شهرداری تهران نمایه

یک بررسی نشان می‌دهد که نمایش‌هایی که طی شش ماه گذشته توقیف یا از اجرا منع شده‌اند همگی در تالارهای نمایشی زیرمجموعه شهرداری تهران به صحنه رفته بودند!

به گزارش مشرق، طی ماه‌های اخیر، چند نمایش توقیف شد که از جهاتی قابل بررسی هستند؛ چندی قبل، نمایشی با عنوان «مولن روژ» پس از چند شب اجرا متوقف شد و پس از آن، نوبت به نمایشی با عنوان «عاشقانه‌های خیابان» رسید که توقیف شود و به تازگی نیز نمایش «امشب اینجا» از اجرا باز ماند.

بیشتر بخوانید:

تمرین برای اجرای نمایش مبتذل بدون مجوز


نکته قابل تأمل، ‌اشتراکات این نمایش‌هاست؛ به‌طوری که دو نمایش، توسط کارگردان‌هایی با سوابق مدیریت در دولت و شهرداری اجرا شدند. کارگردانی نمایش «مولن روژ» را حسین پارسایی انجام داد که سابقه مدیریت بر شبکه نمایش خانگی وزارت ارشاد را داشت. همچنین نمایش «عاشقانه‌های خیابان» نیز با کارگردانی شهرام گیل‌آبادی مدیرعامل خانه تئاتر اجرا شد.


اما وجه ‌اشتراک دیگر این است که هر سه نمایش مذکور، محتوایی ضداخلاقی داشته‌اند. اما وجه ‌اشتراک دیگر این سه نمایش این است که همه آنها در تالارهایی تحت مدیریت شهرداری تهران روی صحنه رفتند. «عاشقانه‌های خیابان» و «امشب اینجا» در تالار ایرانشهر اجرا شدند و «مولن روژ» هم در تالار باغ کتاب تهران روی صحنه رفت؛ تالار ایرانشهر زیرمجموعه خانه هنرمندان است و این خانه نیز وابستگی به شهرداری دارد و باغ کتاب نیز تحت تملک نشر شهر است که آن هم وابسته به شهرداری تهران محسوب می‌شود.


البته مدتی قبل‌تر هم یک نمایش قرار بود در پردیس تئاتر تهران که آن هم وابسته به شهرداری تهران است اجرا شود. این نمایش به بهانه پرداختن به آرش کمانگیر، روایتی مبتذل و مجعول را دست‌مایه قرار داده بود. البته این نمایش به مرحله اجرا نرسید و در همان مقطع تمرین، مجوز اجرایش رد شد.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۸
    0 0
    از شهرداری و شورای شهر افسادطلبان که به بودن کلمه شهید در تابلوها رحم نمیکنه چه توقعی دارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس