کد خبر 981878
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴
طلا نمایه

قیمت طلا در معاملات امروز به علت تنش‌های تجاری آمریکا و چین در نزدیکی بالاترین رقم 6 سال گذشته ثابت ماند و هر اونس 1466.30 دلار معامله شد.

به گزارش مشرق، به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز در نزدیکی بالاترین رقم 6 سال گذشته ثابت ماند زیرا تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین، سرمایه‌گذاران به سوی دارایی‌های امن سوق داده است.

بیشتر بخوانید:

قیمت سکه در بازار امروز

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 2.60 دلار افزایش 1466.30 دلار فروخته شد. این فلز گران بها در ساعات اولیه معاملات به 1474.81 دلار در هر اونس رسید که بالاترین رقم از می 2013 به شمار می‌رود.

جان شارما، اقتصاددان بانک ملی استرالیا گفت: «اظهاراتی داشتیم که چین در حال استفاده از ابزار ارز است زیرا آنها در ابتدای از دست دادن توافق تجاری با آمریکا هستند.»

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا گفت: دولت آمریکا مطمئن است که پکن در حال دستکاری در ارزش ارز خود است و در زمینه  توقف این رقابت ناعادلانه با صندوق بین‌المللی پول همکاری می‌کند.

ارزش شاخص دلار به کمترین میزان در دو هفته گذشته کاهش یافته که به افزایش قیمت طلا کمک کرد؛ در عین حال، ارزش اوراق قرض وزارت خزانه‌داری آمریکا بیشترین کاهش در 14 ماه گذشته را ثبت کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس