کد خبر 904862
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
ابراهیم کالین نمایه

سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرد این کشور تلاش هایش به منظور افشای تمامی حقایق درباره قتل وحشتناک جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول را تا آخر ادامه خواهد داد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، "ابراهیم کالین" سخنگوی رئیس جمهور ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد آنکارا به منظور روشن کردن واقعیات درباره "قتل شریرانه" خاشقجی، تا آخر راه خواهد رفت.

وی که در کنفرانسی خبری پس از جلسه کابینه دولت سخن می گفت تاکید کرد که هیچ چیز درباره پرونده قتل خاشقجی پنهان نخواهد ماند.

بیشتر بخوانید:

سوزاندن اسناد توسط کارکنان کنسول‌گری سعودی +فیلم

توجیه قتل خاشقجی به استناد به تاریخ اموی

کالین با یادآوری مسئولیت عربستان سعودی برای اعلام واقعیات درباره کشته شدن خاشقجی علام کرد آنکارا اقدامات لازم برای افشای حقیقت ماجرا را مطابق با حقوق بین الملل ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به تحقیقات "حساس و جامع" ترکیه درباره به قتل رسیدن خاشقجی تاکید کرد این پرونده موضوعی بین ترکیه و عربستان سعودی نمی باشد.

جمال خاشقجی دوم سپتامبر برای کارهای مربوط به مدارکش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شده و به‌گفته نامزدش که منتظر او بوده، دیگر از ساختمان بیرون نیامد.

مقامات سعودی پس از حدود سه هفته اعتراف کردند که این نویسنده و روزنامه‌نگار ۵۹ساله کشته شده است.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز یکشنبه وعده داد تمام حقایق درباره قتل خاشقجی را «عریان» بیان کند. اردوغان گفت سه‌شنبه بیانیه‌ای در همین مورد ایراد خواهد کرد.

یک منبع ترکیه‌ای به میدل‌ایست‌آی گفت جسد خاشقجی به ۱۵ قطعه تقسیم شده است.

پرونده قتل احتمالی خاشقجی باعث ایجاد هجمه بی سابقه ای علیه پادشاهی عربستان در سطح جهانی شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس