الحدیده (5).jpg

نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله با کمین های متعدد موفق شده اند ده ها تن از نیروهای شورشی را در محورهای مختلف استان الحدیده به هلاکت برسانند.

به گزارش مشرق، آخرین خبرها از تحولات میدانی غرب یمن حاکیست، درگیری ها در حومه جنوبی و شرقی فرودگاه شهر ساحلی الحدیده به حداقل کاهش یافته و تلاش نیروهای شورشی برای پیشروی در این محور ناکام مانده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله با کمین های متعدد موفق شده اند نیروهای شورشی را در میدان «الجمال» در حومه جنوبی فرودگاه شهر الحدیده زمین گیر کنند.

تله های انفجاری کار گذاشته شده در حومه جنوبی فرودگاه الحدیده هم خسارت های سنگینی در روزهای گذشته به نیروهای شورشی وارد کرده و همین مسئله باعث شده که عملیات آنان در این محور تقریبا متوقف شود.

از حومه شرقی فرودگاه الحدیده خبر می رسد، ضد حملات دقیق نیروهای یمنی و شکارهای ارزشمند تک تیراندازها باعث شده نیروهای شورشی در منطقه «کیلومتر ۱۶» زمین گیر شوند و قدرتی برای مانوری نداشته باشند.

به گفته منابع میدانی، ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی درصدد است با اعزام نیروهای کمکی به محورهای شرقی و جنوبی فرودگاه الحدیده، شکست های سنگین روزهای گذشته خود را با انجام عملیات جدید جبران کند.

به گزارش مشرق، منطقه راهبردی کیلومتر ۱۶، دروازه شرقی برای ورود به فرودگاه شهر ساحلی الحدیده محسوب می شود و همین مسئله اهمیت این منطقه راهبردی را چند برابر کرده است.

انتقال نیرو، تجهیزات نظامی و کالاهای اساسی از پایتخت یمن (شهر صنعاء) به استان الحدیده از منطقه کیلومتر ۱۶ صورت می گیرد و نیروهای شورشی درصدد هستند با اشغال این منطقه، فشار را بر مردم الحدیده و نیروهای مدافع یمنی چند برابر کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، در جریان درگیری های یک هفته گذشته در حومه جنوبی و شرقی فرودگاه الحدیده، حدود ۲۵۴ تن از نیروهای شورشی کشته و زخمی شدند و ۴۲ خودروی نظامی و تانک هم منهدم شده است.

از مرکز استان الحدیده خبر می رسد، همزمان با شکست های متوالی نیروهای مزدور، نیروهای یمنی با حملات دقیق موشکی و کمین های متعدد حومه شهر راهبردی «الدریهمی» را به گورستانی برای نیروهای شورشی تبدیل کرده اند.

پهپادهای «قاصف۱» انصارالله نیز مقر اصلی تجمع فرماندهان نیروهای شورشی و ائتلاف را در نزدیکی منطقه «نخیله» در جنوب شهر الدریهمی هدف قرار دهند؛ در این حملات شماری از فرماندهان از جمله چند افسر اماراتی به هلاکت رسیدند.

خبرها از حومه جنوبی منطقه «تحیتا» حاکیست، گروهی از نیروهای یمنی موفق شدند کاروانی از نیروهای شورشی را در منطقه شناسایی کنند و دو خودروی نظامی حامل نیروهای شورشی را هدف قرار دهند و منهدم کنند.

از جنوب استان الحدیده خبر می رسد، نیروهای یمنی در یک کمین دقیق موفق شدند دهها تن از نیروهای شورشی را در حومه منطقه «حیس» کشته و زخمی کنند؛ در این عملیات چند خودروی نظامی نیروهای شورشی منهدم شد.

به گزارش مشرق، نیروهای یمنی درصدد هستند با نا امن کردن حومه شهر حیس، مسیر انتقال نیرو و تجهیزات نیروهای شورشی را در جاده «الخوخه - حیس» مسدود کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    17 4
    کم کم اعتراضات در جنوب یمن هم بلند شده بخاطر اینکه می بینن جوان هاشون زیر پرچم عربستان و امارات چگونه دسته دسته به سینه قبرستون می رن البته زندگیشان هم ضعیف تر شده اینا چیزهایی نبود که بهشون گفته شده بود البته شاهد قدرت روزافزون انصارالله هم هستند قابل پیش بینیه که بزودی جبهه ارتجاع عربی عبری غربی (آمریکا انگلیس فرانسه) با کمبود نیرو فروخواهد پاچید و عقب نشینی های گسترده خواهند داشت نهایتا بتوانند عدن ، ذباب و جزایر استراتژیک یمن را موقتا حفظ کنند .
  • FR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    16 34
    این که همش شد هلاکت نیروهای شورشی زمینگیر شدن نیروهای شورشی به درک واصل شدن نیروهای شورشی بدبخت شدن نیروهای شورشی و......
  • US ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    17 6
    اینقدر بکشید ازشون که جا برای دفن این بی شرفا نمونه
  • IR ۲۰:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    2 2
    دعا کنید برای نیروهای فریب خوردۀ شورشی که به سمت راه صحیح برگردن. اینا مسلمان هستند که دارن جونشون رو به خاطر سعودی ها و یهودی ها و آمریکایی ها به خطر می اندازند انشاءالله خدا همۀ آنها را هدایت کند.
  • جواد IR ۰۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
    2 1
    درود بر شرف وغیرتتون
  • ايراني IR ۰۷:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
    4 5
    واقعا موندم كه اگر حوثي ها چهارتا تانك و خودرو را بزنند شماها اينقدر بولدش ميكنيد كه انگار كل متصرفين رو آزاد كردند ولي درعجبم چرا مطلبي از شكستهاشون در مناطق مختلف هيچي نمينويسيد و يه جوري نشون ميديد كه اصلا خون از دماغ يه حوثي نيومده !!!
  • IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
    3 1
    الحمدلله رب العالمین. نصرت الهی نصیبتون.
  • حسن IR ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۴
    1 0
    این مناطق تخلیه شده یعنی چی ؟ توضیح کامل تر و بهتری ندارید ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس