به گزارش مشرق به نقل از ایکوپرس، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در این دیدار، با تشریح مهمترین سیاستها و برنامههای این خودروساز، گزارشی از مشکلات و چالشهای پیش روی صنعت خودرو با توجه به افزایش قیمت تمام شده تولید و کمبود سرمایه در گردش پرداخت.
فرشاد مقیمی در این نشست برنامهریزی برای افزایش کیفیت و توسعه عمق ساخت داخل را از رویکردهای مهم ایران خودرو اعلام و کمبود سرمایه در گردش را مهم ترین مشکل در این رویکرد دانست و گفت: افزایش هزینه تولید نیاز بنگاهها به سرمایه در گردش را افزایش داده است و سیاستهای حمایتی در این راستا وضعیت صنعت خودرو را از شرایط فعلی خارج خواهد کرد.
به گفته مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو بهبود وضعیت فعلی تولید، نیازمند ابزارهایی مهمی از جمله تسریع در تزریق نقدینگی به شبکه تامین و صنعت قطعه سازی است، تا از این مسیر، موج تازه ای در صنعت خودرو ایجاد شود.
عباس تابش معاون وزیر و مدیرعامل سازمان حمایت از مصرف کنندگان نیز با تشریح مهم ترین سیاستهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در صنعت خودرو، به آسیب شناسی وضعیت این صنعت در شرایط فعلی پرداخت.
وی دغدغه های جامعه نسبت به این صنعت و ضرورت ایجاد فضای مناسب برای حمایت از حقوق مصرف کننده و تولید کننده را مطرح و خاطر نشان کرد: نباید به هیچ وجه حقوق مصرف کننده مورد تعدی قرار گیرد،اجازه نمی دهم حقوقی از مصرف کننده در جیب تولید کننده باشد و یا حقوقی از تولیدکننده تضییع شود.