کد خبر 92816
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۸:۱۹

مرد جوان که با انگیزه اخاذی 250 میلیونی دختر 13 ساله دوستش را به گروگان گرفته بود در عملیات ضربتی کارآگاهان پلیس تهران بزرگ دستگیر و کودک ربوده شده آزاد شد.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق به نقل از مهر، ساعت پنج بعد از ظهر دوشنبه 26 دی امسال مردی با مراجعه به کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس با طرح شکایتی گفت: دختر 13 ساله ام به نام سیما از سوی فردی ناشناس به گروگان گرفته شده است و مرد گروگانگیر برای آزادی او درخواست 250 میلیون تومان کرده است.

پس از این شکایت و تشکیل پرونده مقدماتی ، قاضی امیرآبادی –رییس دادسرای امور جنایی تهران- تیمی از کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی را مسوول رسیدگی به این پرونده کرد.

اظهارات پدر سیما

کارآگاهان در نخستین گام به تحقیق از پدر سیما پرداختند که او اظهار داشت: دخترم در مسیر بازگشت از مدرسه و در نزدیکی خانه ربوده شده و فردی ناشناس طی تماس تلفنی ، در ازای آزادی دخترم درخواست مبلغ 250 میلیون تومان کرده است .

تحقیقات میدانی در محل ربوده شدن کودک

کارآگاهان اداره یازدهم در تحقیقات از محل کودک ربایی در منطقه حکیمیه تهران دریافتند که یکی از همسایگان و کسبه که در محل ربوده شدن سیما حضور داشتند ، دختر بچه را هنگام سوار شدن به یک دستگاه خودرو پژو پرشیا مشاهده کرده بودند. اما از آنجائیکه دختربچه بدون هیچگونه درخواست کمکی سوار ماشین شده بود، به موضوع مشکوک نشده بودند.

شناسایی آدم ربا

با توجه به اطلاعات بدست آمده از خودروی مورد استفاده در آدم ربایی و همچنین مشاهده چهره راننده خودرو پرشیا از سوی یکی از همسایگان ، کارآگاهان اداره یازدهم اطمینان پیدا کرده بودند که آدم ربا به احتمال بسیار زیادی از بستگان و یا دوستان نزدیک خانوادگی دختربچه ی ربوده شده است .

در این مرحله ، کارآگاهان با چهره نگاری تصویر راننده پرشیا ، موفق به ترسیم چهره ای فرضی و اولیه از راننده خودرو شدند . در ادامه تحقیقات و با بدست آمدن تصویر اولیه از راننده پرشیا ، تصویر این فرد در مقابل اعضای خانواده و والدین سیما قرار گرفت و آنها نیز بلافاصله یکی از دوستان نزدیک خانوادگی خود به هویت مهرداد 35 ساله را مورد شناسایی قرار دادند .

 پدر سیما در اظهارات خود به کارآگاهان گفت : مهرداد از دوستان بسیار قدیمی خانواده ما است. بگونه ای که دخترم سیما او را با عنوان عمو می شناسد و همیشه مهرداد را با همین عنوان صدا می کند. مهرداد در زمینه خرید و فروش زمین و ملک فعالیت می کند اما از چندی پیش اطلاع پیدا کرده بودم که دچار مشکلات مالی شده و درگیر این موضوع است .

دستگیری آدم ربا و آزادسازی سیما

کارآگاهان اداره یازدهم با اطمینان از نقش و مشارکت مهرداد در کودک ربایی بلافاصله وی را در ساعت دو بامداد روز سه شنبه 27 دی دستگیر و به اداره یازدهم منتقل کردند .

با ٱغاز تحقیقات ، مهرداد که به هیچ عنوان تصور نمی کرد در این فاصله زمانی کوتاه شناسایی و دستگیر شود ، لب به اعتراف گشود و به کودک ربایی اعتراف و انگیزه خود از این اقدام را نیز مشکلات شدید مالی و ورشکستگی اقتصادی اعلام کرد.

با اطلاعات بدست آمده در خصوص محل نگهداری سیما در داخل انباری یک واحد مسکونی در منطقه تهرانپارس ، کارآگاهان به محل نگهداری سیما رفته و او را در حالیکه دست ها و پاها و دهانش به طور کامل بسته و در زیر یک لایه از پلاستیک نایلون قرار گرفته بود ، در ساعت سه بامداد روز سه شنبه مورخه آزاد و به اداره یازدهم منتقل کردند .

سرهنگ عباسعلی محمدیان - رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ - با اشاره به آزادسازی کودک ربوده شده در فاصله زمانی کمتر از 12 ساعت ، گفت : با آزادسازی دختربچه ربوده شده و والدینش در اداره یازدهم پلیس آگاهی حاضر شده و دختر بچه خود را ساعت پنج صبح دوباره در آغوش گرفتند. متهم هم به دادسرای جنایی تهران منتقل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس