دربی 88

پیشکسوت استقلال گفت: شاید بتوان گفت برگ برنده استقلال در این دربی انگیزه های بالای بازیکنان برای اثبات توانایی های شان است. آنها در شرایط بد جدولی می خواهند خودشان را بالا بکشند.

سرویس ورزش مشرق – تیم استقلال در بدترین شرایط ماه های اخیر خود به مصاف رقیب دیرینه اش می رود. برای تیم شفر در شرایطی به دربی ۸۸ رسیده که نه در لیگ برتر وضعیت خوبی دارد و نه در آسیا ماندنی شد.

نصراله عبداللهی مشاور فنی فتحی سرپرست موقت باشگاه استقلال در گفت و گو با مشرق، درباره شرایط این روزهای تیم استقلال حرف زد و البته نیم نگاهی هم به تیم پرسپولیس داشت و درباره رقیب دیرینه تیم محبوبش هم صحبت کرد.

متن صحبتهای وی در ادامه می آید:

**تیم وضعیت خوبی در جدول ندارد

متأسفانه در دیدارهای اخیر نشد نتایج خوبی برای استقلال رقم بخورد. تیم در آسیا که اوت شد و در لیگ داخلی هم با از دست دادن امتیازات در رده های پایین جدول است.

**انگیزه ها بالاست

شاید بتوان گفت برگ برنده استقلال در این دربی انگیزه های بالای بازیکنان برای اثبات توانایی های شان است. آنها در شرایط بد جدولی می خواهند خودشان را بالا بکشند و برای همین روحیه و توان بالایی برای این بازی می گذارند.

**ضعف گلزنی داریم

استقلال در طول بازی به ویژه در این دیدارهای اخیر به خوبی توپ را در زمین به گردش در می آورد ولی متأسفانه در گلزنی و تمام کردن کار ضعف دارد. اگر این نقطه ضعف برطرف شود قطعا می توان به حضور دوباره استقلال در جمع تیم های بالای جدول امیدوار شد.

**الحاجی گرو تیام نشد!

وقتی تیام را به استقلال آوردیم او هم مثل همین الحاجی گرو که آمار گلزنی بدی داشت مدتها بود که گل نمی زد و اصلا بازی هم نکرده بود ولی در استقلال درخشید و بعد همه دنبالش افتادند تا او را به خدمت بگیرند. ولی الحاجی گرو مثل تیام نشد و فعلا نتوانسته گل بزند.

**دو بازیکن استقلال شاخص ترین می شوند

به نظرم همه بازیکنان برای چنین مسابقاتی باید دو برابر توان شان را صرف بازی کنند ولی در این دربی فرشید اسماعیلی و مرتضی تبریزی در نهایت گره تیم را باز خواهند کرد و شاخص ترین بازیکنان استقلال خواهند شد.

**پرسپولیس منظم است

تیم پرسپولیس با بردهایی که در آسیا و لیگ دشت کرد روحیه خوبی دارد. آنها نظم و هماهنگی تیمی بالایی دارند و دلیلش هم این است که کمترین تغییرات را داشتند و در این مدت زیاد کنار هم بازی کرده اند. آنها راحت یکدیگر را در زمین پیدا می کنند چون زیاد کنار هم بازی کرده اند.

**شفر راه مقابله با پرسپولیس را می داند

وینفرد شفر مربی باتجربه ای است. او برای دیدارهایی که تجربه ای در آنها ندارد برنامه ریزی دقیقی می کند چه برسد برای مسابقه ای که دو بار در آن بوده و از اهمیتش خبر دارد. شک نداریم که او راه مقابله با پرسپولیس را می داند.

**پرسپولیس بازیکن کم ندارد

اینکه می گویند پرسپولیس نتوانسته بازیکن بگیرد و بازیکن کم دارد را قبول ندارم. مثلا ما الان بازیکن داریم، تیم مان کامل است؟ یک عده زخمی هستند و تعدادی در فیزیوتراپی مشغول! پرسپولیس ۳ بازیکن تعویضی لازم دارد که آنها را هم دارد و ۱۴ نفرشان کامل است.

**نویمایر هفته بعد هم نمی رسد

انگشت شصت پای نویمایر شکسته و با این وضعیت غیر از دربی بازی بعدی را هم از دست می دهد.

**کاش ۹۰ درصد آزادی را به استقلال می دادند

اینکه در این بازی از شرایط میزبانی مان استفاده نمی کنیم به ضررمان شد. قطعا به نفع مان بود اگر می توانستیم ۹۰ درصد ورزشگاه را از هواداران خودی پر کنیم. البته اینقدر در این زمینه مشکل داریم که هرگز نمی شد این اتفاق بیافتد.

*پرسپولیس محتاط بازی می کند

پرسپولیس قطعا در این دیدار با احتیاط به میدان می آید. آنها در رده دوم هستند و لزومی ندارد خودشان را به آب و آتش بزنند. از آنطرف دو روز بعد هم باید راهی دوحه و دیدار با السد شوند برای همین مراقب ساق هایشان هم هستند. فوتبال محتاطانه و دل خوش کردن به ضدحملات اصل بازی این تیم در دیدار دربی خواهد بود. پرسپولیس می آید که نبازد چون یک مساوی هم در بالای جدول این تیم را صدرنشین می کند.

**دربی قبل هم پایین تر بودیم و بردیم

جایگاه جدولی در دربی ها هرگز تعیین کننده برنده و بازنده تیم ها نبوده است. در دربی قبلی که ما برنده شدیم از پرسپولیس پایین تر بودیم ولی چه شد؟ به این چیزها نیست.

**هواداران خوشحال به خانه می روند

طرفداران استقلال در این یکی دو سال خیلی اذیت شدند ولی قطعا در این برهه حساس تیم را تنها نمی گذارند و در استادیوم به تشویق استقلال می پردازند. همه هدف بازیکنان تیم این است که هواداران شان را خوشحال به خانه بفرستند.

*رسانه ها ادب را رعایت کنند

شاید در ظاهر جمله ای که به عنوان سئوال از شفر پرسیده شد بی ادبی یا بی احترامی نباشد ولی وقتی به یک فرد سالم چنین حرفی را بزنید رفتاری زشت و دور از ادب به حساب می آید. اهالی رسانه مسئولیت مهمی در قبال مخاطبان شان دارند و نباید اینگونه از شفر سئوال می پرسیدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
    6 3
    موافقم
    • آرش فکورو فانی در خدا IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
      0 1
      خدایا بگذار گمنام و تنها باشم تا در غوغای کشمکش های پوچ مدفون نشوم
  • IR ۰۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
    9 3
    ته منطقو سوراخ کردی!!!!! پرسپولیس سه بازیکن برای تعویض دارد، پس مشکل کمبود بازیکن ندارد!!!!!
    • IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
      1 1
      مشرق همینه
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
    10 9
    استقلال بد ميبازه اين دربی رو و از الان تسليت ميگم. هوادارای استقلال سالهای سختی رو ميگذرونن. همدردی من رو پذيرا باشيد. کاری به ريشه ها و دلايلش ندارم که چی شد به اين روز افتادين ولی دربی فردا رو بد ميبازيد دليلشم اينه که بازيکن دربی اولی زياد داريد. پرسپوليسيها ولی همه با تجربه هستند از نظر دربی بازی. بعدشم اينکه استقلاليها و شفر اگر اين بازی رو هم ببازن همه چی رو باختن چون آسيا و ليگ رو هم از دست دادن. ولی پرسپوليسيها اونقدر استرس ندارن چون حتی اگر ببازن به خاطر هت تريک قهرمانی و شرايط آسيا کسی خورده بهشون نميگيره.
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
    0 0
    تیمهایی که هزینه های سرسام آورشون از بیت المال تامین میشه در اصل از حق و حقوق همه ی مردمه . باید خصوصی شه نه اینکه از جیب مردم (بیت المال) هزینه شه.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
    1 1
    احتمالا شفر رکورد علی منصور را می شکند.و با7امتیاز از8بازی در تاریخ ماندگار می شود
  • عباس فدايي مردآبادي IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
    0 1
    استقلال چندم جدوله؟؟؟
  • SE ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
    1 1
    چه اعتماد به نفسی کاذبی هواداران این تیم پر از ستاره بی فروغ دارند! علتش پوشش آبی سرد بی روح تیم کیسه است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس