کد خبر 924977
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۰
داریوش شجاعیان

هافبک تیم فوتبال استقلال گفت: حسرت می خورم چرا اول فصل نبودم و آن زمان مرتب با خودم می‌گفتم چرا نیستم به تیم کمک کنم.

به گزارش مشرق، شاید اگر بخواهیم یکی از بازیکنان بدشانس فوتبال ایران طی یکی دو سال اخیر را نام ببریم کسی نیست جز داریوش شجاعیان. بازیکنی که فصل گذشته در اوج آمادگی و در حالی که نام او در بین نفرات دعوت شده به تیم ملی هم دیده می‌شد و شاید شانس جام جهانی را هم داشت با یک آسیب دیدگی اتفاقی در بازی با ذوب آهن در اصفهان در بهترین روزهای فوتبالش چندین ماه مهم این رشته را از دست داد. شجاعیان البته از آن دسته بازیکنانی است که با چهره خندانش بمب انگیزه است و بازیکنان استقلال هم از بودن این شیرازی خوش لهجه ابراز رضایت می‌کنند.

به بهانه بازگشت شجاعیان به میادین و اینکه وی از نیم فصل می‌تواند در استقلال بازی کند با وی صحبت‌هایی را انجام دادیم که در زیر می‌خوانید:

ابتدا از شرایط خودت بگو… ظاهراً چند وقتی هست که با تیم تمرین می‌کنی...

خدا را شکر بعد از ماه‌ها دوری با تیم کار می‌کنم و روندم خوب است. امیدوارم در نیم فصل دوم شرایطی داشته باشم که بتوانم به تیم کمک کنم.

معمولاً بازیکنانی که مصدوم می‌شوند روزهای سختی را می‌گذرانند. شرایط بر تو چگونه گذشت؟

درست است، به خصوص وقتی کسی از ناحیه رباط مصدوم می‌شود چون عمل جراحی اش واقعاً خیلی سخت است. با اینکه درد داشتم خیلی کار کردم، با کمک آقای دکتر نوروزی و خانم محمدی واقعاً تلاش زیادی انجام دادیم که جا دارد از آنها تشکر کنم. واقعاً در برهه‌ای که در استقلال نبودم خیلی دوست داشتم به تیم کمک کنم و امیدوارم به چیزی که لایق هواداران استقلال است برسیم.

بیشتر بخوانید:

پیام معنادار دروازه بان استقلال +عکس

 

شاید اگر مصدوم نمی‌شدی الان در اردوی تیم ملی برای جام ملت‌ها بودی...

درست است. البته این یک «شاید» است و ممکن بود من هم در لیست بودم.مطمئناً قسمت من هم این بوده ولی من هم خیلی دوست داشتم مصدوم نمی‌شدم و در ۲ تورنمنت مهم و بزرگ جهان شرکت کنم. برای تیم ملی هم آرزوی موفقیت می‌کنم. امیدوارم تیم ملی ما همانطور که در جام جهانی همه خوبی‌هایش را نشان داد در جام ملت‌های آسیا به بهترین عنوان برسد چون واقعاً لیاقت تیم ملی ایران قهرمانی آسیا است.

تو بازیکنی هستی که همه مدعی اند بمب روحیه‌ای. به نظر می‌رسد واقعاً مصدومیت را فراموش کردی و حالا آماده حضور در میادین هستی.

هواداران استقلال خیلی به من لطف داشتند و زمانی که مصدوم بودم همیشه از من حمایت کردند. حقیقتاً من در کل روحیه خوبی دارم و دوست دارم این روحیه را به تیم منتقل کنم. روحیه و انرژی خوب به تیم خیلی کمک می‌کند. من هم تنها تلاشم این است که روی لب بچه‌های تیم لبخند بیاورم که با روحیه به زمین بروند. چه در ترکیب تیم باشم و چه نباشم.

چرا بچه‌های تیم اینقدر دوستت دارند؟ ماجرا چیست؟

با خنده… خدا را شکر من با کل بچه‌ها خوب هستم و آنها به من لطف دارند. کسی تا به حال به من حرفی نزده ولی مطمئن هستم آنها در دلشان من را دوست دارند (با خنده).مطمئن باشید من هم بچه‌های تیم را دوست دارم، من با آنها بگو و بخند دارم و در باخت و برد کنار هم هستیم. خوشبختانه بچه‌ها این موضوع را خیلی خوب درک می‌کنند و همین موضوع باعث می‌شود که در نیم فصل دوم به امید خدا موفق شویم.

سال قبل یکی از بازیکنان تأثیرگذار استقلال بودی.امسال که نیم فصل را از بیرون تماشا کردی شرایط تیم را چطور دیدی؟ قبول داری از بیرون راحت تر می‌شود فشار روی بازیکنان و حتی مجموعه را تشخیص داد؟

واقعاً از بیرون نگاه کردن از فوتبال خیلی سخت بود. حسرت می خورم چرا اول فصل نبودم و آن زمان مرتب با خودم می‌گفتم چرا نیستم به تیم کمک کنم. ضمن آنکه اول فصل آن اتفاقات رخ داد و در نقل و انتقالات ما دچار مشکل شدیم ولی دیدید که رفته رفته بچه‌ها بهتر شدند و با حمایت هواداران به روزهایی که استقلال لایقش است تقریباً رسیده ایم. امیدوارم در نیم فصل دوم هم به جایگاه اصلی برسیم.

آیا در نیم فصل بوده بازی که تماشا کرده باشی و دلت خواسته در زمین باشی؟

برای استقلال بازی کردن افتخار است. نمی‌توانم بگویم کدام بازی چون در همه بازی‌ها دوست داشتم باشم. قسمت من اینگونه بود که مصدوم شوم ولی یکی از بازی‌هایی که دوست داشتم در آن باشم بازی با السد بود که کاش می‌توانستم به تیم کمک کنم. دوست داشتم در کل بازی‌های استقلال باشم ولی این مصدومیت سراغ من نیاید.

استقلال به نوعی در گروه مرگ آسیا قرار گرفته و کار در این مسابقات خیلی از سالهای قبل سخت‌تر است. چقدر این صحبت را قبول داری؟

درست است.گروه امسال لیگ قهرمانان از پارسال سخت‌تر است ولی دیدید که سال قبل از گروه مرگ صعود کردیم. مطمئن باشید با درایت کادر فنی می‌توانیم صعود کنیم و دل مردم را شاد کنیم.

چندی پیش در یکی از تمرینات آخر نیم فصل اول شفر به تو و محسن کریمی دستبندی داد. دلیلش چه بود؟

بله آقای شفر به من و کریمی دستبندی با نام بزرگ استقلال داد که فکر می‌کنم این کار برای دادن روحیه به ما بود تا در نیم فصل دوم بهتر و جنگنده‌تر کار کنیم.هواداران مطمئن باشند که من و محسن کریمی تمام تلاشمان را می‌کنیم که به تیم کمک کنیم.

هواداران استقلال معتقدند تیمشان طی دو فصل اخیر به حقش نرسیده است، تو به عنوان بازیکن این تیم چه نظری داری؟

درست است چون ما پارسال و امسال کار را خوب شروع نکردیم ولی نیم فصل دوم‌ها را خوب شروع می‌کنیم.به نظرم استارت ما دیر خورد و به همین دلیل به حقمان نرسیدیم ولی امیدوارم نیم فصل دوم همه چیز را جبران کنیم و تیم را به اوج بر گردانیم. انصافاً ما هر چه برای هوادارانمان انجام بدهیم کم است.

حتماً می‌دانی در نیم فصل دوم شرایط سخت‌تر و انتظارات بیشتر است. انتظار خودت از مردم و درخواستت از هواداران چیست؟

نیم فصل دوم همیشه نسبت به نیم فصل اول سخت‌تر است چون تیم‌ها یکدیگر را خوب می‌شناسند. اگر هواداران از ما حمایت کنند مطمئن باشید با کمک کادر فنی نتایج خوبی بگیریم.

و حرف آخر...

می‌خواهم این را بگویم تمام کسانی که پیراهن استقلال را می‌پوشند مسئولیت ۲ چندانی نسبت به تیم‌های دیگر دارند چون استقلال نام بزرگی است و هواداران بزرگی دارد پس طبیعتاً انگیزه همه بازیکنان باید بالاتر از چیزی باشد که فکرش را می‌کنیم. مطمئناً من هم دوست دارم با برگشتم جواب حمایت تماشاگران و دوستداران استقلال را بدهم و با یک کمک کوچک تیم را به جایگاهی برسانیم که لیاقتش را دارند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس