کد خبر 995016
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۸
خودرو

مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت گفت: زمان آن رسیده است که محصولات جدید جایگزین خودروهای قدیمی ایران خودرو و سایپا شوند.

به گزارش مشرق به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سیدرضامفیدی با اعلام این خبر گفت:توسعه محصول یکی از وظایف بنگاه ها در راستای بقا و حفظ آن است و این مهم در صنعت خودرو نسبت به دیگر حوزه ها پیشرو است و از دیر باز مورد توجه بوده به طوری که در سند استراتژی خودور در افق ۱۴۰۴ هم پیش بینی هایی برای این موضوع انجام گرفته است.

بیشتر بخوانید:

معاملات در بازار خودرو قفل شد

وی ادامه داد: در تدوین توسعه سند خودرو افق ۱۴۰۴ پیش بینی کرده ایم که محصولات خارجی که وارد بازار ایران می شوند حداکثر هفت سال پس از اولین لانچ در هریک از بازار های جهانی که می توانند تولید می شوند و برای محصولات داخلی هم با کمی زمان بیشتری محصولات جدید خودرا جایگزین محصولات قدیمی کند. این هدفگذاری همیشه در صنعت خودرو بوده و کما اینکه پیکان در سال۸۴ با همین هدف از خط تولید ایران خودرو حذف شد.

مفیدی با اشاره به اینکه ضرورت دارد درسال ۹۸ شرکت های خودروساز به منظور جلب رضایت مشتریان و توسعه بازار ، محصولات جدید را جایگزین محصولات قدیم کنند توضیح داد: محصولات قدیمی به طور معمول وقتی نتوانند مشتری در بازار بدست بیاورند و استاندارد و شاخص های کیفی و ایمنی را پاس کنند حذف می شوند.

او با اشاره به اینکه دلایل متعدد برای حذف یک محصول وجود دارد، افزود:در بعضی مواقع بعضی از محصولات هم اگر نتوانند برای بنگاه سودآوری داشته باشند حذف می شوند. ولی مهمترین بحث در حذف یک محصول این است که اگر محصولی قدیمی شد و از تکنولوژی محصولی به معنی استفاده از تجهیزات و آپشن های نوآورانه و های تک جاماند؛طبیعی است که مورد استقبال بازار نیست و جای خود را باید به محصولات جدید بدهد.

مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت گفت: در برخی بازارها با توجه به شرایط خاص عرضه محصول محدود و از نظر زمانی طولانی تر می شود همانند بازار کشور ما که نتوانسته ایم براساس اهداف و برنامه های پیش بینی شده محصولات قدیمی را حذف کنیم.

او با اشاره به محدویدت های بین اللملی برعلیه صنعت خودرو و کشورمان ادامه داد: در این شرایط صنعت خودرو سعی کرد بازار را تاحدی کنترل کند و به مرور که وضعیت بازار پایدارتر می شود زمان آن می رسد که به توسعه محصول هم توجه کردو زمان جایگزینی محصول هم فرا می رسد و از این مسیر می تواند تصویر ذهنی بهتری برای مشتری ایجاد کند و اصطلاحاIMAGE این صنعت را بهسازی کند و مشتریان در کنار موضوع کمیت و کیفیت تنوع محصول را هم تجربه می کنند.

مفیدی در ادامه با اشاره به اینکه در ایران خودرو و سایپا قدیمی ترین محصول پراید و پژو ۴۰۵ است گفت:به دلیل اینکه عمری ازخطوط تولید، قالب هاو جیک و فیکسچرها گذشته است و هزینه های بهسازی و بازسازی و ارتقا آنها بیشتر از طراحی و تولید محصول جدید است این محصولات جای خود را به محصول های جدید می دهند.

وی ادامه داد:توقف خط تولیداین محصولات باید در سال های پیش اتفاق می افتادولی به دلایل متعدد از جمله ضعف و مشکلات نقدینگی در صنعت خودرو و محدودیت های بین المللی و برای جلوگیری از آشفتگی بیش از حد بازار خودرو، خودروسازان تصمیم گرفتند تولید این محصولات را ادامه دهند.

مفیدی بیان کرد:خودروسازان باید تقاضای بازار را پاسخگو باشند و در اولین فرصت و امکانی که فراهم شود و باتشدید نظارتی که از سوی دولت و وزارت صمت صورت خواهد گرفت با هدف پاس کردن استاندارد های سختگیرانه تر و برخورداری جامع از محصولات مطمعن و ایمن تر و به لحاظ تکنولوژی پیشرفته تر ؛ این محصولات تولید را ترک خواهند کرد.

مدیرکل دفتر صنایع خودرو و نیرومحرکه توضیح داد: تا پایان دولت دوازدهم محصولات قدیمی از خط تولید خداحافظی خواهند کردولی همه دست اندرکاران وبنگاه ها در تلاشند که زودتر محصولات قدیمی را با محصولات جدیدتر جایگزین کند.

او گفت: هردو گروه ایران خودرو و سایپا برنامه هایی برای تولید محصول جدید دارندولی سرعت عرضه محصولات جدید با توجه به عمق ساخت داخل و با الویت کاهش ارزبری با تاخیر روبرو است و تحریم های بین المللی فرصتی برای تولید و طراحی محصولات جدید به وجودآورده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • رضا IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    0 0
    تولید داخلتون هم ازاساس وابسته به خارجه هرچی که باشه..قیمت بالا‌وکیفیت پایین...ای کاش اقتصادمون خودکفا بود
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    1 0
    قیمت . الان مردم پول ندارن . قیمت مهمه .
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۱
    3 0
    مگه سمند و پارس و اریسان فرقی با 405 دارند؟نیبا و سانا فرقی با پراید دارند؟ کار از ریشه خرابه
  • US ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    14 1
    احتمالا محصولات جدید پراید 161 با رینگ آلومینیومی و پژو 405 پلاس با رادیو پخش فلش خور، خواهد بود.
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
      5 0
      چهارتا نجومی بگیر کثیف که الان پولشویی های چندهزار میلیاردی انجام داده اند مسئول وضع خودروسازی اند و حالا پر رو پر رو از ایمیج میگن
    • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
      2 0
      لامبورگینی وانت خخخخ
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    7 0
    والله ما توان خرید همین محصولات قدیمی رو هم نداریم
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    6 1
    کار فنی در صنعت خودرو عرضه و ئانش می خواهد که اصلا در مدیران فعلی این صنعت مشاهده نمی شود
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    4 0
    نبود نقدینگی؟؟؟!!!! بابا بیخیال مردم رو چی تصور کردین؟؟
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    2 3
    تیبا جایگزین مناسبی تیبا حرف نداره به خدا
  • IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    3 0
    دو مه شکن جدید میشه پارس و سمند ساینا
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۱
    3 0
    قیمت محصولات جدید هم مثل محصولات قبلی یا نزدیک به اونها میمونه ؟؟؟؟؟؟اگه اونا قیمت بالایی داشته باشن که خیلی بد میشه
  • جعفر IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
    0 0
    اگه دروغ نگن همه چیز درست میشه حتی صنعت خودرو

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس