به گزارش مشرق، آتشسوزی اخیر کالیفرنیا را می شود یکی از وحشتناکترین آتش سوزیهای تاریخ چندساله این ایالت دانست. تا جایی که چیزی نزدیک به بیش از ۲۵۰ هزار نفر از ساکنان را ناچار به تخلیه این منطقه کرده و نزدیک به ده ها هزار هکتار زمین را سوزانده است. تا به الان ۳۱ کشته برجای گذاشته و از سرنوشت چیزی نزدیک به ۲۲۸ نفر خبری دردست نیست.
آتشی که حتی به جان خانه های مجلل سوپر استارها و لوکیشنهای فیلمهای هالیوودی هم افتاده و حتی تلاش شبانه روزی حدود هشت هزار نفر آتش نشان هم تا به الان موفق به مهار آن نشده اتفاقی که کافی است فقط برای چند لحظه آن را در مقیاس و جغرافیای خودمان تصور کنیم و چند لحظه بی تدبیری و غافلگیری بهت آور ستاد مدیریت بحران و مدیران را در شرایط بحرانی کنار بگذاریم و فقط به نقش مردم و رسانههایی فکر کنیم که قرار است نبض افکار عمومی و نحوه برخورد با این اتفاق را در دست بگیرد.
از پست و استوری های پیاپی سلبریتیها و مردم عادی که بی خبر از همه جا اخبار درست و غلط را در جا بدون آگاهی برای هم فروارد می کنند تا رسانههای فارسی زبان آن ور آبی که همیشه حتی از کوچکترین اتفاقات هم، بزرگترین فجایع داخلی را میسازند. در نهایت بعضا تعداد تکذیبیه اخبار دروغ از خود اخبار درست هم جلو میزند. ساز و کاری که موقع رخ دادن بلاهای طبیعی به جای بهبود بخشیدن به شرایط و ترزیق آرامش به جامعه شروع به بزرگنمایی هایی بیش از اندازه میکند و کار به جایی میرسد که رفته رفته از ما ناامیدترین ملت جهان را می سازد که در کانون برخورد با همه بلاهای طبیعی و غیر طبیعی قرار گرفته.
در حالی که تجربه نشان داده فارغ از ضعفهای همیشگی مسئولان یک کشور در هر جای جهان، گذر ازیک بحران تا حدی زیادی به آمادگی ذهنی و مدیریت رسانههایی بستگی دارد که تصمیم میگیرند غیر از اغراقهای بیش از اندازه و القای نا امیدی شرایطی برای عبور از حوادث طبیعی و غیر طبیعی فراهم کنند.