به گزارش مشرق، سید حمید موسوی شهردار منطقه یک شهرداری تهران در نشست مشورتی با سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، سر کلانتر شمال تهران، معاون ترافیک پلیس راهور و روسای راهور مناطق ۱و۲۸، معاونان و مدیران شهری این منطقه با بیان اینکه طرح پیاده راه حدفاصل میدان قدس و تجریش با بهترین مسیریابی برای عبور سواره در یک رینگ ترافیکی و مسیری ایمن برای پیادهها در شمال تهران به اجرا میرسد، بر انجام مطالعات کاربردی که کمترین هزینه، زمان و بالاترین بهره وری را در اجرای پیاده راه تجریش داشته باشد، تأکید کرد.
بیشتر بخوانید:
وقتی زور شهرداری به پیمانکار نمیرسد! +عکس
وی افزود: اجرای زیرگذر تجریش به دلیل موقعیت زمین شناسی منطقه و وجود بستری سنگی، رودخانهای و وجود تأسیسات شهری و خط مترو بسیار زمان بر و پر هزینه است.
موسوی اجرای رینگ ترافیکی در محدوده تجریش به صورت دورانی با استفاده از مسیرهای جایگزین و سایر محورهای موازی را اولین اقدام در اجرایی شدن پیاده راه تجریش دانست.
شهردار منطقه یک تصریح کرد: برای بهبود گردشگری منطقه باید از همه مدهای حمل و نقلی بهره بگیریم و نباید نگاه افرطی و تک بعدی به ترافیک داشته باشیم.
مسیرهای امن برای افراد پیاده طراحی شود
سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران بزرگ نیز با تأکید بر بازنگری در حمل و نقل شهری اجرای مسیرهای امن برای افراد پیاده را لازمه شهری ایمن دانست.
وی افزود: شهر تهران در حال حاضر نه خودرو محور است نه انسان محور و باید فرهنگ استفاده از حمل و نقل عمومی ترویج داده شود.
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ تصریح کرد: به دلیل مشکلات ترافیکی شمال تهران و محدودیت معابر، این منطقه را به دو منطقه راهور تقسیم کردهایم و ۳۰ درصد پتانسیل نیروی انسانی راهور در زمان پیک ترافیکی در این منطقه حضور پیدا میکند.