به گزارش مشرق، محمد شریعتمداری در هشتمین جلسه شورای هماهنگی بهبود و ارتقای شاخص های آموزش و پرورش مناطق محروم که صبح امروز در وزارت رفاه برگزار شد، گفت: امیدواریم بتوانیم با مسائل موجود به صورت ریشه ای برخورد کنیم و بازماندگان از تحصیل را از نظام آموزشی حذف کنیم و آنها را به چرخه آموزش بازگردانیم.
بیشتر بخوانید
جزئیات راه اندازی کلاس اسباب بازی در مدارس
وی گفت: امروزه در جهان برای فقر مفاهیم گسترده تری تعریف می شود و دیگر فقر مالی به تنهایی مانع نیست و چند قابلیتی شده است.
وزیر رفاه با اشاره به اینکه موانع مهمی بر سر راه توسعه یافتگی وجود دارد که مهمترین آنها فقر آموزشی است، بیان کرد: باید در رفع این موانع پیشتاز باشیم و بسیاری از کشورهایی که دارای شاخص های آموزشی برابر در دوره ابتدایی هستند، در کاهش نابرابری های اقتصادی از شرایط مطلوب تری برخوردار هستند.
وی گفت: باید نگاه همه جانبه و عمیق تری داشته باشیم و به عنوان امر جدی فقر آموزشی را دنبال کنیم.
شریعتمداری با تاکید بر اینکه باید برای استقرار عدالت آموزشی در مناطق محروم گام های محکمی برداریم، گفت: در گذشته کارهایی انجام می شد اما آمار دقیقی نبود و در کارگروه مشترکی با وزارت آموزش و پرورش توانستیم آمار این دانش آموزان بازمانده را به دست آوریم به طوری که در حال حاضر با حدود ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل مواجه هستیم که باید برای بازگشت این افراد به مدرسه برنامه ریزی های جدی انجام شود.
وزیر رفاه همچنین تاکید کرد: در حال حاضر ۱۴ میلیون دانش آموز در کشور تحصیل می کنند. ۷ میلیون در مدارس ابتدایی هستند و این شورا برای ارتقای شاخص های آموزشی در مناطق محروم برگزار می شود که سعی می کنیم با همکاری دستگاه ها این مشکل را حل کنیم و امکان بازگشت کودکان بازمانده را فراهم کنیم.
شریعتمداری گفت: از میان ۱۴ میلیون دانش آموز بر اساس اطلاعات به دست آمده، ۳۵۰۰ دانش آموز به دلیل منابع مالی امکان تحصیل نداشتند که به راحتی قابل انجام است که از فردا می توانیم با همکاری بهزیستی و امداد، برای آنها اقدام کنیم.
وزیر رفاه تاکید کرد: همچنین مشخص شده که ۱۰۱۰۰ نفر از کودکان بازمانده به دلیل معلولیت ها امکان تحصیل ندارند که با همکاری امداد و بهزیستی می توان این مشکل را حل کرد.