جنوب ادلب.jpg

همزمان با نزدیک شدن عملیات جبهه مقاومت در شمال سوریه، یگان موشکی و توپخانه ارتش به شدت مواضع تروریست ها را در شمال سوریه مورد هدف قرار دادند.

به گزارش مشرق، نیروهای مقاومت و ارتش سوریه پس از چند هفته درگیری سنگین موفق شدند امنیت و آرامش را پس از ۷ سال به استان های جنوبی درعا و قنیطره بازگردانند و حالا خبرها حاکیست همه مقدمات برای شروع عملیات در مناطق اشغالی شمال سوریه مهیا شده است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش سوریه در مناطق شمالی در حالت آماده باش کامل هستند تا عملیات را برای پاکسازی نقاط آلوده استان های حلب، ادلب، لاذقیه و حماه آغاز کنند.

به گفته منابع میدانی، شمارش معکوس برای شروع عملیات در شمال سوریه در حالی به صدا درآمده که تخلیه شهروندان از مناطق اشغالی و انتقال آنان به نقاط امن در دستور کار قرار گرفته است.

در حال حاضر، عملیات تخلیه هزاران تن از اهالی استان ادلب از مناطق اشغالی و انتقال آنان به گذرگاه پیش بینی شده در ورودی شهرک «ابوظهور» آغاز شده است؛ این گذرگاه در جنوب شرق استان ادلب واقع شده است.

به گزارش مشرق، نیروهای نظامی روسیه بر روند عملیات تخلیه و انتقال شهروندان از مناطق اشغالی نظارت می کنند و مسئولیت توزیع کمک های غذایی، خدمات پزشکی و اقامت آوارگان را برعهده دارند.

یک منبع میدانی در شمال سوریه در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: ایستگاه مراقبت نیروهای نظامی روسیه در این محور واقع شده و همین مسئله باعث شده مسئولیت سامان دهی به شهروندان به آنان واگذار شود.

این منبع میدانی با بیان این که نیروهای روسی تمامی مراقبت های لازم را برای جلوگیری از نفوذ تروریست ها در میان آوارگان انجام می دهند، گفت: اولویت نیروهای ارتش سوریه آزادسازی مناطق تحت اشغال  عناصر تروریستی جبهه النصره است.

از شمال شرق استان لاذقیه و جنوب غرب استان ادلب خبر می رسد، حملات موشکی و خمپاره ای علیه مواضع گروه های تروریستی در شهرک های «ناجیه، الهبیط، بداما و...» همچنان ادامه دارد و شدت گرفته است.

به گزارش مشرق، در جریان این حملات بسیار سنگین، خسارت های زیادی به گروه های تروریستی وارد شده و پایگاه ها و انبارهای سلاح آنان منهدم شده است؛ مسیرهای انتقال نیرو و تجهیزات تروریست ها در این محورها مسدود شده است.

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، یگان های موشکی و توپخانه ارتش سوریه به شدت مواضع گروه های تروریستی را در روستاهای «الزیاره، تل واسط و القرقور» در دشت الغاب در شمال غرب استان حماه هدف قرار دادند.

از شهرک «لطمانه» در شمال استان حماه خبر می رسد، حملات یگان موشکی ارتش علیه مواضع گروه های تروریستی به شدت در جریان است؛ چند گروه دیگر از نیروهای ارتش سوریه به همراه تجهیزات سنگین به شمال استان حماه منتقل شده اند؛ گروهی از نیروهای ارتش ترکیه از گذرگاه «کفرلوسین» وارد استان ادلب شده اند.

به گزارش مشرق، پاکسازی شهرک های «کفرزیتا، لطمانه، لطمین، مورک، الزکاه، الاربعین، لحایا و معرکبه» در شمال استان حماه در اولویت نیروهای سوری است؛ این مناطق در اشغال  عناصر وابسته به گروه تروریستی «هیات تحریر الشام» است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    30 5
    بزنید این جلادان ترکیه و عثمانی پرست را...
  • US ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    22 2
    وقتی بز اجلش میرسه نون چوپان رو میخوره ،الان ترکیه هم همینکارو کرده میخواد خاک سوریه را ضمینه خودش کنه ولی با خواری اونجا رو ترک میکنه
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    4 25
    کردها برای خاطر عدم تسلیم شرق فرات به ترکیه قصد دارند منبج را به سوریه بدهند تا جلوی ترکها گرفته شود آنهم موقتی چون قبلا هم ارتش سوریه و روسیه در منبج حضور داشتند و در وقت مناسب باز ارتش سوریه را بیرون خواهند کرد
    • US ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
      2 2
      این پیام تکراری و دور از واقعیت رو در بیشتر اخبار مربوط به سوریه می بینم ولی همچنین چیزی واقعیت ندارد.
    • IR ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
      16 4
      منبج و کردها قبول کردن سوری هستن ولی ترکیه مغول وچجنها و ایغورها و جنابعالی این وسط چه غلطی میکنید؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس