کد خبر 986600
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۳
ناسا زن فضانورد

ناسا برای اثبات جرم اولین متهم فضایی وارد تحقیق در این باره شده است.

به گزارش مشرق، ناسا در حال تحقیق در مورد ادعایی مبنی بر دسترسی یک فضانورد به حساب بانکی همسر سابق خود از ایستگاه فضایی بین المللی است که این اولین ادعا برای انجام جرم در فضاست.

ببینید:

ناسا سه سیاره جدید را رصد کرد

تصویر ناسا از حمله یمنی‌ها به تاسیسات نفتی عربستان

آن مک کلاین اذعان دارد که از ISS به حساب کاربری دسترسی پیدا می‌کند و هرگونه تخلف را رد می‌کند اما همسر وی، به کمیسیون تجارت فدرال شکایت کرده است.

بیشتر بخوانید:

پزشکی درفضا چگونه انجام می‌شود؟

خانم مک کلین از آن زمان به زمین بازگشت؛ این فضانورد از طریق وکیلش به نیویورک تایمز گفته است او فقط هدفش اطمینان از امور مالی خانواده برای پرداخت قبوض و مراقبت از فرزندش بوده است.

«هاردین»، وکیل وی گفته است: «او سرسختانه انکار کرد که هرگونه کار ناشایستی انجام داده است.»

نیویورک تایمز گزارش داد که خانم مک کلین و همسرش که یک افسر اطلاعاتی نیروی هوایی است، در سال ۲۰۱۴ ازدواج کردند و خانم وردن برای طلاق در سال ۲۰۱۸ ثبت نام کردند.

خانم مک کلین از آکادمی معتبر نظامی وست پوینت فارغ التحصیل شد و به عنوان خلبان ارتش بیش از ۸۰۰ ساعت جنگ بر فراز عراق پرواز کرده است.

وی در ادامه به عنوان خلبان آزمایش رفت و در سال ۲۰۱۳ برای پرواز به ناسا انتخاب شد.

چارچوب‌های قانونی مورد توافق ۵ ایالت شامل ایالات متحده، روسیه، اروپا، ژاپن و کانادا که دارای ایستگاه فضایی هستند، بر اساس قانون ملی در مورد افراد و املاک موجود در فضا اعمال می‌شود؛ بنابراین اگر یک تبعه کانادایی مرتکب جرم در فضا شود، مشمول قوانین کانادا و یک شهروند روسی هم مشمول قانون روسیه است؛ هر یک از کشورهای اروپایی هم قوانین و مقررات ملی مربوط به کشور خود را برای تجهیزات و پرسنل موجود در فضا اعمال می‌کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس