به گزارش مشرق، همزمان با آغاز مراسم اربعین حسینی، فعالیت شرکتهای ارتباطی از مرز تا نقاط پرتردد شهرهای مذهبی عراق مانند نجف، کربلا، کاظمین، سامرا و در نهایت کربلا بیشتر شده است.
شرکت ارتباطی ایرانسل و اپراتور عراقی زین با استقرار نمایندگان خویش در نجف اشرف به دنبال جذب مشتری و فروش بستههای در نظر گرفته شده برای این مراسم هستند.
اپراتور ایرانسل برای هر دقیقه تماس ورودی از مخاطب 900 تومان هزینه در نظر گرفته است که این هزینه حتی بدون رد و بدل شدن صحبت بین مخاطب و طرف تماس گیرنده از مشترک همراه ایرانسل کسر میشود.
میزان هزینهای که ایرانسل برای مشترک خویش به ازای هر تماس خروجی در نظر گرفته دو هزار پانصد تومان در هر دقیقه است.
بسته اینترنتی 150 مگ ایرانسل 20 هزار تومان و هزینه بسته 200 مگ 30 هزار تومان به فروش میرسد.
بیشتر بخوانید:
چه کسی مسئول مشکلات پرداخت ارز به زائران اربعین است؟
شرکت زین که خدمات فروش سیمکارت خویش را از کنار مرزهای مهران شروع کرده و در شهر نجف هم در سطح خیابان اقدام به فروش سیمکارت میکند، به ازای ارائه اینترنت نامحدود و سیمکارت 130 هزار تومان از متقاضیان دریافت میکند.
فعالیت نمایندگی همراه اول در شهر نجف و دیگر نقاط عراق چندان محسوس نبوده است.
به نظر میرسد هزینههای اپراتورهای تلفن همراه با وجود مراسم اربعین سنگین بوده و بیشتر مردم به دنبال وای فای رایگان در برخی نقاط عراق هستند.
تعدادی از مردم هم با توجه به ارائه بسته نامحدود که اپراتور عراقی برای اینترنت در نظر گرفته ترجیح میدهند که هر چند نفر نسبت به خرید این سیم کارت اقدام کردند و به صورت اینترنتی ارتباط برقرار میکنند که گلایه مندی از اتمام زود هنگام بستهها با توجه به اینکه این بستهها را به صورت نامحدود میفروشند هم به شدت شنیده میشود.
یکی از مشکلات دریافت کنندگان سیم کارت زین در نجف عدم دریافت خدمات درخواستی متناسب با نیاز مخاطبان ایرانی است.
با توجه به مشکلات زیرساختی خدماتی که در نجف وجود دارد، رفع مشکلات ارتباطی حداقل انتظاری است که اپراتورهای تلفن همراه داخلی با توجه به انبوه زائرانی ایرانی میتوانند تخفیفات مناسبتری قائل شوند.