کد خبر 862209
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۲
الحدیده

نماینده سازمان ملل در امور یمن پس از دیدار با «مهدی المشاط» و تعدادی از مسئولان انصارالله، از حملات ائتلاف سعودی به الحدیده و سواحل غربی یمن انتقاد کرده و وعده بازگشایی فرودگاه صنعاء را داده است.

به گزارش مشرق، «مارتین گریفث» نماینده سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد، دیدارهایی که دیروز در صنعاء با رهبران انصارالله و حزب کنگره مردمی یمن داشته است، نتیجه بخش بود.

او در یک نشست خبری قبل از ترک فرودگاه صنعاء گفت که «دیدار با رهبران انصارالله و حزب کنگره درباره فرآیند صلح که همین ماه آن را در شورای امنیت مطرح خواهم کرد، مثبت و نتیجه بخش بود.»

نماینده سازمان ملل در امور یمن افزود: سفر من به یمن و دیدار با بن دغر(نخست وزیر دولت مستعفی یمن) طرفدار ائتلاف سعودی و دیگر مسئولان طی هفته های گذشته باعث تشویق من به ادامه مذاکره شده است و این انگیزه را در من ایجاد کرده که عملیات صلح را به جلو پیش ببرم.

گریفتث تاکید کرد که «زمان برای جایگزینی صلح را نباید از دست داد و باید در این مسیر قدم برداریم. برای تشویق همه طرف‌های درگیر به بازگشایی فرودگاه صنعاء و پروازهای تجاری تلاش می‌کنیم.»

او ضمن انتقاد از حملات ائتلاف سعودی به سواحل غربی یمن گفت: از کارشناسان زیادی شنیدم که درباره حمله به الحدیده و عواقب انسانی ناشی از آن نگران هستند، لذا برای جلوگیری از تاثیرات مخرب آن، عملیات سیاسی و جاگزینی صلح ضرورت دارد.

نماینده سازمان ملل در امور یمن دیشب صنعاء را به مقصد قاهره ترک کرد و قرار است در مصر با تعدادی از مسئولان این کشور و اتحادیه عرب و برخی شخصیت‌های یمنی مقیم مصر دیدار کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس