به گزارش مشرق، بیست و یکمین دوره رقابت های فوتبال جام جهانی در شرایطی از روز ۲۴ خرداد آغاز می شود که چند کشور مسلمان نیز جواز حضور در این رویداد بزرگ را گرفته اند و برای کسب موفقیت و اعتبار به مصاف حریفانشان خواهد رفت.
طبیعتا برگزاری بازیهای جام جهانی بهترین فرصت برای جذب اسپانسر و تبلیغات شرکت هاست که فیفا به خوبی این کار را انجام داده و برای هر بخش اسپانسرهایی را در نظر گرفته است تا هزینه هایش را تامین کند و درآمد خوبی هم عایدش شود.
یکی از بخش هایی که معمولا فیفا از آن درآمدزایی می کند بنرهایی است که در پشت سرمصاحبه شوندگان قرار داده می شود. یکی از این بنرها برای انتخاب بهترین بازیکن زمین در نظر گرفته می شود که در پایان هر بازی بهترین بازیکن زمین جلویش می ایستد و جایزه نمادینش را از اسپانسر دریافت می کند.
این بار هم تماشاگران و علاقمندان به فوتبال می توانند در طول بازی به سایت فیفا مراجعه کنند تا با رای هایشان بهترین بازیکن زمین را انتخاب کند. برای تبلیغات پشت سر بهترین بازیکن زمین فیفا با یک شرکت مشروب سازی به توافق رسیده است.
این اتفاق البته برای کشورهای غیرمسلمان مشکلی ایجاد نمی کند اما اگر بازیکنی از تیم های مسلمان انتخاب شود طبیعتا حاضر نیست مقابل بنر این شرکت بایستد و جایزه نمادینش را دریافت کند.
یک ایرانی که در بخش های مختلف به فیفا کمک می کند این نکته را به مسئولان برگزاری جام بیست و یکم گوشزد کرده است که کشورهای مسلمانی چون ایران، مراکش، مصر، عربستان و ... در صورت انتخاب بازیکن شان به عنوان بهترین بازیکن زمین حاضر نیستند مقابل این بنر بایستند.
از آنجا که در دو بازی انتخاب یک مسلمان به عنوان بهترین بازیکن قطعی است، فیفا با احترام به مسلمانان بنر و اهدا جایزه را از مراسم پایان بازی این تیم ها حذف و تاکید کرده است که تنها اسم بهترین بازیکن که از سوی تماشاگران انتخاب می شود اعلام خواهد شد اما مراسم پایانی را حذف خواهد کرد.
دو دیدار تیم های ملی ایران و مراکش و دیدار تیم های مصر و عربستان در گروه اول قطعا با انتخاب دو بازیکن مسلمان به عنوان بهترین بازیکنان زمین همراه خواهد شد که فیفا در اقدامی قابل تقدیر برای احترام به کشورهای مسلمان این تصمیم را گرفته است.