به گزارش مشرق به نقل از فارس، مهدی نوید ادهم، دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفتوگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص مصوبات هشتصد و پنجاه و چهارمین جلسه این شورا به تصویب آییننامه آموزش و پرورش تلفیقی ـ فراگیر کودکان و دانشآموزان با نیازهای ویژه اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح در سال 85 در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسید و در 5 سال گذشته به صورت آزمایشی در تعدادی از مدارس اجرا شد.
وی ادامه داد: پژوهشگاه تعلیم و تربیت فرایند اجرا را بررسی کرد و نتیجه آن را به شورای عالی آموزش و پرورش گزارش داد و در نتیجه این شورامصوب کرد تا این طرح به صورت قطعی در مدارس واجد شرایط اجرا شود. بر اساس این طرح، دانشآموزان با نیازهای ویژه (کودکان استثنایی) با میزان آسیبدیدگی اندک مانند ناشنوایی، نابینایی و معلولیت جسمی اندک میتوانند در مدارس عادی ادامه تحصیل دهند.
وی درباره اثرات این مصوبه گفت: این مصوبه سبب خواهد شد تا این گروه از دانشآموزان خود را عضوی از جامعه دانسته و ارتباط عاطفی و فکری مناسبی با جامعه برقرار کنند؛ همچنین دانشآموزان عادی این گروه از دانشآموزان را به عضویت جامعه پذیرفته و توانایی برقراری ارتباط درست را با آنها تمرین کنند ضمن اینکه خانواده این گروه از دانشآموزان نیز از نظر روانی به آرامش خاطر رسیده و فرزندان خود را در محیط اجتماعی تربیت خواهند کرد.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه دانشآموزان دارای آسیب دیدگی کم را متخصصان سازمان آموزش و پرورش استثنایی تشخیص داده و به مدارس واجد شرایط معرفی میکنند، اظهار داشت: این مصوبه از مهر ماه سال آینده اجرایی میشود.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تصویب آییننامه آموزش و پرورش تلفیقی ـ فراگیر کودکان و دانشآموزان با نیازهای ویژه خبر داد و گفت: از مهر سال آینده "دانشآموزان با نیازهای ویژه دارای آسیبدیدگی کم" در مدارس عادی واجد شرایط تحصیل میکنند.