عبدالرحمن شاه حسینی

رییس اسیق کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: نه استقلال و نه پرسپولیس هرگز نمی توانند برنامه فدراسیون فوتبال را به خواست خود تغییر بدهند.

سرویس ورزش مشرق – با اعلام رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال تیم استقلال بدون شرکت در دیدار سوپرجام بازنده دیدار با پرسپولیس اعلام شده و شاگردان برانکو به عنوان قهرمان سوپرجام معرفی شدند. (اینجا بخوانید)

عبدالرحمن شاه حسینی در گفت و گو با مشرق، درباره ای رأی و درستی یا نادرستی قهرمانی پرسپولیس و اینکه استقلال می توانسته درخواست تعویق بازی را داشته باشد یا نه حرف زد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

*رأی کمیته انضباطی درباره برنده اعلام شدن تیم پرسپولیس درست است؟

- قبل از هر چیز باید به این نکته اشاره مستقیم داشت که فدراسیون فوتبال به عنوان متولی اصلی این رشته در ورزش ایران همه برنامه های این رشته را هم تدوین می کند و هر برنامه ای بریزد قابل اجراست.

* پس استقلال باید در این دیدار شرکت می کرد؟

- قبل از رسیدن به این موضوع باید به دو نکته در این قبیل موارد که یک تیم در دیداری حضور پیدا نمی کند بپردازیم. اول اینکه هر زمان یک تیم برای عدم حضور در یک دیدار رسمی برنامه ریزی شده از سوی فدراسیون اعلام عدم حضور کند باید یک فرد صاحب امضا این مطلب را به صورت کتبی به فدراسیون اعلام کند تا بازی بدون برگزاری و حضور یافتن تیم مقابل درون زمین 0-3 شود. دوم اینکه بازی در تاریخ مقرر و با حضور یک تیم درون زمین در آستانه برگزاری باشد ولی تیم مقابل بدون اطلاع قبلی در زمین غیبت کند. باز هم در این حال بازی با حساب 0-3 به سود تیم حاضر تمام می شود.

* نقش کمیته انضباطی در این میان چیست؟

- نکته مهم این است که رسیدگی به مصادیق این قبیل پرونده ها فقط در صلاحیت کمیته انضباطی است و هر حکمی درباره آن صادر کند قابل اجراست.

* اما استقلالی ها می گفتند ما بازی می کنیم ولی در تاریخی دیگر؟

- هیچ مقامی بالاتر از فدراسیون نیست که بخواهد برای آن تعیین تکلیف کند. پرسپولیس و استقلال که سهل است، تیم یا مقام بالاتر از آن هم نمی تواند برنامه ای را به فدراسیون تحمیل کند. ضمن اینکه طبق ماده 61 آیین نامه انضباطی استقلال باید جریمه هم بشود که البته تخفیف یا در نظر نگرفتن آن از اختیارات کمیته انضباطی است.

* استقلالی ها می گویند اگر بازی برگزار می شد تیم امیدشان را به زمین می فرستادند چرا بدون برگزاری بازی نتیجه 0-3 شد؟

- وقتی تیمی برنامه فدراسیون که از سه ماه قبل تعیین شده را با ارسال نامه محترم نمی شمارد و در روز بازی به خارج از کشور سفر می کند ارسال نامه های قبلی به انصراف ضمنی تلقی شده و کمیته انضباطی با استناد به آیین نامه و بندی که به آن اشاره شد می تواند بازی را 0-3 اعلام کند.

* یعنی حالا پرسپولیس قهرمان سوپرجام است؟

- هنوز نه! در حکم صادره، استقلال یک هفته فرصت دارد به این حکم اعتراض کند. اگر نکند بعد از یک هفته حکم قبلی لازم الاجراست ولی اگر اعتراضی صورت بگیرد پرونده به کمیته استیناف می رود و در آن صورت هر رأیی از سوی این کمیته صادر شود فصل الخطاب است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • خبرگزاري24 IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    24 2
    خب اخه چه فرقي داره امروز بازي كني يا فردا حالا خوب شد درس بگير فعه ديگه نگي كي بازي ميكنيم
  • تاج کبیر IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    21 32
    از کی میپرسین اخه؟؟؟این خودش سنگیرترین حکما را برای استقلال صادر کرد!!!!
  • رضا IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    20 38
    البته بجز پرسپولیس که قبلا اراده کرد وسوپر جام را کنسل کرد و هیچ اتفاقی نیفتاد و بازیکن به تیم ملی نداد واتفاقی نیفتاد و بازیکنانش با تبانی بهترینها انتخاب میشوند مثل طارمی بهترین بازیکن سال 91 شد
    • رضا نعمتی IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
      0 0
      طارمی مگه سال 91 تو پرسپولیس بود؟ توهم چقدر؟
    • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
      0 0
      واقعا. اسپانسر مالیشونم هدایتی که تو زندونه مثلا.
    • حاج رحمت IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
      0 0
      شما چرا داری می سوزی دوست شیستقلالی
  • RO ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۳
    0 0
    استقلال عددی نیست بخواد واسه فدراسیون تعیین تکلیف کنه..........
  • IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۴
    0 0
    یکی از ضد پرسپولیسی ترین مسئولین سابق فوتبال ایران همین شخص هست توی 8 سال احمدی نژاد اکثر رای های اون علیه پرسپولیس بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس