ایران برای توقف اجرای تعهدات در برجام جدی است

وزیر امور خارجه گفت: عزم جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از حقوق خود وفق برجام، از جمله توقف اجرای تعهدات، جدی است و در این مسیر تحت تاثیر فشارهای سیاسی و شانتاژها قرار نخواهد گرفت.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه اعتماد، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در واکنش به یادداشت هشدارآمیز اخیر سه کشور اروپایی در خصوص توقف اجرایی برخی تعهدات برجامی کشورمان، طی نامه‌ای شدید اللحن خطاب به فدریکا موگرینی (هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام)، نگارش این یادداشت اروپایی را با توجه به محتوای آن مغایر با برجام دانسته است.

بیشتر بخوانید

ظریف: اروپایی‌ها نمی‌توانند علیه ایران بیانیه بدهند

وی در این نامه، با اشاره به موارد متعدد و اساسی قصور طرف های اروپایی در ایفای تعهدات خود وفق برجام و بیانیه‌های بعدی وزرای خارجه دولت‌های عضو برجام، به طور مشروح و مستدل و با استناد به متن برجام و مکاتبات رسمی کشورمان با هماهنگ کننده کمیسیون مشترک، بر حق کشورمان برای توقف کلی یا جزیی اجرای برخی تعهدات برجامی خود تاکید و تصریح کرده است: جمهوری اسلامی ایران از مدت‌ها پیش سازوکار پیش بینی شده در بند ۳۶ برجام را رسماً به اجرا گذارده است.

ظریف در این نامه تصریح کرد: عزم جمهوری اسلامی ایران برای استفاده از حقوق خود وفق برجام، از جمله توقف اجرای تعهدات، جدی است و در این مسیر تحت تاثیر فشارهای سیاسی و شانتاژها قرار نخواهد گرفت.

وی در این نامه بار دیگر خاطرنشان ساخته است: تنها راه برای حفظ برجام، این است که طرف‌های مقابل تعهدات خود را اجرا کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    13 5
    .حق گرفتنی است و با سوسول بازی به جایی نمی رسیم
    • مهربان IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
      1 0
      لَا تَهِنُواْ وَتَدْعُواْ إِلَی السَّلْمِ وَأَنتُمُ الْأَعْلَوْنَ وَاللَّهُ مَعَکُمْ وَلَن یَتِرَکُمْ أَعْمَالَکُمْ‏(محمد ۳۵) پس سستی نورزید، تا به سازش دعوت کنید، با اینکه شما برترید و خداوند با شماست و هرگز چیزی از (پاداش) اعمالتان را کم نمی‏‌کند.
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    17 8
    اقای ظریف ای کاش قبل از اینکه در باتلاق برجام گیر کنید مرحله به مرحله پیش میرفتید یعنی یک امتیاز که دادید یک امتیاز میگرفتید تا اینکه همه امتیازها را بدهید و کلاه گشاد را بعد از گذشت چهار سال احساس کنید
    • محمد IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
      0 1
      عزیز این شیر شدن ما نتیجه ی برجامه که هم امریکایی ها و هم اروپایی ها توش موندن و اکثر رسانه های دنیا ویا کشور ها حق را به ایران می دهند و امریکا دنبال اجماع جهانی علیه ماست و به هرحیله ای متوسل میشه و نتونسته . ما بدون برجام این کارها نمیتونستیم بکنیم توجیهی نداشتیم یکم سیاست داداش
    • NL ۰۳:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
      1 0
      در سال پنجم تحریم های نظامی برداشته میشه و ایران میتونه خرید های نظامی داشته باشه، علت موضع گیری برای خروج و این رفتار های جناب ظریف (در این برهه زمانی) یک دلیلش اینه!! وگرنه از روز اول میشد این پاسخ ها رو داد ولی الان ...!!
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
      1 0
      اين چيزي بود كه منتقدان با توجه به بد عهدي غرب ميگفتن ولي افسوس..
  • فرشادمرمت IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۶
    1 0
    از اول نباید یه طرفه می رفتیم و حالا که شده باید آرام حرکت کرد تا اونها یاد بگیرن دیکته کردن رو کنار بگذارن. در هر صورت به نظر می رسه روش الان منطقی تر هست...
  • DE ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
    1 0
    خوب جدی باش چرا لحظه به لحظه جیغ و داد و تهدید می کنی ؟؟؟
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
    1 0
    این خردمند می خواست تحریم ها رو برداره، خودش هم تحریم شد، ظریف هم در کوزه افتاد،
    • IR ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
      0 0
      البته به شرطی که تحریمش سوری و نمایشی و صرفاً برای مظلوم نمایی جهت فرار از پاسخگویی برای گند عالمگیر برجام نباشد
  • محمد IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۰۷
    2 0
    خودتان در این منجلاب گرفتارمان کردید،از شماست که بر ماست جناب ظریف. هر یک قدم که داوطلبانه عقب رفتید ده قدم جلو آمدند و وارد حریم ایران شدند و حقوق مارا پایمال کردند. دلیل تحریم امروز شما ضعف شما در این چند ساله است. خودتان این جماعت را با قبول و اجرای یکطرفه برجام جری تر کردید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس