یک تاجر بلژیکی اولین اتوبوس را وارد ایران کرد که در شهر رشت به کار گرفته شد. با گذشت زمان و در نظر گرفتن میزان کرایه، سودآوری و زیر ساخت های حمل و نقل توجیه اقتصادی آن رد و به یک تاجر ایرانی فرخته شد.
نظر شما
نظرات
- انتشار یافته: 7
- در انتظار بررسی: 0
- غیر قابل انتشار: 2
-
این لاستکها فقط تحمل حمل وزن خود اتوبوس را داره...
-
دیگه شرمنده شما نبودی اون زمان لاستیک های قدرتمند تولید خودتو روش بذاری. ترمزشم ای بی اس نبوده نباید وارد ایران میشده
-
-
از اتوبوس های الان قشنگ تره
-
اتو بوس های درکه است تا دو سال پیش هم کار میکرد
-
بهش می گفتن اتول مخفف اتومبیل
-
ایکاش تاریخش رو هم میگفتید
-
اولین اتوبوس در ایران توسط یک تاجر بلژیکی در شهر رشت به کار گرفته شد، اما به مرور زمان و با توجه به میزان کرایه، سودآوری و زیر ساختهای حمل و نقل توجیه اقتصادی آن رد شد و به همین دلیل اتوبوس به کار گرفته شده به یکی از تجار ایرانی به نام (معین التجار) فروخته شد. او نیز پس از انقلاب مشروطه اتوبوس خود را به تهران آورد و با کرایه هر نفر ۳ شاهی مشغول به فعالیت شد که به مرور زمان تقاضا برای استفاده از این خودرو بیشتر از قبل شد و پس از چند سال با ورود چند اتوبوس توسط تجار مختلف به شهر رونق زیادی در جابهجایی مسافر شکل گرفت. اما اغلب اتوبوسهای شاغل با توجه به مسافت طی شده از اروپا تا مقصد بهکارگیری در ایران، بعد مسافت و زمان حمل، مستهلک بودند و هزینه حمل و نقل بالایی را طلب میکردند که در نهایت باعث پایهگذاری صنعت خودروسازی در ایران شد. براین اساس اولین اتوبوسهای مونتاژ شده در سال ۱۲۹۰ شمسی وارد تهران شدند که حدود ۵ درصد جابهجایی مسافران آن زمان توسط ۵۰۰ دستگاه اتوبوس انجام میگرفت