کد خبر 992045
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۰
مهدي محمدي

دفتر رهبری معصوم نیست، خالی از نقد و اشکال هم نیست اما، و هزار اما، نزدیک ترین سیستم کشور به شخص رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

به گزارش مشرق، مهدی محمدی تحلیلگر مسائل سیاسی طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

۱-مدت هاست که از گوشه و کنار، هر بار به بهانه ای، به دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی حمله آورده می شود و شخصیت های اصلی آن، بویژه آقایان حجازی و حسین محمدی هدف قرار می گیرند. ماهیت همه این حملات، و طیف حمله کنندگان البته یکسان نیستند ولی عموما منطق یکسانی دارند و در یک چیز، که افتادن در برنامه دشمن علیه امناء رهبری است، آگاهانه یا ناآگاهانه، مشترکند.


۲-دفتر رهبری معصوم نیست، خالی از نقد و اشکال هم نیست اما، و هزار اما، نزدیک ترین سیستم کشور به شخص رهبر معظم انقلاب اسلامی است، محل، مجرا و مجری مستقیم منویات، تصمیمات و نظرات ایشان است، مستقیما توسط ایشان اداره می شود و اساسا هویتی جز اتصال به رهبری ندارد. بنابراین، اگر از خاستگاه انقلابی نظر کنیم، وقتی به دفتر می رسیم ادب نقد متفاوت می شود. نمی شود –واساسا پذیرفته نیست  که کسانی خود را نه تنها انقلابی، بلکه مرشد همه انقلابیون بخوانند و وقتی نوبت به نزدیک ترین سیستم به رهبری می رسد چنان سخن بگویند که گاه، دشمن اگر همه هنر و نیرویش را جمع کند، نمی تواند آنگونه سخن بگوید.


۳- دفتر رهبری بویژه کسانی مانند آقایان حجازی و محمدی، مشرف ترین افراد به مسائل کشور، عالم ترین آنها به مصالح و ملاحظات و دلسوزترین افراد برای تفکر و جریان انقلابی هستند که دارایی گرانبهای نظام اسلامی محسوب می شود. بسیاری از نقد ها اگر مسئله شخصی نباشد، ریشه در عدم اشراف کامل به مسائل کشور دارد که باعث می شود کسانی نتوانند منطق دفتر را در تصمیم هایی که می گیرد، توصیه هایی که می کند و افرادی که منصوب می کند درک کنند؛ منتها به جای اینکه ایراد را در فهم خویش بدانند به خود اجازه می دهند حتی ادعا کنند که دفتر رهبری از انقلاب فاصله گرفته است.


۴- شاید بسیاری ندانند که دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی بی گمان اصلی ترین پناهگاه جریان انقلابی در کشور است. اگر دفتر و اهتمام و جدیت آن نبود از بسیاری افراد، حلقه ها و فعالیت های انقلابی در کشور اساسا نشانی نمی ماند. روا نیست کسانی که همه هویت و حیثیت آنها از عنایتی است که سیستم رهبری به آنها کرده، و این سیستم تا منتها درجه ممکن صبور و حلیم و خطاپوش بوده، درست در زمانی که دشمن رهبری و اطرافیان و منسوبان آن را هدف گرفته، برای دشمن کد درست کنند و ذهنیت بدنه جریان انقلابی را آشفته سازند. دشمنی دشمنان که تمام نمی شود، اما این اقل حق جمهوری اسلامی است که بتواند روی دوستی دوستان حساب کند.


۵- از همه نگران کننده تر این است که طیفی در جریان انقلابی شکل بگیرد که اساسا در جبهه مبارزه با دشمن اصلی اغلب غایب و فاقد مهارت نبرد با دشمن هستند، ولی به دوستان که می رسد به یکباره به جنگاورانی ماهر و پرانگیزه بدل می شوند. نشاندن دوستان و منسوبان رهبری در کانون حمله و نقد، و دادن آدرس غلط به بدنه جریان انقلابی درباره ریشه مشکلات آیا خطای کوچکی است؟ برای من که روز و شب را به مطالعه ادبیات دشمن می گذرانم مشاهده این مقدار موقع نشناسی و کج سلیقگی و کشاندن آن به رسانه ها حیرت انگیز و غیرقابل هضم است.


۶- من که این چند کلمه را نوشتم تقریبا هیچ نسبت کاری با دفتر رهبر انقلاب ندارم. با بزرگوارانی مانند آقای حاج حسین محمدی نیز شاید حتی یک جلسه کاری هم نداشته ام. این چند کلمه را از باب وظیفه نوشتم و البته بسیاری حرف ها می ماند برای وقتی که نمی دانم اساسا وقت آن خواهد رسید یا نه؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 40
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 34
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
    36 60
    انصاف داشته باشیم
  • Abed IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
    77 99
    با ولایت حرکت کنیم. یک قدم عقب تر یا یک قدم جلوتر، به یک اندازه خطاست. یک قدم جلوتر می شویم آنها که در صحنه کربلا جنابت کردندویک قدم عقب تر، آنهاکه دیدندو نگاه کردند.
    • عبدالله IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
      10 5
      دقيقا همينطوره
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
    احسنت.
  • هموطن IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
    با سلام من نه از هجمه هایی که می گویید شنیده ام و نه افرادی که گفتید می شناسم فقط جمله اخر شما با مطالبتان همخوانی ندارد از این متعجب هستم کسی که شناختی ندارد چگونه در اول مقاله اینقدر محکم از این افراد دفاع می کند دفاع کورکورانه با کدام منطق همخوانی دارد.
    • تورج IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
      نگفت شناختی ندارم گفت رابطه ای ندارم. خیلی فرق این دوتاست.
    • جلیل IR ۱۶:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
      9 10
      ذهنیت بهانه جویی های بی سند و منطق را رها کن . کمی به دور و برت خوب نگاه کن . اگر خوب نگاه کنی ، مسبب اصلی موقعیت امروزمان را بصورت مستند ، خواهی دید . بعضا" کسانیکه بر مسند کرسی های دولتی تکیه زده اند که با کم کاریها ، و امتیازاتی حساس که به دشمن داده اند ، بدشان نمی آید که آب را گل آلود کنند .
    • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
      4 3
      از باب آ؛ِنده نگری نوشته، میخواد بعدا رابطه برقرار کنه ؛))))
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
    انشاءالله به حق خاندان عترت و نبوت، خداوند رهبری انقلاب را برای این مردم حفظ نماید، به ایشان طول عمر با برکت دهد و این انقلاب را به قیام حضرت صاحب الزمان متصل کند. انشاء الله به حق خاندان عترت و نبوت، خداوند مکر و دشمنی دشمنان را به خودشان برگرداند و شرشان را از سر اسلام و مسلمین کوتاه نماید. برای سلامتی آقا صلوت
  • IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
    66 82
    سلام معلوم و آشکار است که هیچ اشرافی به مشکلات مردم ندارید و واژ سویس خود را وابسته به این دو شخص نمی دانید و از سوی دیگر چنان رشوه کلامی به آنها میدهید که انگار عالم ترین افراد را کشف کرده اید.کم مانده که آنها را پناه بر خدا معصوم هم بدانید.اگاه ترین اشخاص مردم شهید داده و رنج کشیده هستند که هر مقام عالی دولتی و غیر دولتی باید بدون بهانه خمت و نوکری آنها را بکنند.جنابعالی هنوز در بند ارادت به اشخاص هستید.با این تحلیل هایتان خاطر رهبر معظم ما را هم مکدر خواهید ساخت.ابو جهل و امثال او هم با پیامبر بزرگ ما قرابت فامیلی داشتند اما دیدید که با ایشان و خاندان بزرگوار ایشان چه ها کردند.۸۸۸۲
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
    76 9
    اقای محمدی شما که میگوئید هیچ رابطه ای با دفتر رهبری و اقای محمدی ندارید این همه له دفتر رهبری قلم دزدید. حال چطور آنهائی که به منظر شما هیچ رابطه ای با دفتر مرکزی ندارند نمیتوانند علیه دفتر رهبری صحبت کند. پس هردو دارید نشناخته اظهار نظر میکنید
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
    117 3
    حالا گیریم نظر گذاشتیم، فایده اش چیست؟
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
      6 70
      یه عده که آگاه نیستند آگاه میشوند اقل فایده ش اینه.
  • IR ۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
    28 1
    چطوری مشرف ترین برهمه ی مسایل هستند یعنی مصون از هر اشتباه هستند یعنی نیاز به مشورت ندارد؟ ،،،،،
  • سید IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
    64 1
    در ایران خودرو و سایپا رو نمیتونین ببندین
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
    23 57
    انس بن مالک خدمتگزار و خادم شخصی حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله بود. اما همین فرد از همان زمان کینه امام علی علیه السلام را به دل داشت و به از نظر شیعه یکی از ملعونین تمام تاریخ است و شخص حضرت امیرالمومنین علی السلام وی را مورد لعن قرار داد.
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
    33 1
    از طرفی چون داریم میچسبونیمش به خدا قطعا دچار دوری مردم میشیم
  • رها DE ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
    50 0
    هرچیزی که بگندد نمکش می زنند وای به حال روزی که نمک خود بگندد جانم
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
    27 4
    شما وظیفتون چیز دیگری بود که انجام دادی آقای ممدی..!
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
    45 4
    ای کلک پست میخوای
  • حسن US ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
    27 7
    جمله اخرتون که "این چند کلمه را از باب وظیفه نوشته ام" کل متن رو خراب کرد مگر میشود شما هیچ شناختی نداشته باشید از این بزرگواران فقط از باب وظیفه دفاع کنید معصوم که نیستند وظیفه ای در دفاع داشته باشید شما فقط در برابر کتاب خدا پیامبر خدا امام معصوم و نایب امام زمان وظیفه دارید بقیه مسئول مامور و نوکر مردم هستند پس فردا یکی مثل شما من باب وظیفه برای دفاع از آبدارچی فلان مسئول هم قلم میزند!
  • شعیب IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
    12 36
    خانواده ای هستیم که اختلافات داخلی مان را به دامن خیابان کشیده ایم. متاسفم
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
      9 0
      کار از اختلاف گذشته.
    • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
      6 5
      کفر پسر نوح را هم از درجه فرزندی و اهلیت ساقط کرد.
  • محمد IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
    کسی که مسئول مملکت هست مسئول دفتر خودش هم می‌باشد. همان کسیکه ممالک اسلامی را به زیبایی اداره میکند بهتر میداند دفتر خود را چگونه اداره کند. کسانیکه به دفتر رهبری حمله میکنند حتما مشمول دعای خیر نتانیاهو و ترامپ هستند. چون کاری که از آن بی دینها بر نمی آید، این ابوموسی اشعری‌ها به راحتی انجام میدهند. از شر شیطان و هوای نفس به خدا پناه می‌بریم.
    • IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
      13 4
      عزیزم یعنی اگر جعده ملعونه امام حسن مجتبی علیه السلام را شهید کرد می شود دلیل که بگوییم العیاذ بالله این از ناتوانی امام بوده که چنین همسری داشته؟ خیر. گاهی مصلختی در بین است. جعده دختر رییس قبیله کنده یعنی اشعث بن قیس بود که روزگاری از سپهسالاران و مهمترین افراد وفادار امام علی علیه السلام بود.
    • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
      0 5
      اولا قیاس مع الفارق است ثالثا قیاستان اساسا قیاس نیست میدونی اشعث بن قیس کی بود اگر قبل از شهادت امام مجتبی (ص) میخواهی مطالعه کنی بخون که از خوارج شده بود اگر برای بعداز شهادت ایشون علاقه داری، بخون که هرچند نامه نوشت برای امام حسین لیکن به هوای امارت بصره در دفاع از آل زبیر به جنگ مختار رفت میگفتی چرا انقدر ما انقلابیونر و در سطح نگه میداریم؟ چه مزایایی دارد و چه مضاری؟
    • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
      1 0
      آن زمانی که امام حسن علیه السلام با جعده ازد.اج کرد ، اشعث نه جزو خوارج بود و نه طرفداران بنی امیه. بلکه یک شیعه وفادار به امام علی علیه السلام محسوب می شد. بعدش هم که قرار نیست هیچ زنی را به خاطر تغییر تفکرات پدرش طلاق بدهند.
  • IT ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
    19 1
    همیشه جملات قبل از "اما" تقریبا هیچ ارشی ندارند.
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
    لبیک یا خامنه ای
  • IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
    85 59
    جانمان به قربان رهبر.
  • ر.ع IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
    6 11
    سلام و ارادت خدمت رهبر عزیزم،آنچه که برادر بزرگوارم آقای محمدی اشاره کردند کاملا درست است اشاره کردند گرو هی از این افرادمعاند و دشمن کشورنداینها تکلیفشان مشخص است از خدا می خواهیم به راه راست غذایشان کن وگرنه دوم افراد معلوم الحالند که ای کاش به جای انتقاد بی اساس از رهبری و دیگر مسئولین دلسوزنظام به دنبال کسب اطلاعات در خصوص چگونگی زندگی رهبر عزیر و برخی مسئولین دیگر نظام بروند.خدایا رهبر عزیزمان ودیگر دلسوزان نظام را در کنف خود حفظ بفرما.من به عنوان یک معلم آرزو دارم رهبر عزیزم رااز نزدیک ببینم
  • محمذ IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
    4 4
    شیخی از مسجدی بیرون می آمد جوان مستی تلو تلو به شیخ خورد شیخ گفت جوان مواظب باز نیفتی.جوان گفت اگر بیفتم به خودم ضرر زدم تو مواظب باش نیفتی که اگر بیفتی ضرر به جمعی زده ای
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
    9 6
    لبیک یا خامنه ای
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
    3 8
    یک کلمه حرف حساب جزاکم الله خیرا
  • محمد IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
    67 44
    جانم فدای رهبر
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۲
    12 6
    خدا حفظش کنه اقامون رو
  • شاکرمی IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
    6 4
    عشقم فقط سیدعلی خامنه ایی...یک کلام❤❤❤
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
    7 4
    سلامتی رهبرم را از خدا می خواهم . ’
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۲۳
    2 4
    وقتی عملکرد را نقد کرده‌اند؛ بهتر است از عملکرد دفاع کنید... شخصیت را که نقد نکردن که هی بیانیه دفاع از شخصیت میدهید...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس