به گزارش مشرق، سامانه دریافت شکایت از پیامکهای تبلیغاتی حدود یکسال است که با هدف دریافت شکایات مردم از پیامکهای تبلیغاتی که از سرشمارههای شخصی ارسال میشود، راهاندازی شده است.
بیشتر بخوانید
سامانه مدیریت پیامکهای تبلیغاتی راهاندازی شد
بر این اساس مشترکانی که پیامکهای تبلیغاتی و مزاحم دریافت میکنند، میتوانند با ارسال شماره پیامکدهنده به شماره پیامکی 195 شکایت خود را گزارش کنند.
با توجه به فرآیند در نظر گرفته شده برای برخورد با مزاحمتهای پیامکی، برای نخستین تعداد خطوط شخصی قطع شده به دلیل ارسال پیامکهای تبلیغاتی (مزاحمت پیامکی) از 30 هزار خط گذشت و امروز بر روی عدد 30 هزار و 645 قرار گرفته است.
علاوه بر این سامانه گزارشدهی، سامانه دستوری 800 نیز امکان لغو دریافت پیامکهای تبلیغاتی را برای مشترکان تلفن همراه فراهم کرده است؛ در واقع سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با راهاندازی این سامانهها در تلاس است که به مقوله مزاحمتهای پیامکی برای خطوط تلفن همراه پایان دهد.