رهبر

در پیام حضرت آیت‌الله خامنه‌ای آمده است: مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان؛ این برترین تضمین برای سلامتی آینده‌ی جامعه است.

به گزارش مشرق، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام به بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز، این اجلاس سالانه را نشانه‌ی حق‌گزاری در برابر فریضه نماز خواندند و درباره اهمیت نماز افزودند: نماز آنجا که با خشوع و حضور گزارده شود جامعه را به صلاح و سداد در زبان و عمل میکشاند و اعتلا میبخشد.

ببینید

فیلم/ قرائت پیام رهبر انقلاب برای اجلاس نماز


متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این اجلاس که صبح امروز (چهارشنبه) در استان سمنان برگزار شد و آیت‌الله شاهچراغی نماینده ولی‌فقیه در سمنان، آن را قرائت کرد به شرح زیر است.
 

بسم الله الرحمن الرحیم

و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین


اجلاس سالانه‌ی نماز از سوئی نشانه‌ی حق‌گزاری در برابر فریضه‌ئی است که میتواند بر همه‌ی اعمال و فرایض دیگر، روح بدمد و آنها را کارآمد کند: «إن قُبِلَت قُبِلَ ماسِواها» و از سوی دیگر خدمت بزرگی است به آنان که حقِّ این هدیه‌ی الهی را ندانسته و در آن سهل‌انگاری میکنند.


نماز آنگاه که با خشوع و حضور گزارده شود جامعه را به صلاح و سداد در زبان و عمل میکشاند و اعتلاء میبخشد.


بخش مهمی از گرفتاریها و آلودگیهای ما براثر نپرداختن به این حقیقت هشدار دهنده است. از این رو ترویج نماز با همه‌ی شیوه‌های اثرگذار، در شمار وظایف بزرگی است که همه باید بدان اهتمام ورزیم و شما دست‌اندرکاران این اجلاس بویژه عالم مجاهد جناب حجةالاسلام آقای قرائتی بحمدالله در این راه از توفیق الهی بهره‌مند شده‌اید.


آموزش و پرورش میتواند در این عرصه از اثرگذارترین‌ها باشد.


مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان؛ این برترین تضمین برای سلامتی آینده‌ی جامعه است.

والسلام علیکم و رحمةالله و برکاته
سیدعلی خامنه‌ای         
۱۳ آذر ۱۳۹۷             

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    20 14
    خدا سایه ات را روی این مملکت حفظ کند ایا دنیا پرستان بی دین که فعلا قدرت را قبضه کرده اند گوش به فرمایشات شما می دهند این بی وجدانها ی بی اصل و نسب به جاه و مقام و پول رسیده اند مزه انرا تنها مرگ می تواند از شان دور کند که اینشااله خیلی زود فرا می رسد
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    8 11
    فعلا که دارن مدارس را مزین میکنند به سند 2030
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    7 8
    یه کم فقط یه کم مهارت زندگی هم یادشون بدید بد نیست. دارن از دست می رن بچه ها با این نظام فشل آموزشی
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    5 4
    حاج آقا مدارس مخصوصا در شهرهای بزرگ و تهران چیزی که توش نیست ارتباط خوب با خدا و نماز و انسانیته . درحالی که همه دنیا فهمده اند نیاز اصلی بشر امروز معنویت است
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    12 10
    آفرین برترین تضمین برای سلامتی آینده‌ی جامعه
  • جیم IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    1 8
    مگه مدارس نمازخونه ندارن؟
  • احمد IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    5 5
    من خودم معتقدم که نماز ماهارا به کار های خوب وا میدارد ولی احساس میکنم مسئولین خوشان نماز نمی خوانند چرا که وضعیت کشور اینگونه است.
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    1 5
    به نظرم مدارس ما مزین به هر چیزی هستند جز دین و ایمان یه مشت **** تو اموزش و پرورش مسئول هستند
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    3 0
    ما دهه شصتی ها و حتی تعداد زیادی از ااایل هفتاد حاصل نمازجماعت های اجباری مدارس و حتی نماز جمعه های گاهاگاهی هستیم از ان میانه از هر ده نفر یک نفر هم نماز نمی خواند. نه اینکه مسیولین مدرسه نماز را برگزار نکردند بچه ها نمی خواستند نماز بخوانند و حتی وقتی با زور و نمره و ... هم در صف قرار می گرفتند اینقد مسخره بازی در می اوردند که عملا هم توهین به نماز بود هم نمازگذاران مجبور شدند داوطلبانه اش کنند بعد هم تعطیل شد این راه را یکبار رفته ایم جواب نداده ازموده را دوباره ازمدون خطاست. اقای قرایتی هم یکبار نتایج کارش در نهضت سواداموزی را بررسی کند فعلا که به نظر می رسد بعد از رفتن ایشان شرایط بهتر شده است. کار را به جوانترها بسپارید
  • محمد IR ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    1 2
    آری نماز منجی است اما مدتی است که ساعت چهارصبح از غرب کشور با اتبوس به طرف تهران یک روزدرمیان می روم وبرمی گردم تنها صبخ ها به اذان برمی حوریم ونماز را دربین راه می خوانیم. اما بد بختی اینحاست که اتوبوس نگه می دارد واز اتبوس پرازجمعیت تنها دو یا سه نفر برای نماز پیاده می شوند. این یک بد بختی بزرگ است مردم از نماز غفلت نکید. که نماز نجات بخش است.
  • رضا IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    3 1
    سلام در یک مدرسه 300دانش آموزی معمولا شرکت کننده نماز کمتر از 20 نفر است
    • پ IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۶
      0 0
      جوااان بازی میخواد تفریح میخواد نماز مکمل هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس