کد خبر 899505
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰
تجمع مردم بحرین در همبستگی با شیعیان عربستان

معتقدم حالا که دیدار حضوری بااین عزیزان میسر نیست حداقل می‌توان ارتباط مجازی را با آنان گسترش داد.

به گزارش مشرق، در شبکه‌های اجتماعی مدتی بود چند نفری ناشناس و غیرایرانی مطالب مرا دنبال می‌کردند و هر از گاهی که به مناسبتی مطلبی از حضرت آقا منعکس می‌کردم بدون شک کامنتی با این مضمون پایین مطلبم می‌نوشتند: اللهم احفظ قائدنا و مقتدانا السید الامام الخامنئی حتی فرج مولانا صاحب العصر و الزمان(عج)!
همین امر کنجکاوی مرا بیشتر کرد تا از هویت این افراد مطلع شوم. در پیام خصوصی که به زبان عربی برای این کاربران ارسال کردم از آنان خواستم خود را معرفی کنند و بگویند در کدام نقطه جهان سکونت دارند و چگونه به مطالب اینجانب - که بعضا به زبان فارسی است - علاقه‌مند شدند؟
پاسخ این عزیزان بسیار جالب و قابل تامل بود، آنها از شیعیان استان الشرقیه عربستان بودند و با اینکه متوجه نوشته‌های فارسی من نمی‌شدند اما همین که عکس یا قطعه فیلمی کوتاه از مقام معظم رهبری نمایش می‌دادم بی‌اختیار بر سر شوق می‌آمدند و کامنتی عربی با مضمون دعا برای سلامتی امام خامنه‌ای پایین مطلب می‌نوشتند.
کم کم دوستی ما با این عزیزان گسترده‌تر شد و از حال و روز شیعیان عربستان پرسیدیم و به احترام این عزیزان برخی مطالب مهم را نه فقط فارسی بلکه به زبان عربی هم در شبکه‌های اجتماعی و صرفا جهت اطلاع این افراد نمایش می‌دادم و این دوستی مجازی چند سال است ادامه دارد، تا جایی که از آنان دعوت کردم برای دیدار از ایران و زیارت حرم مطهر امام رضا(ع) به اتفاق خانواده به کشورمان بیایند. برایم جای سؤال بود با توجه به عمق اعتقادات راستین مذهبی آنان چگونه تا کنون به اعتاب مقدسه عراق سفر نکرده‌اند؟
این‌گونه پاسخ دادند که ظاهرا اجازه خروج از آن منطقه سکونت خود را ندارند و حتی بعضا رفت و آمدشان در خود عربستان هم تحت کنترل و تدابیر شدید امنیتی است، چه رسد به اینکه بخواهند به قصد زیارت اعتاب مقدسه شیعیان در ایران و عراق، به این کشورها سفر کنند!
در سفرهایم به عتبات عالیات عراق هم در پیام‌های خصوصی از بنده می‌خواستند از حرمین شریفین خصوصا حرم مطهر امام حسین(ع) برایشان عکس بفرستم. آنچنان‌اشتیاقی از خود نشان می‌دادند که گویی اسیرانی در تبعید هستند.
بر همین اساس بنده معتقدم حالا که دیدار حضوری بااین عزیزان میسر نیست حداقل می‌توان ارتباط مجازی را با آنان گسترش داد و آنها که بسیار مشتاق شنیدن پیام و حقایق ایران اسلامی و خصوصا مشتاق شنیدن سخنان امام خامنه‌ای هستند، در این زمینه بیشتر فعال باشیم.
همین موضوع سبب شد تا جرقه تهیه گزارشی درباره وضعیت شیعیان در عربستان در سرویس گزارش کیهان مطرح و برادر عزیزم جناب آقای مرادی که خود از کارشناسان مسایل غرب آسیاست به این مهم همت گمارد و آنچه امروز در بخش گزارش کیهان می‌خوانید حاصل زحمات آقای مرادی درباره حال و روز شیعیان در کشور تحت حاکمیت آل‌سعود است.
منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • محمد اسمعیل IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    6 0
    دوست عزیز. حالا که توفیق داشته اید و با شیعیان خالص تر از خیلی از ما (به دلیل حفظ عقیده در خفقان) ارتباط دارید پیشنهاد میکنم پویش "نائب الزیاره برای شیعیان دربند شده" راه اندازی نمایید.اربعین نزدیک است.خیلی از ما میتوانیم نائب الزیاره ایشان باشیم. عکس و فیلم اماکن مقدس اتبات مانند کربلا و مشهد الرضا و..را نیز که به نیابت از آنها تهیه کرده ایم ارسال مینماییم.
    • IR ۰۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۵
      0 0
      اسمعیل جان عتبات درسته
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
    5 0
    مقام معظم رهبری دراینستاگرام پیج به زبان ع رب ی دارندراهنمایی شون کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس