حملات راکتی

همزمان با انتشار اخباری از احتمال آتش‌بس در غزه، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بار دیگر مناطق دیگری از نوار غزه را هدف حمله قرار دادند.

به گزارش مشرق، نوار غزه روز سه‌شنبه شاهد شدیدترین مورد تبادل آتش از زمان حمله سال 2014 رژیم صهیونیستی به این منطقه بود.

نیروهای مقاومت فلسطینی در واکنش به حملات چند هفته گذشته نیروی زمینی و هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ده‌ها فروند راکت به سمت شهرهای صهیونیست‌نشین نزدیک غزه شلیک کردند. در جریان این حملات دستکم 5 صهیونیست زخمی شده‌اند و ساختمان‌های شهرهای مجاور غزه خسارت‌هایی وارد شده است.

بیشتر بخوانید:

رژیم صهیونیستی آتش‌بس در غزه را رد کرد

در حملات هفته‌های گذشته صهیونیست‌ها به نوار غزه نزدیک به 100 فلسطینی شهید و صدها نفر زخمی شده بودند. حماس و جهاد اسلامی روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای مشترک، تأکید کردند که مقاومت «حمله را به حمله و خون را با خون پاسخ می‌دهد و اجازه نمی‌هد صهیونیست‌ها قواعد تازه‌ای تحمیل کنند.

در ادامه مهمترین تحولات مربوط به درگیری اخیر در غزه آمده است. این خبر با وقوع رخدادهای جدید به روز می‌شود:

خبرنگارهای فلسطینی از شنیدن شدن صداهای چند انفجار قدرتمند در غزه خبر می‌دهند. ارتش رژیم صهیونیستی ساعتی پیش گفته بود که عملیات جنگنده‌ها و بالگردهای این رژیم در غزه ادامه دارد.

 آژیرهای هشدار حملات موشکی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین نتیووت، سدروت نگو، بنی شیمون، اشکول، شعار هنگو و اشکلون به صدا درآمده‌اند.

 سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد جنگنده‌های این رژیم 25 نقطه در نوار غزه را هدف حمله قرار داده‌اند. وی مدعی شد اهدافی که مورد حمله قرار گرفته‌اند، تأسیسات و ساختمان‌های متعلق به حماس و جهاد اسلامی بوده‌اند.

 تصاویری که خبرنگار روزنامه «جروزالم‌پست» منتشر کرده نشان می‌دهد ارتش رژیم صهیونیستی در حال انتقال تجهیزات سنگین نظامی به مناطق جنوبی فلسطین اشغالی است.

 رسانه‌های صهیونیستی ویدئویی از برخورد یک فروند راکت به منطقه‌ای در شهرک صهیونیست‌نشین «نتیووت» واقع در شرق نوار غزه منتشر کرده‌اند.

 آژیرهای خطر بار دیگر در شهرک‌های صهیونیست‌نشین «آوشالوم»، «بنی نتساریم» و «اشکلون» به صدا درآمدند.

 شورای امنیت سازمان ملل روز چهارشنبه به درخواست آمریکا تشکیل جلسه می‌دهد تا تشدید تنش در غزه را مورد بررسی قرار دهد.

 یک مقام ارتش رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرد روز سه‌شنبه بیش از 70 فروند راکت از غزه شلیک شده است.

«نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل از شورای امنیت سازمان ملل خواست برای برررسی وضعیت غزه و درگیری‌های روز سه‌شنبه، جلسه فوق‌العاده تشکیل دهد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بار دیگر مناطق مختلف نوار غزه از جمله اداره خدمات عمومی غزه در شرق «جبالیا» را هدف قرار دادند.

 یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با رسانه‌ها توافق برای آتش‌بس را تکذیب کرد.

 شبکه صهیونیستی «آی 24» به نقل از یک مقام جهاد اسلامی مدعی شد طرفین با وساطت مصر برای برقراری آتش‌بس به توافق رسیده‌اند و این آتش‌بس از ساعتی دیگر متوقف می‌شود.

 آژیرهای خطر حملات موشکی بار دیگر در چندین شهر صهیونیست‌نشین نزدیک غزه از جمله نتیووت و اشکلون به صدا درآمد.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی دستور تداوم تجاوزات به غزه را داد

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در پایان نشست های شب گذشته خود اعلام کرد که ارتش این رژیم باید به تجاوزات خود علیه نوارغزه ادامه دهد.

کابینه امنیتی در عین حال به شهرک نشینان صهیونیست که در فاصله ۷ کیلومتری نوارغزه زندگی می کنند دستور داد که در نزدیکی پناهگاه ها باقی بمانند و به زندگی عادی خود ادامه دهند.

آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم پس از پایان این نشست کابینه امنیتی مدعی شد که «هر نقطه ای که از آنجا تیراندازی صورت بگیرد، هدف مشروعی برای حملات نیروی هوایی خواهد بود».

در همین راستا، وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی هم از لغو تمامی گردش های علمی و تفریحی در مناطق واقع در ۱۵ کیلومتری غزه خبر داد.

ارتش صهیونیستی از صبح روز سه شنبه پایگاه های مقاومت فلسطین در غزه و اراضی کشاورزی شهروندان فلسطینی را هدف قرار داد که هنوز خبری درباره خسارت های جانی احتمالی این حملات گزارش نشده است.

وزیر صهیونیست خواستار اشغال نوار غزه شد

«ایلیت شاکید» وزیر دادگستری اسرائیل، روز گذشته در گفت‌وگو با رادیو عبری‌زبان، اظهار داشت که بایستی برای اشغال نوار غزه، در چارچوب تلاش‌های اسرائیل برای نابودی رهبران حماس آماده شد.

وی در واکنش به حملات موشکی و خمپاره‌های مقاومت فلسطین به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین، گفت: «پاسخ باید بسیار شدید باشد و خون‌هایی آنجا ریخته شود.»

این وزیر صهیونیست خاطرنشان کرد که «تمامی گزینه‌ها از جمله اشغال نوار غزه روی میز است.»

در پی برقراری آتش‌بس، غزه آرام شد

 پس از میانجی‌گری مصر، آتش‌بس میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها از ساعت 4 صبح امروز (5:30 به وقت ایران) وارد فاز اجرایی شد.

اجرای این آتش‌بس 2 بار به تأخیر افتاد ابتدا قرار بود ساعت 12 دیشب برقرار شود که ممکن نشد، بار دیگر قرار شده بود با نظارت مصر ساعت 2 بامداد دو طرف دست از تبادل آتش بردارند اما اجرایی نشده بود.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، «خلیل الحیه» عضو دفتر سیاسی حماس در این باره گفت: پس از آنکه گروه‌های فلسطینی موفق شدند جلوی حملات بایستند و مانع از تغییر قواعد درگیری شوند بسیاری از طرف‌ها میانجی‌گری کردند و به توافق برای آتش‌بس رسیدیم.

ساعات اولیه بامداد امروز (چهارشنبه) برخی از گروه‌های فلسطینی رسیدن به توافق آتش‌بس را اعلام کردند اما رژیم صهیونیستی به این موضوع بی‌توجهی کرد و به روند بمباران غزه ادامه داد. 

از جمله «داوود شهاب» مدیر دفتر رسانه‌ای جهاد اسلامی در ساعات پایانی دیشب (سه‌شنبه شب) اعلام کرده بود: ما پس از میانجی‌گری مصر با بازگشت آرامش به نوار غزه موافقت کردیم، مصر هم به ما اعلام کرد اسرائیل به توافق آتش‌بس سال 2014 (پس از جنگ 31 روزه) پایبند است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    19 6
    پس از آنکه گروه‌های فلسطینی موفق شدند جلوی حملات بایستند و مانع از تغییر قواعد درگیری شوند بسیاری از طرف‌ها میانجی‌گری کردند و به توافق برای آتش‌بس رسیدیم
    • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      3 1
      بیش از 70 فروند راکت از غزه شلیک شده است.
    • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      8 3
      باید بیشتر میزدن
    • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      1 3
      خاک بر سرتون 70 تا هم چیزیه مگه باید 2000 تا میزدید
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    32 8
    بزنید اسراییلی ها رو . آنها ترسو هستند و باید کوتاه نبایید
    • ناشناس IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      13 14
      با چي بزنند؟ اف-٣٥ دارند ، مركاوا دارند. گنبد آهنين هست، با چهار تا راكت بزني كه ميشه با چنگال رفتن به جنگ ژ-٣ ! سياست مثل موش قايم شدن توي سوراخ و راكت پرتاب كردن بصورت كور يعني بعدش جنگنده مياد بالا سرت بايد ٤٠ متر بكني بري زير زمين صدات هم در نياد!
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    0 14
    خاک بر سرت مشرق کار تمام شد و ضر به رو زدیم به دیمونا/ خبرش را برو
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      19 1
      انگار ضربه بجای دیمونا به سر تو خورده
    • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      2 4
      آفرین اما 70 تا هم چیزیه مگه باید 2000 تا میزدید
    • ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
      3 1
      برو خودتو سرکا بزار
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    6 1
    روز سه‌شنبه بیش از 70 فروند راکت از غزه شلیک شده است.
  • ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    9 7
    بکشید ما را ملت ما بیدار تر میشود
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    10 3
    این نتانیاهو روانی زندگی را هم برای یهودی ها سخت کرده هم برای مردم غزه این پیر پاتال های یهودی که فکر میکنن باید گوساله قرمز درست کنند درست پولدار ولی یه مشت خرافاتی احمق هستند
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    6 5
    شهرک‌های صهیونیست‌نشین «آوشالوم»، «بنی نتساریم» و «اشکلون» را بزنید لطفا
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    9 3
    موافقم . افرین
  • ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۳/۰۹
    9 2
    «نیکی هیلی» نماینده آمریکا را بکنید تو گونی ببرید بی وجود را بکشیدش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس