کد خبر 879005
تاریخ انتشار: ۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۰
احمدرضا لاهیجان‌زاده

مدیرکل سازمان محیط زیست خوزستان یکی از دلایل انتشار بوی بد حاصل از سوختن تالاب را اینورژن هوا اعلام کرد و گفت: در روز به دلیل تبادل هوایی انتشار بو به حداقل می‌رسد.

به گزارش مشرق، احمدرضا لاهیجان‌زاده  درباره انتشار مجدد دود و بوی نامطبوع در فضای استان خوزستان به ویژه شهرهای جنوبی اظهار داشت: بعد از روز حدود ۶ تا ۷ روز تلاش هوافضای سپاه برای خاموشی آتش‌سوزی در تالاب هورالعظیم بخش عراق مجددا شعله‌های آتش به دلیل وزش باد و وجود نیزارهای خشک این تالاب دچار آتش‌سوزی شد.

وی افزود: ساعت ۱۳ و ۳۰ دقیقه امروز از طریق نقشه‌های هوایی یک نقطه آتش‌سوزی در نقطه مقابل پاسگاه اسدپور هنگ مرزی کشور ایران دیده شد.

مدیرکل سازمان محیط زیست خوزستان گفت: به منظور اتخاذ تصمیات لازم برای اعزام هواپیما در راستای خاموش کردن آتش‌سوزی رخ داده قرار است جلسه مدیریت بحران عصر امروز در استان خوزستان برگزار شود.

وی یکی از دلایل انتشار بوی بد حاصل از سوختن تالاب را اینورژن هوا اعلام کرد و افزود: در روز به دلیل تبادل هوایی انتشار بو به حداقل می‌رسد اما در شب به علت حالت سکونی که در هوا رخ می‌دهد این بو شدت بیشتری پیدا می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس