کد خبر 86099
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۷

تهران مي‌گويد، واشنگتن از پايگاه‌هاي نظامي در افغانستان براي انجام عمليات جاسوسي عليه همسايگان اين کشور از جمله جمهوري اسلامي ايران استفاده مي‎‌کند.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق به نقل از پرس تی وی،  محمد خزاعي، نماينده دائم جمهوري اسلامي ايران در سازمان ملل، روز دوشنبه (۲۸ آذر، ۱۹ دسامبر) در همين خصوص اعلام کرد که حضور طولاني مدت نظاميان خارجي تحت امر امريکا در افغانستان تنها موجب بي‌ثباتي در ايران و ديگر کشورهاي همسايه افغانستان مي‌شود.

وي در ادامه افزود، جاسوس امريکايي که به تازگي از جانب جمهوري اسلامي ايران دستگير شد، پس از ترک پايگاه هوايي بگرام در شرق افغانستان از سوي ايران شناسايي شده بود.

وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي ايران روز ۲۲ آذر (۱۳ دسامبر) اعلام کرد که يک جاسوس ايراني‌تبار سازمان سيا به نام امير ميرزايي حکمتي را بازداشت و يکي از توطئه‌هاي پيچيده امريکا را براي انجام فعاليت‌هاي جاسوسي در جمهوري اسلامي خنثي کرده است.

خزاعي همچنين فرونشاندن هواپيما جاسوسي بدون سرنشين امريکا از جانب ارتش ايران، که پس از پرواز از پايگاه نظامي امريکا در افغانستان، حريم هوايي ايران را نقض کرد، به عنوان نمونه ديگري عنوان کرد که پايگاه‌هاي نظامي امريکا در خاک افغانستان براي انجام عمليات عليه همسايگان اين کشور مورد استفاده قرار مي‌گيرند.

واحد جنگ الکترونيک ارتش ايران روز يکشنبه چهارم دسامبر اعلام کرد که جمهوري اسلامي، هواپيماي جاسوسي بدون سرنشين آر-کيو ۱۷۰ رادارگريز امريکا را بر فراز آسمان شهر کاشمر واقع در شمال شرق کشور، با حداقل آسيب پايين آورده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس