کد خبر 895926
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲
رضا سراج نمایه

آیا اقدامات تروریستی علیه مردم، بخشی از یک پازل جنگ شناختی است؟ اهداف ایجاد ادراک ناامنی در مردم ایران چیست؟

به گزارش مشرق؛ دکتر رضا سراج کارشناس مسائل راهبردی در کانال شخصی خود در پیام رسان سروش درباره حمله تروریستی اهواز نوشت:

  در حمله تروریستی اهواز مردم هدف قرار گرفتند؟ آیا اقدامات تروریستی علیه مردم، بخشی از یک پازل جنگ شناختی است؟ اهداف ایجاد ادراک ناامنی در مردم ایران چیست؟

واقعیت این است که سلطه‌گران در چارچوب یک جنگ ترکیبی (جنگ اقتصادی، جنگ شناختی و...) رویگردانی اجتماعی و ایجاد بی‌ثباتی در ایران را به انتظار نشسته بودند. در این پروژه که نام تابستان داغ را بر آن نهاده بودند؛ گسست اجتماعی ناشی از جنگ اقتصادی و شناختی، می‌بایست محاسبات در ایران را تغییر داده و تهران را مهیای پذیرش شروط آمریکا در توافق جدید می‌ساخت. شکست در فاز اول این پروژه (تغییر ادراک و نگرش مردم از مبدأ جنگ اقتصادی) سلطه‌گران را بر آن داشت تا اقدامات تروریستی و ایجاد ناامنی در ادراک مردم را نیز به مبدأ جنگ شناختی اضافه نمایند. در این ارتباط عبدالخالق عبدالله، مشاور سیاسی ولیعهد امارات، در صفحه توئیتر خود نوشت : «کشاندن جنگ به عمق خاک ایران گزینه‌ای آشکار است که در آینده بیش از پیش خود را نشان خواهد داد.»

به نظر می‌رسد دشمنان برای تسلیم طلبی مردم و تغییر محاسبات در ایران، وارد فاز جدیدی از تهدیدات ترکیبی شده‌اند. بدیهی است آنان در این مسیر چشم به عملیات تکمیلی شبکه همکار داخلی در ایران دارند تا سیاست‌های‌ پیشدستانه امنیتی ایران در منطقه را به چالش بکشند. سر خط این عملیات تکمیلی را می‌توان در اقدام دیروز کانال جماران مشاهده کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس