به گزارش مشرق، سید یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی در نشست خبری پیش از ظهر امروز خود اظهار کرد: در جامعه نسبت به وظایف سازمان تعزیرات تصورات اشتباهی وجود دارد. برای مثال تخلف را صنف و بازرس مشخص می کند و اگر تخلف محرز شد تعزیرات می تواند وارد رسیدگی شود.
وی افزود: بازرسی کلان با سازمان حمایت از مصرف کنندگان است و ما در قالب یک ماده واحده که الزامی هم نیست و اعلام کرده که سازمان تعزیرات می تواند وارد برخی بازرسی ها شود، ورود کرده ایم، در واقع ما از این اختیار برای خود تکلیف درست کرده ایم.
رایگانی اضافه کرد: در بحث پرونده های مهم با اینکه وظیفه نداشتیم درخواست نماینده از سازمانها کردیم، 29 پرونده در تخلفات تلفن همراه تاکنون تشکیل شده است که در 4 پرونده 12 میلیارد جریمه صادر شده و 11 پرونده به دلیل نقص مدارک در حال بررسی است.
بیشتر بخوانید:
چند درصد داروهای مصرفی مردم تولید داخل هستند؟
انصاری رئیس تعزیرات حکومتی شد
سخنگوی سازمان تعزیرات ادامه داد: وظیفه ما رسیدگی به تخلفات صنفی از جمله عدم عرضه و گرانفروشی است و همزمان بقیه تخلفات هم در دادستانی در حال رسیدگی است.
وی گفت: زمان رسیدگی در سازمان تعزیرات بسیار مناسب است. مثلا برای 4 پرونده موبایل در یک هفته حکم صادر کردیم.
رایگانی بیان داشت: رئیس مجلس به کمیسیون قضایی دستور ویژه ای برای اولویت دادن به اصلاح قوانین سازمان تعزیرات داده است.
سخنگوی سازمان تعزیرات خاطر نشان کرد: در حوزه اطلاع رسانی نقص قوانین سازمان تعزیرات نیاز به فرهنگ سازی توسط رسانه ها داریم.
رایگانی تصریح کرد: الزام به عرضه لیست برخی اقلام دو هفته پیش توسط وزیر صنعت اعلام شد و ما بعد از این الزام در خصوص آن کالاها توانستیم تحت عنوان احتکار ورود کنیم.