نقشه شرق سوریه و دیرالزور.jpg

در روزهای گذشته نیروهای دموکراتیک کرد حدود ۴۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی را به طور کامل پاکسازی کرده اند.

به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از استان دیرالزور سوریه حاکیست، پیشروی نیروهای دموکراتیک کُرد در شرق رود فرات با پشتیبانی ائتلاف غربی علیه عناصر تروریستی داعش ادامه دارد.

نیروهای کُرد در جریان عملیات در شرق رود فرات توانستند شهرک های «صویان، الشیب و ...» را در محور غربی گذرگاه مرزی «تل صفوک» از اشغال عناصر تروریستی خارج و به تصرف خود دربیاورند.

نیروهای کُرد در روزهای گذشته پس از درگیری با تروریست های داعش توانستند روستای راهبردی «باغوز» را به کنترل در بیاورند؛ این روستا در نزدیکی منطقه «الهجین»، آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش قرار دارد.

روستای «باغوز» از جنوب با شهر «البوکمال» و از شرق با شهر مرزی «القائم» ارتباط دارد؛ با پاکسازی این روستا، تروریست های داعش در مناطق «الهجین و الشعفه» در محاصره قرار گرفتند.

نقشه میدانی شرق سوریه
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

عملیات نیروهای دموکراتیک کُرد برای تصرف مناطق «الهجین و الشعفه» و روستاهای حومه با احتیاط ادامه دارد؛ در صورت پاکسازی این مناطق مهم، تروریست های داعش در شرق رود فرات حضور متمرکزی نخواهند داشت.

جنگنده های عراقی هم با هماهنگی دولت سوریه در ۴۸ ساعت گذشته به شدت مواضع تروریست های داعش را در شهرک «هجین» هدف قرار دادند و شمار زیادی از جمله چند فرمانده تروریست ها را به هلاکت رساندند. در این حملات چند انبار سلاح تروریست های داعش منهدم شد.

در روزهای گذشته نیروهای دموکراتیک کرد حدود ۴۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی را به طور کامل پاکسازی کرده اند و مناطق دیگری از جمله «حسین الاغور، الجرجاری، وادی الغریبه، عنایات، خشام، فیضه برقه و ...»  تحت اشغال داعش است.

به گزارش مشرق، نیروهای دموکراتیک کُرد پیشتر مساحتی نزدیک به هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع را در شرق رود فرات به کنترل خود درآوردند؛ مساحتی نزدیک به ۴ هزار و ۶۵۰ کیلومتر مربع در این محور همچنان در اشغال گروه تروریستی داعش است.

نیروهای دموکراتیک کُرد در جریان عملیات در شرق رود فرات مناطق مهمی از جمله میدان های نفتی «ازرق، غلبان، یونس، شعیطات، الشدیها، ابوحردان، الکشمه و الکشمه جنوبی» را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کرده اند.

نقشه میدانی شرق دیرالزور
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

از مناطق مرزی عراق و سوریه خبر می رسد، عملیات مشترک ارتش عراق و نیروهای دموکراتیک کُرد علیه عناصر تروریستی داعش در جریان است و پاکسازی تمام مناطق مرزی در دستور کار قرار دارد.
 
پس از پاکسازی مناطق مرزی از لوث وجود عناصر تروریستی داعش، گروهی از نیروهای ارتش عراق و دموکراتیک کُرد به صورت مشترک در نقاط مرزی مستقر می شوند؛ در این عملیات جنگنده های عراقی پشتیبانی هوایی را انجام می دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 26
  • IR ۰۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    49 78
    ی.پ.گ داعش رو شکست داد
  • IR ۰۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    11 67
    جوک تاریخو گفتی مشرق نیوز "جنگنده های عراقی هم با هماهنگی دولت سوریه در ۴۸ ساعت گذشته به شدت مواضع تروریست های داعش را در شهرک «هجین» هدف قرار دادند" منطقه تحت کنترل نیروهای دموکراتیکه...اجازه از بعثی ها لازم نیست
  • IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    27 95
    برخی ها از شدت حسادت نمی توانند این پیروزی ها را تحمل کنند...آب هست ولی کم هست
  • IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    19 70
    برخی ها از شدت حسادت نمی توانند این پیروزی ها را تحمل کنند...آب هست ولی کم هست
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    35 63
    دمشون گرم هرکی هر جا میخواد برسه ولی داعش ماعش به هیچ جا نرسه کافیه
  • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    44 31
    بزودی با تصویب قانون اساسی جدید سوریه توسط روسیه، ایران و ترکیه و نیروهای کرد از این کشور اخراج و سوریه بین آمریکا و روسیه تقسیم خواهد شد.
  • Peyman FR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    نگید آزادسازی دیرالزور بگید دست به دست شدن دیرالزور بین تروریست‌ها. بعد از اتمام تاریخ مصرف دواعش نوبت به مزدوران کرد رسید. تا کی دوران اینها هم تموم بشه
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    اینو میگن از چاله در اومدن و افتادن در چاه دست داعش بود بهتر بود تا بیفته دست کردهای تجزیه طلب و متحد امریکا
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۶
    82 40
    هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیره کردها هم برای توسعه قلمرو خود و تصاحب هر چه بیشتر زمینهای سوریه میجنگند اتفاقا دست داعش بود پس گرفتنش اسون بود الان ارتش سوریه بخواد این مناطق رو پس بگیره علاوه بر کردها باید با امریکا هم بجنگه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس