت که مسئله تناول گوشت حیوانات حرام گوشت در این استان یک معضل دامنگیر باشد! چه اینکه مردم سیستان و بلوچستان مردمی معتقد و با اصالت هستند که به قول «نوید برهان زهی» اگر از گرسنگی بمیرند هم، گوشت گربه و کلاغ نمی‌خورند!

پیش از این یکی از وزرای دولت رئیس‌جمهور روحانی هم طی اظهاراتی از این گفته بود که نمی‌توان با مردم گرسنه، ایجاد امنیت کرد.

طی هفته‌های اخیر، دانلد ترامپ، رئیس جمهور کشور آمریکا اولین کسی بوده است که ادعا کرد مردم ایران گرسنه هستند.

برخی محافل تحلیلی معتقدند این قبیل ناواقعیت‌ها به دلیل بروز بیماری «ناامیدسازی» است که به تازگی مورد اشاره رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفت.

عدم بیان واقعیت‌های مطلوب اقتصادی کشور، تأکید بر ناامید بودن و حتی گرسنه بودن مردم و بزرگنمایی مشکلات، اپیزودهایی از بیماری ذکر شده هستند که به عقیده برخی محافل تحلیلی سبب‌ساز بروز «اعتراض ظالمانه» خواهند شد.

اعتراضاتی که پیش لرزه آن در دیماه ۹۶ بروز یافت و جمعیتی به بهانه بیکاری و مشکلات اقتصادی به خیابان آمدند که به گواه آمارها، ۶۰ درصد آنها شاغل و ۷۰ درصد شعارهای جمعیت ذکر شده نیز شعارهای سیاسی بود نه اقتصادی!

گفتنیست، اقتصاد ایران در جایگاه هجدهم جهانی قرار دارد و ضریب جینی ایران نیز از آمریکا و روسیه و چین بهبود بیشتری یافته و از آنها کمتر است. [۸]

***

۱_ https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-۹۲۷۶۹۷

۲_ mshrgh.ir/۸۵۸۴۶۲

۳_ mshrgh.ir/۸۵۷۹۴۴

۴_ https://www.farsnews.com/news/۱۳۹۴۰۳۱۹۰۰۱۳۴۴

۵_ http://www.magiran.com/npview.asp?ID=۳۷۴۸۲۳۹

۶_ mshrgh.ir/۸۵۷۹۴۴

۷_ mshrgh.ir/۸۴۲۳۶۷

۸_ http://tn.ai/۱۶۴۵۷۲۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 101
  • در انتظار بررسی: 21
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    49 70
    گوشت گربه مگر حرام نیست؟ مردم اون منطقه مگر مسلمان نیستند؟ این حرفها رااز کجا در می آورند اینها؟؟؟ رسیدگی فوری شود
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      16 36
      کسی هم گوشت گربه نخورده، متن خبر رو بخون ...
    • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      34 13
      خود شما خبر رو خوندی؟؟؟ بنده خدا راست میگه تو خبر اومده خورده شده و میشه!
    • علی IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      38 24
      این اصلاح طلبان هروقت گند میزنند و حیاتشان دچار چالش میشود زیر میزمیزنند و شلوغکاری میکنند و مدعی میشوند حیات نظام دچار چالش شده مثل شکستشان در ۸۴
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      9 6
      چشم قربان اوامری باشه
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      16 1
      یکبار بدون سیاست بازی این موضوع بررسی شود وای بر ما اگر این خبر صحت داشته باشد.
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      27 11
      کسی گوشت گربه نخورده و نخواهد خورد - اصل قائله این این فرد رسانه ای است که با اعلام شماره حساب خود و تقاضای کمک از مردم دلش هوای 3 میلیارد پول کرده !
    • IR ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      2 4
      احسنت علی و مانند فتنه ۸۸
    • AE ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      9 0
      اولا در دین اسلام در صورت نبود غذای حلال و بیم ضرر و یا مرگ از شدت گرسنگی گوشت مار هم حلال خواهد بود. در ضمن مسئله شیوع مصرف نیست حتی اگر یک خانواده هم ناچار به خوردن گوشت گربه شده باشند مایه ننگ همه ماست .
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    45 50
    شادی از نظر آقایان در مثلث مشروب رقص و فحشا معنی دارد و هر کس مانع این چیزها شود جلوی شادی را گرفته است! اسلام اساسا تعریفی متفاوت از شادی دارد. به نظر اسلام نشانه شادی کارهایی برای کسب رضای خدا است نظیر روزه یا اطعام فقرا و یا صله ارحام. حقیقت هم این است که احساس شادمانی که انسان بعد از انجام کارهای خیر دارد واقعی و پایدار است. حال آنکه آنچه در دنیا شادی نام گرفته در اسراف و غفلت و لهو لعب است. در هزلیات است. در خنده های زودگذر و پوچ و بی معنی. اگر کسی واقعا شادی را می خواهد سری به اقوام پیر و سالمندش بزند یا گاهی سراغ بچه های معلول برود یا به خانه سالمندان و قدری به آنها محبت کند. تخم محبت را بکارید و شادی را به دل دیگران هدیه کنید تا خودشان معنای حقیقی شادی را درک کنید. اما با نشستن پای خندوانه کسی شاد نمی شود جز برای چند لحظه. آنهم از سر غفلت
    • IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      13 6
      اینها و گفته هایشان را جدی نگیرید . فهم سیاسیشان اندک اما دنبال پست و مقام هستند.
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      16 3
      اخبار رسانه های اصولگرا و همین مشرق بخونید ببینم امیدوار میشید به زندگی و نظام یا ناامید
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      13 12
      آقا ما اون مثلث رو میخوایم بهشت برای شما
    • GB ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      9 0
      ادم اگر به اسلام اعتقاد هم داشته باشه، انقدر امثال شماها از اسلام...دیگه منکر خدا و پیغمبر میشه
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      13 16
      به IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵ آفرین که اگر دین نداری اقلا صداقت داری! اما بدان که ما صدها هزار شهید دادیم که این مثلث در ایران نباشد. شما هم اگر خیلی دوست دارید به آن مثلث برسید باید یا بهای مشابهی بپردازید و یا از ایران بروید. اما خیال آنکه رایگان میراث شهدا را تحویل شما بدهیم از سرتان بیرون کنید. ضمنا ما همین یک تکه زمین را در کل جهان داریم. بقیه دنیا همان جهان مثلثی شما است. تشریف ببرید همان همانجا و دست از سر ما بردارید.
  • سعید زنجانی IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    76 16
    تجربه من یکی ثابت کرده که اون چیزی که از فلاکت مردم میگن درسته و رسانه های ما هستن که بعدش میان برا اینکه حقیقت رو کتمان کنن ماست مالی میکنن قضیه رو
    • IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      24 4
      دقیقا. ماله کشی ها شروع شد
    • IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      15 3
      با دروغ و انکار نمیشه مشکلات و گرفتاریها و مصائب مردم را لاپوشانی کرد! دولت هر روز میاد میگه تورم تک رقمی است! اما یک دفعه همه چیز سی تا 40 درصد گرون میشه! باز هم دولت میاد میگه تورم تک رقمی است! بدتر از این هیچ چیزی نیست که با سوء مدیریت ها مردم به فلاکت بیفتند و همان مسئولان بی تدبیری خودشان را با دروغ بپوشانند! به خاطر همین مردم دیگر از همه چیز و از همه کس خسته شده اند و البته هیچ پناهی هم ندارند...
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      18 2
      به IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵ چشمشان کور. خودشان به دروغگوها رای می دهند.
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    40 13
    کسی در مورد مردم سیستان این مطالب رو عنوان کرده ، چون با روحیات این مردم شناخت کافی نداره باعث شده این غلط زیادی رو انجام بده
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      26 13
      این حرامخوارها دیگران را هم مثل خودشان حرامخوار حساب می کنند. البته اینها حقوق نجومی یا مزد دروغگویی می گیرند. اما مردم سیستان در فقر هم حرامخواری نمی کنند. اگر بخواهند بکنن مثل شما دروغ پراکنی می کنند. چرا گربه؟
  • IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    53 15
    بخواهید یا نخواهید مردم شرایط بد اقتصادی را نتیجه نا کارآمدی نظام سیاسی می دانند. اساسا برای همین حسن روحانی به صورت هدفمند وارد فاز تخریب اقتصاد کشور و ایجاد رکو بی سابقه شد تا مردم نظام را بی کفایت بدانند.
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      11 1
      محمود واسه چی اقتصاد مملکتو به کل نابود کرد؟
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    40 14
    خیلی جالبه 60 درصد شاغل؟؟؟؟؟؟ با چه حقوقی؟؟؟؟؟؟؟؟ مشرق دروغگو خط فقری که بارها ازش حرف زدی چقدره ؟ دریافتی کارگرها چقدره؟ اگر حافظه ات جواب نمیده ببوس و بزار کنار دروغاتو
  • امير خان IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    25 36
    حيات نظام در دست امثال شما و ما نيست كه تهديد شود. حيات نظام روي خون شهدا استوار است و ما هم تا آخرين لحظه از ولايت و حكومت دفاع خواهيم كرد.
    • IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      28 0
      حیات نظام را امثال کسانی از بین بردند اقتصاد این مملکت را نابود کردند.اقتصاد چیزی نابود که به این سادگی با ان بازی شود و با فامیل بازی اقنصاد را موروثی و از بین برد.خیلی ها که الان مسئول هستند در این نظام باید در ان دنیا جواب خون شهدار ا بدهند اگر این نظام از بین برود. هزاران هزار شهید جوان دادیم که یک عده بعد جنگ بیایند به اسم دین و اسلام برای خود کاخ بسازند؟؟؟؟؟!!!
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    31 1
    اقای معین چطوردولت به بزرگان می رسدولی به فقرات نه
  • مفلوک SK ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    34 16
    پا تو کفش مشرق نکنید نا امید سازی هنر مشرقی است!
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      1 1
      حقیقت چقدر تلخ است
    • IR ۱۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      1 1
      حقیقت چقدر تلخ است
  • سید IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    25 47
    همین سخنان سخیف و چندش آور است که سبب می شود مردم به اصلاح طلبان، تهوع آور بگویند!
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      16 6
      سید زدی به هدف دوباره.
    • IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      5 2
      صحیح است
  • اصلاح طلب IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    28 35
    نکنه شما اسلام گرایان و انقلابی های اصول گرا انتظار دارید بعد حمله امریکا قدرت رو دوباره بدن به شما؟؟؟ ما 20 سال برای زدن جمهوری اسلامی زحمت کشیدیم و اسراییلی ها می دونن هیچ دوستی بهتر از ما ندارن......
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      17 11
      حمله امریکا؟؟؟ خخخخخ اربابت حتی جرات نداره یه حمله درست و حسابی به سوریه بکنه. دوران بزن و دررو تمام شد. اربابت دست از پا خطا کنه تمام پایگاه هاش و متحدانش در منطقه نابود خواهند شد. البته تو که یک غرب پرست بی مطالعه ای ولی خودشون اینو خوب میدونن
  • درود بر خاتمی IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    42 36
    درود بر ابطحی روشنفکر لعنت بر دلواپس
    • IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      15 5
      انگار خیلی دلواپسی! خونسرد باش عزیزم.
    • IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      0 11
      خاتمی لعنت الله علیه از عرب ها پول گرفته مشرق روشن گری کن
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      1 0
      لعنت الله علیه خاندانته افراطی
  • نادر IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    5 7
    حیات نطام زمانی به چالش کشیده میشود که دوستان هم مسلک شما نتوانند در برجام کاری کنند و اگر ملت ببینند در مقابل این همه امتیاز داده شده ،دستشان خالیست و سرکارن همان یاس و ناامدی که مردم لیبی توسط قدافی گرفتار شدند ولی تدبیر کنند تفای خیلی خاصی نمی افتد
  • قلی بیک میرزا IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    21 1
    تا وقتی شما دو جناح فقط مغول تخریب یکدیگر هستید و تمام انرژی را مصروف تخریب هم می کنید وضع کشور همین است و قربانی مردم هستند .
  • US ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    0 0
    تا جایی که تحقیق کردم نمیدهند
  • US ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    15 6
    ببین در مورد سیستان طرف چه دروغی گفته که مشرق با سابقه در ناامید کردن مردم شاکی شده
  • محمد کیخا IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    11 9
    سلام متاسفانه بزرگترین تهمت رو به. سرزمین من سیستان زدن ایکاش قبلش بررسی میکردن اصلا در سیستان. کلاغ وجود نداشته و ندارد اون شهر تهران است که به جای گنجشک هم. کلاغ وجود دارد از مسئولین میخواهیم نویسنده مطلب رو محاکمه کند نا عبرتی باشه برای بقیه
  • محمد امین IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    9 16
    اصل ماجرا رو کتمان نکنید شاید گوشت گربه صحت نداشته باشد اما مسولان اصلاحطلب منطقه میخوان ابروی رفتشونو بر گردونن و قضیه رو بعد از اینکه مثل بمب توی اخبار ترکید ماست مالی کنن مشرق تو با مردم گرسنه ای یا با فرماندارن منتصب دولتی بلوچستان در ضمن اقای حسن شمشادی از بچه ج هادی های خوب همم تو سوریه فعالیت داره فقر در سیستان و بلوچستان بیداد میکنه فکر میکردم تو طرف مظ‌لومی مشرق
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      7 0
      واقعیت اینه که دیگه شکم گرسنه و بیکاری و فقر حزب نمیشناسه.خیلی ها اصلا از این جرایانات حزب اگاه نیستند و اصل نظام رو میشناسند.
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    7 21
    کسی که این خبر رو منتشر کرده رو به اشد مجازات محکوم کنند تا بقیه درس عبرت بگیرند
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      16 2
      اهای مردم را تهدید نکن بدتر از این ها را هم می گویند اگر درست باشد امثال تو که مفت خوروراحتی به اشد مجازات می رسی نه کسی، که ندانسته گوشت حرام می دهندش وبرایش ظلم میشود.بفهم نادان.
    • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      2 7
      هدف از انتشار این اخبار دروغ تحریک مردم است. البته عقل ندارند که بدانند همان مستضعفان گرسنه چهل سال انتقلاب را نگه داشته اند نه سیر های مرفه.
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      4 0
      کارتون تمومه
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    13 1
    زیبا کلام دوم اون بعنوان زلزله این یکی گرسنگی مردم
  • راد IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    19 1
    درکل منطقه سیستان اگرشما یه دونه کلاغ پیداکردین جایزه دارین .سالهای ساله که نسل کلاغها به خاطربی آبی دراین منطقه منقرض شده.
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    13 1
    خونه هاشون هم فتوشاب بود؟
  • طاهری IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    18 9
    اونجا گربه وجود نداره چون همش رومردم خوردن
    • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      9 5
      انگل
    • امین FR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      0 2
      جناب طاهری، گربه خوری خودتو به دیگران نسبت نده، همه که مثل تو نیستند.
  • پوریا IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    10 17
    خدایا اینا چی میگن میگن ایرانیها گرسنن.من سه سال فرانسه زندگی کردم همونجا خیلی جاهای اروپا رو رفتم بخدا انگار تمام سال اونجا ماه رمضونه. میبینی دوقاشق برنج با چهارتا لوبیامیکشن تو دیس همون سهمیشونه همیشه گرسنن بدبختا.بخدا هرجا مهمون بودم باید بعدش میرفتم رستوران
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    2 8
    به نظر اسلام نشانه شادی کارهایی برای کسب رضای خدا است نظیر روزه یا اطعام فقرا و یا صله ارحام.اما به عدهای حتی یک بار هم درسال اجازه داده نمی شود خانواده پدرمادری خود را ملاقات کنند یا به کسی کمک طعام کنند. ایا این درست است که می گویند عده ای ایرانی گوشت انسان را قربانی می کنندومی خورند؟مسولان بفهمند این درکجای اسلام است؟واقعا از این حرف ها اسایش وراحتی نداریم کجای این شادی است؟
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    11 1
    تا وقتی شما دو جناح فقط مغول تخریب یکدیگر هستید و تمام انرژی را مصروف تخریب هم می کنید وضع کشور همین است و قربانی مردم هستند .
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    6 2
    دست به دست هم دهیم به مهر ،،،،میهن خویش کنیم آباد همه ملت بدور از تبعیض وتنش بسوی وحدت وآبادفنی وطن
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      10 2
      ما که هر چقدر دست به دست هم دادیم و خواستیم میهن خویش کنیم آباد، سوختیم و بیچاره شدیم و منفعتش را هم عده ای خاص بردند و میلیاردها پول به جیب زدند و مقام به دست آوردند!!!!
  • نا شناس IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    10 5
    خدا لعنت کند کسانی که این تهمت ها رو روا میدارند. سیستانی ها انسانهای شریفی هستند این چه حرفی که در حق این مردم اصیل و متمدن و مظلومی که حلال و حرام بیش از آنچه فکرش رو آدم بکنه هستند عید قربان در خیلی از شهرها انجام نمی شود اصلا" فکر کنم نمی دانند عید قربان یعنی چه ؟ولی سیستانیها و حتی افراد بی بضاعت شان هم قربانی می کنند مراسم با شکوهی برگزار می کنند خیلی هم انسانهای با ادب با فرهنگ و با شخصیت و میهمان نواز . تاریخ شهر سوخته را مطالعه نمایید از تمدنشان - ا ز فرهنگشان از انسانیتشان و از اصالتشان - چه پیشرفتی داشته اند اون هم 4000سال پیش باعث افتخار کشور و دنیا هستند سیستانیهای الان هم از همان نژادن. عقلت کجاست نادان ؟ که حالا باید تهمت گربه خوردن رو به آنها زد
    • سعید زنجانی IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      9 1
      دوست عزیز به مردم شریف سیستان که کاری ندارن، هدف اینه که بگن تبعیض داره ملت و مردمان شهرهامون رو داغون میکنه، سیستان محروم هستش چون تبعیض داره، ولی بودجه کشور همیشه صرف تهران و اصفهان و مشهد و.. میشه
  • سینا خدادای IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    14 0
    کسی حق نداره به مردم شهری توهین کنه ، ولی انصافا فقر نداریم ؟ نداریم کسی شب سر گرسنه زمین بزاره ؟ بعد هم شادی از لحاظ اسلام در صورتی معنی پیدا میکنه که واقعا شخص یا خانواده از لحاظ مالی و معیشتی دچار مشکل نباشه ، بره به دیگران کمک کنه ، روزه بگیره یا به فقرا کمک کنه ، باور کنید چنان تو کشور ما افسردگی موج میزنه خودتون یک لحظه فکر کنید چه چیزی به شما خیلی حس خوبی میده یا حال میده ؟ در واقع هیچی ، از بس استرس وگرفتاری مالی و شغلی داریم که به جرعت میشه گفت 90% مردم ایران افسردگی شدید دارن . هدف یه کم صحبت بود اگر جسارتی کردم پوزش می خوام
    • IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      3 7
      نه نداریم. آنهایی که دیماه 96 به خیابان آمدند از بس فقیر بودند گوشی های ده میلیونی داشتند.
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    8 0
    مسئله این جمهوری اسلامی با گربه و سگ تمامی نداره
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    8 7
    مردم کشور عزیزم فقیر نشدن فقط اگه دلشون لباس نو یا رستوران یا سفر کیش یا عروسی گرفتن درتالار ویا خوردن گوشت وتخم مرغ ویا خوردن پسته ویا خوردن ماهی ویا خرید ماشین ویا خوردن شالی درجه یک وخیلی یاهایه دیگر خواست نمیتونن بخرن بخورن و اسم این حالت قحطی نیست اسمش ضعف مالی مردم هست. من هم میخورم هم میپوشم ولی ارزون بیشتر اوقات دسته دوم وته مونده انبار
    • الیکا IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      2 0
      مردم ایران لایق بهترینها هستن نه ته مونده انبار و لباس دست دوم.
    • IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      0 0
      اگه کنایه بود که راست گفتی و اگه جدی گفتی حرف مفت بود
    • IR ۲۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      0 0
      من لباسای دست چندم کشورهای دیگرو نمیپوشم.توبپوش.
  • علی سیستانی IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    14 2
    درست است فقر است کمبود است ولی مردم سیستان را مسخره نکنید به جای اینکه مشکلات انهارا حل کنید دروغ و بهتان نزنید با این افراد بر خورد شود
  • DE ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    9 6
    اون منطقه اصلا گربه نداره؟؟؟؟؟ مگه داریم؟
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      4 4
      چرا پرت میگی؟ گربه مگه حیوان در حال انقراض است؟
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    8 9
    بیچاره معین پیر شده و حیاتش به چالش پیری افتاده فکر می کند نظام به این بزرگی به چالش افتاده است - آقای معین سن شما در دهک آخر چالش با حضرت ملک الموت است
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    13 3
    وقتی لقمه حرام باشد مشرق تبدیل به خر می شود
    • محمد امین IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      8 8
      بی تربیت توهین نکن شعور خانوادگیتو نشون نده فعلا که ما از دست انتخاب امثال شما با این روحانیتون افتادیم به جون هم لامصب معلومه که این گرونیها و فشار به مردم از کجا اب میخوره فکر میکنه میتونه نظامو کله پا کنه ولی نمیدونه کارد دولبن شایدم یه روز مردم سر عقل بیان با هم متحد بشن و این زالو صفتو بندازن بیرون چون این گرونیها و رکود بی سابقه کار خود نامردشه و البته احمق هایی مثل تو که بهش رای دادین
    • IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      5 0
      صحیح است
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    7 2
    اقای ابطحی اگه این حاکمیت نبودبایدالان غازمی چروندی
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    7 11
    خاک بر سر خبرنگاری که خبر گربه خوری را منتشر کرد....
    • الیکا IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      0 0
      اشتباه مثبت دادم
  • ایران IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    5 1
    گفتنیست، اقتصاد ایران در جایگاه هجدهم جهانی قرار دارد و ضریب جینی ایران نیز از آمریکا و روسیه و چین بهبود بیشتری یافته و از آنها کمتر است. [۸] !!!این جملات چه ارتباطی با وضعیت اقتصادی مردم داره ! انگار گفته شه که ایران دومین کشور دارای ذخایر گاز و... هست !! اینکه دوم یا اول بودن نشان دهنده وضع مطلوب اقتصادی مردم ایران هست؟اصلا آیا تاثیری داره ؟
  • IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    14 2
    این وضعیت اقتصادی 40 ساله که گریبان مردم را گرفته است .انقلابی که قرار بود با آن وضعیت فرهنگی ومذهبی مردم وسپس اقتصادی را بهبود بخشد می توان عامل خراب کننده مولفه های نام برده دانست.نباید چون کبک سررازیر برف کنیم وبه انکار وضعیت موجود بپر دازیم با انکار بیماری بیماری درمان نمی شود.اگر دیربجنبیم خطر نابودی مملکت وجوددارد.
    • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      1 4
      شما ظاهرا خبر نداری الان هجدهمین اقتصاد جهان هستیم. ینی خبر نداری یا نمی خوای خبردار بشی؟
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      6 0
      خیر. انقلاب مشکلی نداشت. مشکل این بود که انقلابیون واقعی را ترور و تصفیه کردند و نظام به دست ضد انقلاب منافق افتاد.
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      3 4
      قبلش اصلا تورم نبود. حالا درست است که یک تومانی زمان ناصر الدسنشاه که می شد با آن دهی را خرید رسید به قیمت یک مداد تراش در سال 57. و هر چند روزنامه توفیق به خاطر انتقاد به همان تورم توقیف کرده شد! اما مردم بیشعوری هستند که که اصرار دارند از جهنم قبل از انقلاب که غذای عمومی مردم اشکنه بود بهشت بتراشند.
  • رضا IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    9 3
    به الله سوگند من خودم از نا چاری وبی پولی گوشت هر حیوانی که گیرم میاد میخورن امان از بی پولی وفقر تازه همیشه روزه ام گوشت مرغ گربه خرگوش کلاغ فرقی نداره پول نباشه همچی حلاله تازه گوشت گربه خوشمزه تره به امید روزی که احمدی نژاد بیاد یارانه رو افزایش بده تا دیگه گوشت گربه نخوریم زمان احمدی نژاد که یارانه میداد هرکیسه برنج 8000 هزار تومان بود اما الان 75000 هزار تومنه مرگ بر فقر مرگ بر دزد مرگ بر اختلاس مرگ بر حقوق نجومی مرگ بر گرانی
  • کریم IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    27 11
    رای به روحانی دادید گند زد به اقتصاد حالا جورش را هم بکشید .غلط کردن اونایی که همه چیز رو تقصیر نظام می اندازند
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      3 22
      غلط تو کردی که متوجه نشدی رؤسای جمهور ایران در زمینه مبارزه با گرانی و فقر و تورم کارآمد نبودند.
    • AE ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      7 0
      رئیس جمهور هم جزئی از نظام است. توسط شورای نگهبان تایید صلاحیت میشود و حکم او توسط رهبرتنفیذ میشود. عموم مردم تفاوت خاصی بین نطام و رئیس جمهور و دولت و این حرفها قائل نیستند
    • سعید FR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      4 5
      خطاب به 14:24، غلط را تو کردی که نفهمیدی، همه اون روسای جمهور هم با رای مردم سرکار آمده بودند ( مردم باید آگاهانه و با چشم باز ،رییس جمهور خود را انتخاب کنند)، در ضمن جناب روحانی در زمینه مقابله با مشکلات اقتصادی ، نسبت به روسای جمهور قبلی ، بسیار ضعیفتر عمل کرده است و این هم تقصیر رای دهندگانی که مسائلی نظیر کنسرت و... برایشان مهمتر از حل مشکلات اقتصادی بود.
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    7 8
    من نه راستی ام نه چپی ولی این کشور و نظام اگر میخوان مثل مردم عراق و سوریه نشن باید خودشون ریشه ی این رو شنفوکول های اصلاح طلب رو بخشکونن,
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    8 2
    یعنی الان توی اون روستاها دارن مرغ و بوقلمون بریان میکنن و میل میکنند ؟ خب یه خورده با انصاف رفتار کنیم روستاهای سرسبز به سادگی زندگی میکنن چه برسه به این روستاها که خشکسالی دارن . همه که توان مهاجرت ندارن . توی مشهد و تهران پر از کودکان کار است که خیلی هاشون از اونور اومدن
    • رامین FR ۱۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
      0 3
      خطاب به 14:34، کسی ادعا نکرد در روستاها مشکلی و جود ندارد و الان دارند مرغ و بوقلمون می خورند، چرا نتیجه تخیلی می گیری؟!!!! گفته شد که خوردن گوشت گربه یک دروغ رسانه ای بود، احتمالاً این فعال رسانه ای که شماره حساب هم اعلام کرده، خواسته مثل بعضی ها، چند میلیاردی به جیب بزند.
  • AU ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    14 1
    ابطحی: در طول تاریخ جمهوری اسلامی اعترافات زیادی صورت گرفته است، اگر آن ها را قبول می کنید، اعترافات من هم قبول کنید!!! ..................... التفات می فرمایید به کلمات لازرورقی این آقا؟ اگر آقازاده های اینها را ندیده بودم و حرفهایشان در خارج از مرزها را نشنیده بودم, بسیار و بسیار با غفلت به ایرانی بودن و وطن پرستی آنها اطمینان پیدا می کردم اما شواهد چیز دیگری می گوید! بنده از فساد موجود در بدنه اقتصادی کشور منزجرم هستم اما یک کلمه واحد در من ایرانی دمیده شده و آن وطنم است و وقتی تحرکات این جریانات را می بینم از خود می پرسم چرا اینها باید پاسپورت و شناسنامه ایرانی داشته باشند.
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    17 2
    خاک بر سر مردمی که شکم هدفشان باشد. کی انقلاب کرد و پایش ایستاد و جبهه رفت؟ مستضعف یا مرفه؟ پس ای مرفهان کافر اشک تمساح نریزید که همه محرومیتها زیر سر شما از خدا بی خبران پست فطرت است.
  • سعید ایرانی IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    3 0
    چرا ؟ پیتزا از طرف مسولان بفرستن خو عجب مالیات مگه نمیدین ؟؟؟؟؟// عجب خاک تو سر من
  • فرشاد IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    1 2
    آقای ابطحی دیدی شما اصلاح طلبان مثل مرد رو حرف خودتون باقی نمی مانید دو روز از حرفهای قبلی تان در مورد رهبری و وحدت نمی گذرد که میگی هویت تو از خاتمی خائن همان قدیما خوب گفتن توبه گرگ مرگ
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    0 3
    مردمان گوشتخوار روانی اند .
  • ااا IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    3 0
    یکی در خانه های میلیاردی با خودرو های میلیاردی . یکی هم در اوج محرومیت.... کجاست عدالت؟؟؟؟؟
  • عزیز IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    1 0
    دروغ نوشته .اونجا مثل دیگر روستاها هر روز شیشلیک وبوغلمون کباب میکنند ومیخورند
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۵
    0 1
    این عزیزان خارج نشین چطور همه تومشرق بیشتر هستند وصد البته همه هم نظراتشون مثبته؟کسی که در خارجه اگه غم کشورش را میخوره بیاداینجا تلاش کنه ودر تحمل سختی ها با ما همنواباشه وگرنه بهتره سکوت اختیارکنه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس