کد خبر 971154
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۰۱:۳۰
آرش کمانگیر

یک گروه نمایشی، با وجود مردود شدن و نداشتن مجوز اما ضمن دریافت مبالغ هنگفتی از مردم و ارگان‌ها همچنان در یکی از تالارهای وابسته به شهرداری تهران به تمرین خود ادامه می‌دهد!

به گزارش مشرق، اخیراً اخباری درباره تمرین نمایشی با محوریت یکی از اسطوره‌های ایران باستان منتشر شد.


اما براساس پی‌گیری‌های خبرنگار کیهان، این نمایش فاقد مجوز است و شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، آن را رد کرده است. از جمله دلایل ندادن مجوز اجرا به این اثر –علاوه بر افراط در ابتذال- ضعف کارگردانی و فقدان سابقه اجرای تئاتر در کارنامه کارگردان این نمایش است!

بیشتر بخوانید:

«آرش کمانگیر» با ۱۲۰ رقصنده زن روی صحنه می‌رود؟ + فیلم


علی‌رغم نداشتن مجوز اجرا اما کارگردان این نمایش با وعده دادن فرصت بازیگری، از ده‌ها دختر جوان مبالغ هنگفتی را دریافت کرده تا آنها را روی صحنه این نمایش بیاورد اما ضمن خلف وعده، این مبالغ را هم به آنها پس نداده است. به طوری که مجموع مبالغ دریافت شده از سوی کارگردان این نمایش از افراد و برخی از مراکز، حدود ۴۰۰ میلیون تومان برآورد شده است!


نکته قابل تأمل، مصاحبه و حمایت یک روزنامه زنجیره‌ای از این به اصطلاح کارگردان است که این اتفاق و پشتیبانی رسانه‌ای، گویای بخشی از پروژه نفوذ و دخالت جریان‌های سیاسی و اقتصادی در هنرهای نمایشی است.


همچنین شهرداری تهران، تالاری را در اختیار تمرین و اجرای این نمایش قرار داده که با هزینه‌ای بسیار بالا ساخته شده است. تالارهای عمومی و رسمی کشور که با بودجه بیت‌المال ساخته شده‌اند در حالی در اختیار اجرای نمایش‌های مبتذل و ضدفرهنگی قرار می‌گیرد که معمولاً تقاضای گروه‌ها یا نمایش‌های مذهبی و انقلابی برای اجرا در این تالارها با پاسخ منفی مواجه می‌شود!

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس