کد خبر 860529
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۸
 فؤاد معصوم

رئیس‌جمهور عراق لغو نتایج انتخابات و بازشماری دستی ۱۰ درصد از صندوق‌های رأی را بر خلاف قانون اساسی دانست.

به گزارش مشرق به نقل از الفرات نیوز، فؤاد معصوم رئیس‌جمهور عراق تصمیم پارلمان این کشور مبنی بر لغو نتایج انتخابات برخی استان‌ها و بازشماری دستی آراء را بر خلاف قانون اساسی دانست.

بیشتر بخوانید:

برنامه ائتلاف «فتح» برای دولت آتی عراق

اهداف سفر «مقتدی صدر» به کویت

وی از دادگاه عالی فدرال عراق خواست که در خصوص دو تصمیم هیئت دولت و پارلمان درباره انتخابات پارلمانی که دوازدهم ماه جاری میلادی برگزار شد، نظر خود را اعلام کند.

 پارلمان عراق در نشست روز دوشنبه خود به بازشماری دستی ۱۰ درصد از صندوق‌های اخذ رأی در انتخابات پارلمانی این کشور رأی داد.

پارلمان عراق همچنین نتایج انتخابات در خارج و نتایج اخذ رأی از آوارگان را لغو کرد.

درخواست حکیم از کمیساریای مستقل انتخابات

سید عمار حکیم رئیس ائتلاف ملی شیعیان عراق و رئیس جریان حکمت ملی از کمیساریای عالی مستقل انتخابات خواست تا رسیدگی به شکایت‌ها و اعتراض‌ها درباره انتخابات را شتاب بخشد و آن را به پایان رساند.

دفتر حکیم اعلام کرد که وی امروز چهارشنبه با هیثم الجبوری  رئیس تجمع "کفاءات" در پارلمان عراق دیدار کرد و دو طرف در این دیدار روند تشکیل ائتلاف‌ها و شروطی که برای تشکیل دولت آینده لازم است، گفت‌وگو کردند.

حکیم در این دیدار بر اهمیت به کارگیری تلاش‌های مضاعف به منظور تشکیل دولت اکثریت ملی که برای مرحله آینده عراق امری ضروری به شمار می‌رود، تاکید کرد.

نشست الجبوری و النجیفی درباره تشکیل دولت آینده

سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق امروز چهارشنبه با اسامه النجیفی معاون رئیس‌جمهور این کشور دیدار کرد. دو طرف در این دیدار درباره برجسته‌ترین تحولات سیاسی در کشور، تلاش‌های گروه‌های سیاسی برای تشکیل دولت آینده و همچنین تصمیم اخیر پارلمان در خصوص نتایج انتخابات بحث و تبادل نظر کردند.

الجبوری در این دیدار بر ضرورت ادامه تلاش‌ها به منظور یکپارچه شدن دیدگاه‌های همه گروه‌های سیاسی در خصوص شکل دولت آینده تاکید کرد.

وی افزود: پارلمان بر اتخاذ اقدامات قانونی در خصوص هرگونه تخلف و اعتراض به نتایج انتخابات اصرار دارد و برای حفظ آرای رأی دهندگان تلاش خواهد کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس