کد خبر 984633
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۳:۳۰
هواپیما

واقعیت این است که آذرخش نه تنها به هواپیما برخورد می‌ کند، بلکه هواپیما حتی تلاش نمی‌ کند از این برخورد فرار کند.

به گزارش مشرق، بدنه‌ فلزی هواپیما با ایجاد یک قفس فارادی، جریان الکتریکی ناشی از آذرخش را از نقطه‌ برخورد آن به نقطه‌ خروجی منتقل می‌کند. با وجود این، آذرخش می‌ تواند جریان‌ های ثانویه‌ ای را در سیم‌ کشی‌ های زیر پوسته‌ هواپیما القاء کند. به همین دلیل و برای حفاظت بیشتر، سیم‌ کشی‌ ها و رایانه‌ های هواپیما از نظر الکتریکی پایش می‌ شوند.

بیشتر بخوانید:

بدنه‌ هواپیماهای مدرنی مانند بویینگ-787 از مواد کامپوزیتی با رسانایی کمتر ساخته می‌ شوند. رشته‌ های رسانا درون این پوسته بافته می‌ شوند تا انرژی آذرخش را به شکل ایمن در بدنه‌ هواپیما به سمت نقطه‌ خروجی آن هدایت کنند.

"پوسته" اطراف کابین و فضای داخلی محفظه هواپیما به‌گونه‌ای طراحی‌شده که برق را هدایت کنند و آن را از خدمه، مسافران و وسایل الکترونیکیِ داخل هواپیما دور نگاه‌دارند.

"به علاوه، تجهیزات الکترونیکی و ارتباطات به مخزن سوخت به‌خوبی در مقابل انفجار الکتریکی خارجی محافظت می‌شوند. قبل از آغاز پروازهای هواپیما، تمام این مسائل با شبیه‌سازی حملات رعد و برق به پوسته و اجزای داخلی هواپیما، به‌دقت مورد آزمایش قرار می‌گیرند.

منبع: تبیان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • AE ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
    1 0
    بخاطر اینکه روی هوا و از زمین دور است چون برق یعنی +و زمین یعنی _ بخاطر همین به هواپیما نمی خورد
    • ali IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۸
      0 0
      این همه توضیح داد باز یک عده فاضل فضل ادب و علم میکنن که بگن ما هم هستیم
    • محسن IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۹
      0 0
      بنده هم با نظر آقای ali موافقم. در متن توضیحِ کاملاً علمی داده شده است آن وقت ما می خواهیم با نوشتنِ یک سطر اطلاعاتِ نادرست یا ناقصِ خودمان را به رخ بکشیم!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس