کد خبر 932429
تاریخ انتشار: ۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
ژاپن

فاکس اسپورت آسیا ساعاتی مانده به بازی ایران و ژاپن ۵ نکته کلیدی را از این بازی منتشر کرده است.

به گزارش مشرق، ایران و ژاپن از ساعت ۱۷:۳۰ به مصاف هم خواهند رفت. کارلوس کی روش امیدوار است پس از ۴۳ سال تیم ملی ایران را به فینال جام ملت‌ها برساند و آن طرف ژاپنی‌ها نیز می‌خواهند به پنجمین قهرمانی خود نزدیک شوند.

۱) ایران بدون گل مقابل ژاپن در جام ملت‌ها

این چهارمین تقابل ایران و ژاپن در جام ملت‌های آسیا خواهد بود و شگفت انگیز است که تیم ملی تاکنون نتوانسته برابر سامورایی‌های آبی گلزنی کند. در سه بازی قبلی، دو تا با تساوی به پایان رسید.

در سال ۱۹۹۲ که به میزبانی ژاپن برگزار می‌شد، بازی با پیروزی ۱-۰ تیم میزبان به پایان رسید و کازویوشی میورا توانست گل برتری را در دقیقه ۸۷ بزند. ایران آن دوره در مرحله گروهی حذف شد. ژاپن هم که مربی کنونی اش هاجیمه موری یاسو را در ترکیب داشت، با پیروزی مقابل عربستان به قهرمانی رسید.

بیشتر بخوانید:

نقاط ضعف و قوت تیم ملی ژاپن

۲) ایران طلسم نیمه نهایی را می شکند؟

ایران برای اولین بار پس از ۲۰۰۴ به نیمه نهایی رسیده است. تاریخ حضور ایران در این مرحله برای طرفداران این تیم ترسناک است. آن‌ها ۵ نیمه نهایی آخر خود را واگذار کردند و آخرین بار در سال ۱۹۷۶ به فینال صعود کردند. حالا یک طلسم بزرگ ۴۳ ساله برای تیم ملی باقی مانده است.

در همین حال تیم ملی ژاپن در ۶ دوره اخیر جام ملت‌های آسیا ۵ بار به نیمه نهایی رسید و سه بار قهرمان رقابت‌ها شد. آخرین باری که ژاپن به این مرحله نرسید در دوره قبلی بود که در یک چهارم به امارات باخت. همچنین آخرین باخت تیم ملی ژاپن در جام ملت‌ها نیز در نیمه نهایی ۲۰۰۷ برابر عربستان سعودی رقم خورد.

۳) رکورد عجیب ژاپن در هزاره جدید!

در قرن ۲۱ تیم ملی ژاپن از ۳۳ بازی در مرحله حذفی جام ملت‌های آسیا تنها یک بار شکست خورده است؛ بله این آمار واقعی است! آن‌ها ۲۳ بار برنده شدند و ۹ مرتبه به تساوی رسیدند و یک بار هم باختند.

آن‌ها تنها یک بار در نیمه نهایی جام ملت‌های ۲۰۰۷ با نتیجه ۳-۲ مغلوب عربستان شدند.

۴) از دفاع ایران باید تقدیر شود

تیم ملی ایران علی رغم رویارویی با عراق، ویتنام، یمن، عمان و چین گلی دریافت نکرده و راه خود برای رسیدن به نیمه نهایی را پیدا کرده است. آن‌ها به همراه قطر تنها تیمی هستند که تاکنون گل نخورده اند. تیم ملی کره جنوبی نیز در سال ۲۰۱۵ در پنج بازی ابتدایی اش موفق به کلین شیت شد.

اگر ایران در مقابل ژاپن نیز گل نخورد، به تنها تیمی تبدیل می‌شود که ۶ بازی بدون گل خورده را پشت سر گذاشته و رکورددار می‌شود.

۵) یک داستان از ۲ مهاجم!

سردار آزمون مهاجم تیم ملی ایران در بازی اخیر این تیم مقابل چین کمک زیادی به تیم کارلوس کی روش کرد. مهاجم ۲۴ ساله تیم روبین کازان در این جام ملت‌ها ۴ گل زده و تنها معز علی را بالاتر از خود می بیند.

تیم ملی ژاپن تاکنون تمام بردهایش را با اختلاف یک گل به دست آورده و همین موضوع فشار زیادی را روی تاکومی مینامینو ایجاد کرده چرا که او تاکنون هیچ گلی به ثمر نرسانده است.

مهاجم ۲۴ ساله تیم سالزبورگ در جام ملت‌ها تاکنون ۱۰ شوت زده اما هیچیک تبدیل به گل نشده است.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس