عکس/ گله گرگ‌های دو رگه در ارتفاعات طاق‌بستان

در ارتفاعات طاق بستان نزدیک شهر کرمانشاه گله ای از گرگاس‌ها (گرگ‌های دورگه که از آمیزش سگ و گرگ به وجود می‌آیند) تردد می‌کند؛ گله ای که به گفته کارشناسان تهدیدی جدی برای حیاط وحش و انسان ها هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 173
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 66
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    باید سگ ها را قتل عام کرد. وجود سگها هم به محیط انسان صدمه می زند هم به محیط زیست حیوان. از آنجایی که این سگ ها توسط انسان اهلی و پرورده شده اند انسان ها باید به مسئولیت خود عمل کرده و آنها را معدوم کنند تا مشکلات به وجود آمده توسط سگها و در اصل خود انسانها حل شود.
    • پورخیری IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      33 25
      داداش اشتباه میزنی اینا گرگ هستن
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      29 28
      این گرگا هیچ کاری با انسان ها ندارند گرگ های قطبی آدم خوار هستند تازه گرگ و سگ برای طبیعت خیلی خوب هستند
    • Ab IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      10 8
      آخه مگه انسان ها وحشی هستن که حالا بیان سگ ها را قتل عام کنن بعضی ها وحشی هستن که سگ ها رو میکشن
    • صالح IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      28 10
      خاکتوسرت بیشعور حرومی مگه سگا دیگه جزع حیواناتی که خدا آفریده نیستن مرام همین سگ از تو بیشتره احمق
    • ناشناس گوگل IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      8 1
      کاملا اشتباه
    • Hhh IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      16 6
      باید دوتا مفز فندوقی امثال تو رو معدوم وقتل عام کنن که هیچ خاصیتی ندارین .انگل اجتماع.همین سگا شعور ومعرفتشون از تو بیشتره
    • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      6 5
      شغال تو نظر ندی بهتره باید تو خانواده هفت جدت قتل عام کنن
    • e.m IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      13 4
      جدی ترین دشمن طبیعت انسان است نه حیوانات . ابلح
    • IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      16 6
      توشهرما یک سگ ولگرد پیدابشه شهرداری باتفنگ حسابش رو میرسه. البته مردم هم همکاری میکنندولی شهرهای بزرگ جو حیوان دوستی میگیره یک عده رو/ وسینه چاک میدن برای سگ ولگرد وهار/. بنظرم شهرداری باید کار خودش رو انجام بده.
    • محمد IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      4 3
      آقای محترم حیوان با حیوان هیچ فرقی نمیکنه که شما میگی سگهارا باید بکشند اگه سگهارا باید بکشند بقیه حیواناتم باید بکشند چون از لحاظ چرخه زنجیری همشون آسیب به محیط زیست انسان دارند پس سگ هم جزعی است چرخه زنجیره حیوانات هست #حمایت از حیوانات
    • عیوضخانی IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      2 1
      حداقل یه نیم نگاه به متن خبر کن بعد کامنت بزار که گرگ رو‌ با سگ اشتباه نگیری
    • IR ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      4 3
      میشه نظر ندی تو چه کاره طبیعت هستی که اینطور راحت نظر میدی معلومه روحیه ویرانگری داری
    • سعید IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      5 4
      باید امثال شما نژاد پرستهارو قتل عام کرد
    • king persian IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      1 0
      بله دقیقا
    • م IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      4 0
      ببین همین سگا از تو بیشتر میفهمن جون یه انسان و یه سگ فرقی با هم نداره حرف دهنتو بفهم داری راجب ۱۰۰۰۰تا حیوون کشتن حرف میزنی که دونه دونشون ازتو شعورشون بالا تره
    • لیلا IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      5 4
      خفه شو بابا این شما ادمای کثیفی هستین که باید کشته بشین خیلی حرومزاده ای که به خلقت خدا دست ببری بکشیش تو کافری
    • Ebrahim IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      2 1
      داداچ شر نگو بشین سر جات
    • محسن مارانی IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      2 1
      شما طبق کدام آیه و حدیث نبوی به خودت اجازه میدی ک حکم قتل عام به مخلوقی ک پروردگار در کالبدش جان دمیده میدی، ببین یه خر براق پیدا کن ک پرنده باشی، مستقیم برو تو عرش جای خدا بشین، البت رفتنی از پارکای محلتون یه فحشی هم به اون موتوریه بده، سگ هفتاد نوع حس رو درک میکنه، سزاوار خدا نیس ک با این موجود این چنین وحشیانه برخورد کرد، حال ب اسم دین باشه یا مذهب یا غیره،
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      2 1
      تورو باید قتل عام کرد با این زر زدنت افراتی لابد از اونایی که عینه سگ از سگ میترسی پیدات کنم میدم سگ خودم ماچت کنه
    • اسفندیار IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      0 2
      سگ ها خیلی سال به ما وفادار هستند حالا ما بیایم آنها را بکشیم
    • مهدی IR ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      0 4
      عقیده برخی آدمای بی فرهنگ اینه که سگ توآپارتمان سر و صدا داره ولی بچه ش که صبح تا شب بالا و پایین میپره و سر صدا داره هیچ مشکلی نداره اعتراضم میکنی به بچش میگه بچس دیگه . تو پارک اگه سگ ادرار کنه اشکال داره ولی بچش اگه اگه اجابت مزاج داشته باشه دستشویی تو پارکم باشه همونجا وسط چمن میکشه شلوار بچرو پایین که کارشو بکنه. غذا به سگ ولگرد دادن اشکال داره ولی گدا پروری اشکال نداره. اشکال شما آدمای بی فرهنگ اینه که همرو دشمن میدونین هرکی مطابق نظر شما نباشه غرب گرا و کافر و آدم کثیفیه.شما حیوان رو حیوان میبینین ولی ما حیوان رو موجودی زیبا و با محبت که خداوند زیباییه خودشو در اون گنجونده میبینین حیوان خواب میبینه احساس داره . جان داره .شما فقط حق زندگیرو برای انسان ها میبینین ولی ما میگیم اگه انسان نبود دنیا جای زیباتری برای همه موجودات زنده روی زمین میشد .شما فرهنگ رفتار با حیوونو به بچتون یاد بده .بگو آزار یه حیوون موجب واکنش اون میشه درست مثل یه آدم نه اینکه تا یه بچه سگ میبینه یا سنگ میندازه سمتش یا با پارس کردم موجب تحریکش میشه هیچ موجودی بی دلیل حمله نمیکنه حتی گرگ و شغال یه ذره به خودتون بیاین کمتر احمق باشین
    • Sasan IR ۰۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      1 2
      امثال تو لیاقت انسان بودن رو ندارین تو زندگی بعدی شک نکن که به شکل حیوان بوجود میای
    • شاهین IR ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      0 2
      سلام هیتلر
    • محسن لرستانی IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      2 1
      داداش حالت خوبه اینا گرگ هستن :::سگ رو از کجا آوردی
    • سیاوش IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      1 1
      عامو سگ هارو نباید کشت انسان های که برای هم نوع خودشون ارزش قائل نیستن و نمیفهمن رو باید کشت کسانی که ظلم میکنند کسانی که خیانت میکنن رو باید کشت و کسانی که شعور ندارن مثل شما که یک حیوان زنده رو میخوای قتل عام کنی سگ وفاداریش از خیلی از انسان ها بیشتر هست
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      3 1
      بله اینها را باید خیلی راحت با سم در غذایشان کشت. سگ پرستها هم می توانند برایشان سوم و هفتمو چهلم بگیرند و عکسهایشان را در اینستاگرام بگذارند و به هم تسلیت بگویند. شاید توانستند چند پناهندگی هم بگیرند.
    • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      3 0
      سگها باعث نابودی سایر حیوانات و انقراض اونها می شوند برای حیات وحش مانند سم هستند باید نابودشون کرد
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    83 10
    فردا روزی باز یک عده همین گرگاسارو قلاده میندازن و به اسم حمایت از حقوق حیوانات تو پارکا دور میدن. متمدنها...
    • مهسا IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      5 7
      خجالت بکش بنظرمن که تو باید ازبین بری خدا جون بهشون داده تو بیشرف کی هستی که نظر میدی؟
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      2 1
      داداش بجای سگ توروبایدبکشن من خانم طاقبستانه اینا هیچ صدمه ای به هیچ کس نزدن تازه تو کوها درحال عبورهستن وتوشهرنمیان
    • نوروزی IR ۰۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      1 1
      والا به نظر من باید جمعشون کنن بدن کسایی که طرفدارشونن
    • منصور IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۶
      4 0
      این افراد کاسه داغتر از آش بظاهر متمدن و بظاهر حامی حقوق حیوانات یک سوال داشتم :چرا شما فقط از سگها حمایت میکنید در نظرات نوشته شده که این سگها در کوه و بیابان هستند و به شهر نمایند.. حالا یک سوال تکلیف سایر حیوانات که سگ چرخه طبیعی زندگی آنها را در طبیعت بر هم میزند چیست ؟ حامیان سگ پاسخ دهید/
    • کدخدا DE ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۳
      0 1
      ببین بندہ ناخدا معرفتے کہ تو حیوانات وجود دارہ مخصوصاً سگ تو ما انسانھا نیست بہ یک سگ ولگرد یکبار کہ غذا بدے دیگہ ولت نمےکنہ من خودم کارگاہ دارم بیرون شھر شب تا دور وقت سرکار ھستم یہ چندتا سگ ولگرد اومدن تو کارگاہ اول ترسیدم ولے چند تیکہ نون خشک پرت کردم جلوے این سگھا(3عدد) این کار رو چند شب تکرار کردم در نتیجہ این حیونھا نہ کہ بہ من ویا یکے آسیب نرسوندن بلکہ ھرشب تو کارگاہ بودن و از منو وسیلہ ھاے مردم محافظ ت مےکردن کہ یہ شب سہ تا از این اوباش اومدن محل کارم وقتی متوجہ شدم و با اونہا تقریباً درگیر شدم ھمین سگہاے ولگرد بہ طرف اونہا حملہ کردن و اون آدمہا فرار کردن بہ قول یکےگفت بہ سگہا اعتماد بکن ولے بہ من کہ دوست تو ویک انسان ھستم اعتماد نکن۔بلہ بہ توے انسان قاتل نمیشہ اعتماد کرد چون ما آدما کارے مےکنیم یکے قاتل بشہ مردک بز سگ کش
  • IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    36 26
    خوشکلن
    • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      23 3
      تو نیز خوشگلی!
    • IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
      19 5
      اره وقتی یکی به تورت خورد میگی صد رحمت به گرگ که حداقل جثه اش کوچیکه میشه یکاریش کرد این گرگاس یه لقمه چپت میکنه
    • محبوبه IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      5 0
      هرکی جرعت داره بره پیش گرگ ها
  • IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    13 30
    مردم متاسفانه مثل ترکیه به سگها احترام نمیگذارند و غذا نمیدهند. اصولا رستوران و قصابها باید ضایعات غذای سالم را بگذارند جلوی مغازه که سگ و گربه غذا بخوره ولی این کار را نمیکنند
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      32 33
      بلانسبتی دیگه حالا باید از ترک ها چیز یاد بگیریم.
    • نام IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      10 3
      در اشتباه نباشید کل دنیا الان داره جریمه می‌کنه مردم رو به خاطر کمک به حیوانات چون چرخه طبیعت به هم خورده و همین زیاد شدن سگ های ولگرد جون مردم و حیاط وحش رو تهدید می‌کنه . خواهشن اگاهانه کمک کنید . آدمای گرسنه زیادی هستن که غذا برسونید به هم نوع خودتون کمک کنید چرخه طبیعت خود به خود با غریزه حیوانات به کار خودش ادامه میده شما کاسه داغ تر از آش نباشین به اصطلاح حامی حقوق حیوانات ‌‌.. خدارو شکر توی ایران هم دیگه دارن کمک میکنن به اینکه غذا به سگ ها ندین .
    • علیرضا IR ۱۸:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      7 0
      متاسفانه مردم با بی اطلاعی و با کج فهمی به اسم حمایت از حیوانات به حیات وحش و محیط زیست ضربه می زنند با ازدیاد سگهای ولگرد در اطراف شهر و روستا این سگها به صورت گله ای به حیوانات وحشی حمله میکنند و توله ها و جوجه پرنده ها از این آسیب در امان نیستند غذا دادن به سگ کمک به حذف کپک بلدرچین دارکوب و....بسیاری دیگر از حیوانات وحشی در حال انقراض است
    • روپاک IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      14 0
      مردم ترکیه حقوق شهروندان ارمنی و کردها را بدن حقوق حیوانات پیشکش
    • زهرا IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      7 0
      این احترام نیست غذا دادن به حیوانات ولگرد باعث میشه اینا با خیال راحت به زاد و ولشان برسن و تعدادشون بیشتر بشه یه جوری هم ظلم با اوناست هم خومون و هم طبیعت یکی بود که با همین سگا غذا میداد بعد سگا بهش حمله کردن و کشتنش
    • ناشناس IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      4 0
      غذا دادن بهشون دست بردن تو زادو ولدشون هست، که زیاد میشن وخطرزاهست. حالا هی کلاس بذازین،
    • احسان IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      3 6
      خطاب به پائینی خود آریایی پندار متوهم ترکا فرهنگشون خیلی بالاتر از شما ی نژاد پرست هستن.
    • محسن مارانی IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      0 1
      هنوز از همونایی ک تو مخیلت نمیگنجه ک ازشون تبعیت کنی خیلی خیلی عقبی ارغوان، اونا انسانیت رو در کمک کردن به هم نوع ها و تموم موجودات میبینن و ما فقط دو پاهاش رو
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    5 10
    یه چیزی بین گرگ و سگ هست پس خطری نداره
    • گرگاس US ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      29 2
      به درندگی گرگ و به نترسی و شجاعت سگ یعنی بسیار شجاع تر از گرگ و بسیار درنده تر از سگ
    • گرگاس US ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      12 0
      به درندگی گرگ و به نترسی و شجاعت سگ یعنی بسیار شجاع تر از گرگ و بسیار درنده تر از سگ
    • R IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      3 0
      اگر واقعا عکس گرگاس باشه باید بدونین که گرگاس جثه اش بزرگتر از گرگ هست وفرق دیگه اش اینه که خطر ناک ترازگرگ هست چون ی رگه سگ داره انسان را به عنوان ی طعمه میبینه وبه انسان هارحم نمیکنه اگه فکر می کنی که دروغ میگم فقط داخل گوگل جست جو کن ومطالعه‌
    • صفی الله هاشم پور IR ۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      3 14
      دهن کثیف تو ببند انگار از ترک ها رنجش داری بیا پیش خودم نازتو میکشم .
    • س IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      2 3
      ترک ها مگه چشونه اونوقت؟
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    7 4
    عکس یکی مونده به آخری عجب عکس خفنی هستش O_O کیفیت بالاشو بزارید استفاده کنیم تو کامپیوتر :)
  • عینکی IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    6 3
    آیا برای حیاط وحش هم تهدیدن ؟
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    10 1
    اکثر این ها از سگ ماده و گرگ نر هستند نباید چوپان ها یا کسایی که سگ نگهداری میکنن سگ های ماده رو تو طبیعت رها کنند
    • IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      0 0
      گرگ و سگ هستن
    • حمد IR ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      0 0
      درسته باید سگهای ماده را =عقیم= کرد طوری که براشون =دردناک= نباشد. بنده درحاشیه شهرمون یک سگ دیدم که خروسی چاق رو گرفت،ازچند طرف شوکه اش کردیم خروس رو ول کرد ورفت از دور لای بوته ها خیره شد به محل اونجا سگ زیاد بود ولی هیچکدوم اینطورکمین نمیکردند وقتی بادوست باتجربه صحبت کردم گفت اینها گرگاس وخطر ناکند.
  • FI ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    8 2
    چند قلاده پلنگ ببرید تو آن منطقه همه را شکار میکنند چند ماه؟ پلنگ های که فرستنده بهشان وصل باشد که همیشه دنبالشان باشید طرف انسان نروند و بعد سگ گرگی کشی پلنگ ها را دستگیر بر گردانید به مناطق آزاد محافظتی خود.ولی میتوانید توله هایشان را صادر کنید به غرب چون خیلی زیبا هستند اگر اشکال نگیرند میشوند گرانترین سگ های دوست و همراه انسان در غرب..
    • IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      2 0
      این سگ ها گله ای میریزن سر پلنگ و میکشنش یکی از مواردی که نسل پلنگ در ایران داره از بین میره همین سگهاس
    • عجب IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      0 0
      خودت فهمیدی چی گفتی
  • حسین IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
    18 1
    گرگاس از سگ و گرگ باهوش تر است بر خلاف گرگ به انسان نزدیک میشود و از انسان نمی ترسد.از گرگ درنده تر است.برای گرگ و گوشتخواران دیگر که شکارچی طبیعی طبیعت هستند رقیب غذایی و زیستی است.
    • حسین IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      10 3
      هیچ وقت اهلی نمی شود.
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      7 6
      اکثرسگهای تفحس پلیس ازهمین نژادن چقدرتوهین میکنین به بیچارها؟ تقصیراین زبون بستهاچیه؟ من باسگ نگه داشتن وسگ گردانی مخالفم ولی باسگهای بیچاره حالا میخاد گرگی باشن یاهرچی دیگه کارندارم سگ بایدتومکان وجای خودش زندگی کنه مثل بقیه حیوانات...اینام حق آب وگل دارن روزمین خدا.....توسرسگ گردانها بکوبین نه توسرحیوون بی عقل بی نوا!
  • هوشنگ IR ۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    6 1
    کاش بودند دلسوزانی که به خطر ناشی از این جیوانات اهمیت داده و قبل از خسارات بیشتر آنها را حدف نمایند ، بیشتر از اینکه گرگاس باشند گرگ هستند . کاش گرگاس بودن !
    • امیر FI ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      0 0
      دوستان این گرگاس بسیار خطرناکه سگ انسان رو بعنوان صاحب قویتر از خودش میدانه و گرگ انسان رو بعنوان رقیب خودش میبینه ولی گرگاس انسانو بچشم شکار میبینه و خیلی قدرتمند و خیلی شجاع هست
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    6 0
    در ایران نه سگ نه گربه نه مار... مهمه بلکه کلاس مهمه
  • محمد IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    4 0
    باسلام خدمت دوستان،گرگاس خطرناک تر از گرگه،خدا نکنه باهاش روبرو بشین،در ضمن بهداشت میتونه سگ های ولگرد رو عقیم کنه وجلوی زاددو ولدشونو بگیره...البته تو ایران این کار غیرممکنه چون به انسان ارزش نمیدن چه برسه به سگ های ولگرد
    • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      0 0
      من یادمه قبلا یه فیلم از تلویزیون دیدم که می‌گفت گرگاس خطرناک‌تر از گرگه ما سگ زیاد دور باغمون داریم، نمیدونم چرا ولی دلم نمیاد اذیتشون کنم. بعضی وقت ها شده که میان در باغ دنبال غذا. ماهم هرچی دم دستمون میدیمشون
    • زهرا IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      0 0
      اهمیت میدن باید گزارش بدی تا جمع آوری کنن ولی آدمایی به ظاهر حامی محیط زیست و حیوانات با نا آگاهی خودشون جلوشون رو میگیرن
  • طیبه IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    8 4
    به خداخسته شدیم فقط مسئله طاق بستان نیست شهردار و فرماندار بیاید منطقه مسکونی زیباشهر وسراب نگاه کنید به خدامیترسیم براپیاده روی که بی خیال باپابریم خرید فقط بیاد یه پرس وجدکنید ببینید چقدر جمعیت سگهای ولگرد زیاد شدن دیگه چندین گله هستن بیاد بکشین جمشون کنید این بحث عقیم سازی هم بچه بازیه ماالان اسایش وامنیت نداریم فکری به حال الان کنید
    • فری IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      2 1
      سلام. بالا 40 ساله گرگاس هایی انسانی طبیعت و از وجود انواع پرنده گان آواز خان خالی کردن یکی نبود بگه این گرگاس ها را باید زنجیر کرد. گرگاس موجود آزار و بدترین نوع گرگاس پرنده آزاره
    • علی IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      3 1
      .را اونا رو بگشن عقیم کنن تا حالا سگ گرفتت تو این چند سال...میخوری
  • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    3 5
    ماشالا چ زیبا واقعا وقتی میبینی حیاتی وجود داره هنوز ادم حس خوبی بهش دس میده
  • الهام ب IR ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    3 5
    ایران خودش فقیر شده کجا مردم غذا به اینا بدن. ولی خوب اینام موجود زنده هستن گناه دارن
  • ایرانی IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    5 2
    والا شهر ما پرشدا از سگ که ارمیش مردم گرفته خیلی ها از سگ میترسن ولی شهرداری نشسته تماشا میکن شهر سردرودکه یکی از شهرای تبریز
  • Fff IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    3 2
    حیوانات هم همانندماحق حیات دارن بایدمحیطی امن که انسان ازخطرحمله مصون بماندامت هرگزبه حقوق حیوانات احترام نمیذارن فکرمیکنن حیوانات نبایدزنده باشندقلمروشان راتخریب میکنن خب حیوان بی زبون هم وقتی گرسنه باشه به قلمروانسان پامیذاره بایدتدبیری کردکه هم انسانهاازخطرحمله مصون بمانندهم محیطی امن برای حیوانات درست بشه
  • امیر IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    4 0
    بابا اینا کی گرگاسن برید عکس گرگاسو سرچ کنید پراتون بریزه اینا یه نوع سگ گله هستن من داییم قبلنا ازشون داشت مثل همون سگ های معمولی هستن منتها ظاهرشون متفاوته گرگاس کجا بود گرگاس دو برابر ایناس
    • IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      0 0
      گرگ ها تو مناطق غرب کشور زیاد گنده نیستن اینام طبیعتا گنده نیستن
  • منطقی IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 0
    کا را به کاردان بسپارند کلی مشکلات مملکت حل می‌شود یا در مسیر حل شدن می‌افتد نظارت‌های بیجا توسط اشخاص غیر متخصص آفت شده است
  • نظریه پرداز IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    13 5
    سگهای ولگرد را جمع کنید به چین صادر کنید هم محیط زیست راحت میشه هم درآمد ارزی خوبی داره
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      0 2
      این درختها و کوههاو...طبیعت جای ما انسانها رو گرفتند باید اونها رو هم از بین ببریم
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
      1 0
      احسنتم
    • IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      1 0
      دمت گرپ بفرستن چین.چینی های کثیف بخورنشون
  • محسن IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    1 0
    چرا دلسوزی الکی بکنیم گرگاس واقعا خطرناکه باز گرگ‌از انسان یه ترسی داره ولی گرگاس از هیچ‌چیزی نمیترسه به راحتی هم وارد زیستگاه انسانها میشه هر جانداری که قابل خوردن باشه چه انسان چه حیوان میخوره اینم که به سگ و گربه تو محیطهای زندگی خودمان غذا بدیم درست نیست چون هم به ضرر ما هستش هم اونها ذائقه حیوان بر میگرده بیشتر میان سکته روستای شهرها بعد گربه ها ذاتن شکارچی هستند باعث کشته شدن پرندگان و فرار اونها میشوند سگها برای بچه ها و ضعیف نرها هم بعد مدتی خطرناک‌میشن گرسنه هم که باشند به تنهایی و اگه نتوانند کله ای به هر موجودی حمله ور میشن و احتمال گاز گرفتن و دریدن انسانها هم بیشتر میشه هر حیوانی مکان خودشو داره نه خانه و محله به هر اسمی که باشه
  • نیما IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 0
    عزیزم گرگاس زور شیر رو هم داره
  • عادل ایرانی IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    1 0
    باید سگها رو از بین برد .فقط دردسر بوجود میارن .یه مشت آدم پک پوز و به قول خودشون متمدن ریدنه تو جامعه
  • IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 0
    به محیط زیست صدمه نزنید چکارشون دارین بدبختارو
  • پانته آ IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 3
    به نظرم تا وقتی که برای انسان ها مشکل و آسیبی به انسان ها وارد نکردن نباید ما اون ها رو تهدید و بهشون آسیب برسونیم من خودم کُردم همین چند روز پیش رفته بودیم طاق بستان زیبا😊
  • عبدالرحمن IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 0
    وجود سگها صدمه میزنه اونجور که انسان به محیط زیست صدمه میزنه سگها نمیزنن خوده این افراد که واسه خودشون مطالب میزارن صدبار بیشتر طبیعت پلاستیک رها کردن واینجا دم از انسانیت وفرهنگ و طبیعت میزنن سگ بهترین حیوان هستش با انسان اصلا اصلا اصلا نمیشه مقایسه کرد اسکول ها هیچ کسی هم حق توهین به حیوانات و اذیت رونداره اگر اذیت کنن انسان نیستن
  • جهانبخش IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    1 0
    گله های گرگ تو طاقبستان هست که بیشتر اشغال خوار شده اند چون رستورانهای زیادی در پارک کوهستان هست تا حدودی غذای آنها تامین میشه و از انسان ها هم نمی‌ترسند متاسفانه بعضی برای آنها غذا می برند که از دیدگاه زیست محیطی کار درستی نیست من خودم آنها را دیده ام اصلا دو رگه توشان ندیدم قطعا اگر اشغال گیرشان نیاد برای کوهنوردان میتونن خطرناک باشند
  • زهرا IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 1
    بچه ها سگها در کل سرعت تکامل زیادی دارن اکثر سگهای رها شده هم دست آموز هستند تنها و موثر ترین راه جمع آوری و عقیم سازی اونهاست شاید به نظر بی‌رحمانه بیاد ولی افزایش تعداد یه گونه جانوری باعث برهم خوردن تعادل طبیعت میشه ما خودمون با نگهداری از اونها به عنوان حیوان خانگی باعث افزایش جمعیتشان شدیم در صورتی که همه حیوانات حق دارن آزاد باشن نه اینکه نگهداری از حیوان خانگی‌ممنون بشه ولی شرایطش باید سخت بشه که کسی که صلاحیت نداره فقط براساس احساسات زود گذر نگهداری حیوانی رو بر عهده نگیره و بعد که زاد و ولد کرد ولش کنه تو طبیعت یا بچه هاشو ازش جدا کنه
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    2 1
    سگ ها ولگرد بزرگترین تهدید برای حیات وحش است آنها به نوعی اکوسیستم جانوری را ازبین میبرند وبا تولید مثل بیش از اندازه به سطح شهرها و روستا ها کشیده میشوند وچون هیچگونه اصول بهداشتی هم رویشان انجام نشده برای دام و انسان بسیار خطرناک هستند مشاهده شده به کودکان وحتی نرم عادی هم حمله و باعث آسیبهای شدید شده اند در طبیعت هم به حیوانات نادر وکم سال در حال انقراض حمله کرده وازلین برده اند ..بهتره فکری به حالشان بشه حمایت از این حیوانات خطرات خیلی جدی در پی خواهد داشت .
    • ج US ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      0 0
      دورود‌به‌تو
  • حامد IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    1 0
    من دوستدار حیوانات هستم
  • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    2 0
    تموم مخلوقات خداوند حق حیات وزندگی دارند همینجوریکه ما انسانها دوست داریم زندگی کنیم بقیه هم مثل خودمون عستند نباید کوچکترین مزاحمتی براشون ایجادکنیم فقط باید درمنطقه هایکه دورازانسانهاهستند باشند هر چیزی که خداآفریده ی حکمتی درش هست که ماها بیخبریم
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    1 0
    اونی که ماهی تیلا پیلا را وارد رودخانه ها کرد واونی که ماهی بیگ هد را وارد سدها کرد وماهیان بومی را منقرض کرد و اونهایی که حمایت از سگ ونگهداری از اون میکنند مطمئن باشید محیط زیست را خواسته یا نا خواسته نابود میکنند هیچ فرقی با دشمن این آب وخاک ندارد
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    1 0
    بخدا اینها آدم ببینن تا نکشنش دست بردارنیستند. شهرداری ومحیط زیست که میفهمندبرای طبیعت خطرناک هستند باید مثل شهرما باتفنگ شکارشون بکنند. هیچ کشوری مثل ایران اینقدر سگ ولگردنداره. البته این دست اتفاقات 100% برنامه ریزی شده هست.برای نابودی طبیعت ایران.
  • IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 0
    وجود سگهای ولگرد یک معضل هست که باید فکری بحال شون کرد. در بعضی موارد لازم هست از بین بروند.
  • محمد IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    1 0
    پارسال تنهایی رفته بودم کوههای تاق بستان یک دفعه با این گله مواجه شدم خیلی ترسناک بودن وخوب شد ازدور متوجه شدم والی شاید نزدیکتر می شدم بهم حمله می کردن
  • hossin CA ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 1
    خیلی دوس دارم یکی از اینها رو داشته باشم
  • معین کسرایی IR ۲۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 0
    تداعی ازاد اثبات می کند بریده اید خخخخخ
  • اکبر IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    1 0
    وظیفه چه ارگانی هست که سگها راعقین کند تا تعدادشان زیاد نشود ....
  • شبنم IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 0
    اقا ول کنین ول کنین ب خدا ول کنین سگها غلط خوردن تو ایران ب دنیا اومدن
  • ناهید IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 0
    این مغزش ایراد داره رفته میون گله گرگ
    • م IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      2 0
      به نظرم باید سگها را عقیم کرد تا این وضعیت پیش نیاد . و من نمی‌دونم که این سینه چاک های دفاع از حیوانات چرا فقط سگها را می بینند . اینهمه پرنده بی گناه تو شما کشور که توسط نامردان شکار میشن یا شکارچیانی که به آن ۱۰ راس آهویی که باقیمانده هم رحم نمیکنن بنظرم این حامیان حیوانات بیشتر تحت تأثیر انوریها قرار گرفتن و یک جورایی سگ پرست شده اند و در مورد بقیه حیوانات لال شده ان
  • ناهید IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    3 0
    هرچی باشه نژادش گرگه چه وحشی باشه چه اهلی چه گرگاس بازم باید احتیاط کرد
  • علی IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 1
    اینقدر خودخواه نباشید
  • کریم IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 0
    متاسفانه این موضوع هم در پارک جنگلی سرخه حصار منطقه ۱۳ تهران وجود داره و شهرداری رسیدگی نمیکنه و همین طور کسانی که بعنوان دوستداران حیوانات دارن به دادن غذا به سگ ها کمک می کنند . این موضوع رو هم رسانه کنید تشکر
  • بابک IR ۲۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 0
    این سگها موجب نا امنی در طبیعت میشن باید از بین برن..البته حساب شده و با درایت
  • اریا IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 0
    اینا مشکلی ندارم
  • علی LU ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    1 0
    این گرگسگ ها هرچه باشد از اختلاس گرها بهترند اول باید اختلاس گرها از بین ببریم
  • زیبای خفته IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    1 0
    باید یکی از اعضای خانواده این کسایی که از سگ های ولگرد حمایت می کنن توسط اینها کشته بشه که به مضر بودن غذا دادن به این حیوانات پی ببرند اینها میتونن حیوانات رو به انقراض مثل یوز پلنگ رو بکشن
  • محمد IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 0
    گرگم گل می برم چوپون دارم نمی برم
  • حدیثه IR ۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 0
    خب حالا راه حل چیه
  • دافرشاد IN ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 0
    دوتایوزپلنگ ول کنین دمارازروزگارشان درارند
  • IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    0 0
    گرگ کجا بود سگه یا شغاله اگه سگه بکشید همشون را اگه شغاله دوتا در میون بکشید
  • ۰۰۰۰ IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    1 0
    بیرحمانه ولی منطقیه.سگهای ولگرد باید کشته بشن وکساییکه به اونا غذا میدن باید جریمه بشن.گرگها هم همینطور.غذا دادن به سگها باعث افزایش شدید جمعیت اونا میشه،شما تصور کنید به هر دلیلی ۲سه روزی به اونا غذا نرسه وگرسنه بمونن ،در این اوضاع فکر کنید بچه ۷ هشت ساله شما هم برای بازی بیاد بیرون و ناگهان خودشو وسط یه گله سگ گرسنه ببینه که تا دیروز مادر پدرش بهشون غذا میدادن و اهلی بودن و رام .در ادامه تصور کنید که سگ اول جرات کنه بچتون را یه گاز کوچولو بگیره.۵دقیقه دیگه اثری از بچتون نمی‌مونه.این اتفاق یه بار تو پاکدشت افتاد یه بارم تو بندر عباس .جاهای دیگه رو نمی‌دونم .در ضمن پروژه عقیم سازی هزینه بره و غیر کاربردی،فقط برای تو فیلمها است.اگه ناراحت نمیشید میشه اونا رو به چین وخاو دور که رژیم غذایی با محدودیت کمتری دارند هم صادر کرد.
  • دائی محمدی IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    1 0
    سلام بهترین راه مقابله با این مشکل این است که در محیط های اصلی خود در حالی که آزاد هستند با شلیک داروهای مخصوص آنها را از تولید نسل خلع کنند تا تولید مثل آنها جلو گيری شود آنوقت به مرور زمان جمعیت آنها کنترل میشود و می شود با نظارت بر آنها تعدادی مورد قبول نگهداشت اگر سگ‌های آزاد نباشند محیط های زیست دچار آلودگی لاشه حیوانات میشود
  • محمد IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    1 0
    بگذارید کارشناس این کار نظر بدهد بعضی بدون هیچ آگاهی نظریه میدهند گرگاس موجود بسیار خطرناکی است واگر گرسنه باشد یا آلوده به هاری بشود بسیارخطرناک است ولی مهاباد به انسان مخصوصا کودکان حمله میکند
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    1 2
    اینا اگه خطر داشتن اون یارو ده متری گله چرت نمیزد
  • همشهری IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    1 0
    طاق بستان درحاشیه شمالی شهرکرمانشاست ودربافت مسکونی شهرقرارگرفته ویک منطقه سرسبزوتفریحیه به همین خاطرمردم اونجا خیلی تردددارن واین ممکنه برای عابرین وکسانی که قصدکوهپیمایی دارن ایجادخطرکنه امیدوارم فکری برای این معضل بشه تابه کسی صدمه نرسه
  • اکرم IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    1 0
    سلام توی شهریار ویره دلیجان به ترکیب سگ وگرگ تازی میگن واصلن هیکل گنده هم ندارن ولی کلن حیوانات دورگه برای طبیعت خوب نیستن وباید درجای مخصوص حفاظت شده نگهداری بشن یا حتا به چین وکره فروخته بشن تامزاحم مردم وگله دارها نشن
  • حسن IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    1 0
    اگر مملکت هزار میلیارد هزارمیلیارد بودجه واسه دزدیدن و اختلاس داره پس حتما اینقدری هم داره که به این مشکلات کوچک رسیدگی بشه
  • ناشناس IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    1 2
    بیسواد اخه این گرگاسه؟؟ الان باز یه عده عقب مونده میان میگن سگ خطرناکه،خطرناک فقط آدمه آدم
  • شریف زاده IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۳
    2 1
    باید محیط زیست سگهای ولگرد را عقیم کرد که زادو بدل نکنند
    • IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
      0 0
      به این حساب ماایرانیها عقب ماندارین قومی هستیم .باوجودتمام دستگاههای محیط زیستی و....خودمردم‌این‌قدراحت میایم نظربقتل عام وازبین بردن این مخلوقات مگیریم.درحالی زمانی درکنارماهستن.باوجودشان احساس آرامش مکنیم. توجامعی ما آدمای خیلی‌میکروبتری هستن.که بودنشونوحس مکنیم.ولی بی‌تفاوت میگذریم.برااوناراهکاری نیس.ولی برااین موجودات زبان بسته.هرکی پامیشه.ی وردو ی وراجی‌ ول می‌کنه.ماهمان خاموش بمونیم بهتر است.تاببینیم‌همه اون دوستاران حیوانات وضدحیوانات چه خوابی دیدند.البته امیدست.بافرهنگ وریشه ماایرانیهاهمخوانی‌داشته باشد.بامیدراهکارای بهتر
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    اسم اصلی اینا سگرگ هست از یک نر و ماده گرگ
  • علی IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    سگها هم حیوانات خدا هستند اما چون وقتی گله ای جایی باشن خطر گاز گرفتن بچه ای یا شخصی رو دارن باید سگها رو جمع کنن وخارج از شهر تو بیابان ببرند ورهاشون کنند
  • حیدر IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    با عرض سلام خدمت دوستان من خودم صد در صد مخالف شکارم ولی گرگاس فرق می‌کنه .گرگاس ترکیب سگ و گرگه.هیچ کدوم جدا از هم خطری و ضرری برای طبیعت ندارن ولی ترکیب سگ و گرگ بسیار زیان اوره.چون گرگها از انسان میترسن و هیچ وقت نزدیک انسانها نمیشن ولی سگ از انسان نمیترسه. و ترکیب اینها باهم وحشتناکه باعث میشه گرگاس به محل زندگی انسانها نزدیک بشه و به دامها و حتی کودکان حمله کنه بهترین کار عقیم سازی این نوع نژاده .شما زور و هیکل گرگ و با نترسی و با هوشی سگ حساب کن بسیار خطرناکه
  • مجید IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    تو کشورهای اروپایی‌ هر سگ‌ باید یک صاحب داشته باشه سگ‌ ولگرد رو سریع محدوم‌ میکنن‌ باید ماده هارو نابارور‌ کنن
  • محمد IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    به نظر من هر کسی که سگ داخل باغ ویلا و ده داره باید از طریق دولت مجوز بگیره ودولت بایداز طریق مجوز بدونه که چه کسی سگ رو نگهداری میکنه و بدون اجازه دولت سگ رو بیرون نکنه بهار تابستان وپاییز ازش نگهبانی بگیره زمستان رها کنه که برای مردم بشه دردسر میدونید چرا سگها زیاد شدن به خاطر اینکه انسانها بی مسعولیت و بی رحم شدن سگ ها رو ازشون کار میکشن زمستانها رها میکن تو طبیعت که غذا ندن این انسانها که این کارو میکنن باید مجازات شون دولت اگه کسی که سگ داره رو با مجوز کنترل کنه ونزار ازاین موجود سو استفاده بشه مردم به خطر نمی افتن و به راحتی جمعیت سگها کنترل میشه تو روستاها چرا سگها رو استفاده درست میکن اما این ویلا نشینان و یه سری محل های تفریحی که از سگ به عنوان نگهبانی دادن استفاده میکن وزمستان بیرون شون میکنن باید پرسید چرا روستایی ها این مشکل رو ندارن
  • رکیما US ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    اینگونه خطرناکتر از گرگ هستند چون سگها با انسانها زندگی کردند و از انسان و محیط زیست انسان نمی‌ترسند ممکن است خطرات جانی برای انسان بی دفاع داشته باشند گرگ معمولی کمتر دیده شده که به زیستگاه بشر نزدیک شده باشد
  • علی اهواز IR ۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    1 0
    سلام تمام محیط بانان و متخصان این کار میدونن که این سگها ولگرد و این گرگاسها که حاصل جفت گیری سگ و گرگ هستن برای طبیعت مضر هستن ولی بعضی به استلاح ادمای روشنفکر برای بالا بردن فالوور پیج اینستاشون میرن گذارش تهیه میکنن نکشید به قول خودشون هاپووو گناه دارلن دلدش میاد هاپو بابا جمع کنید این قرتی بازیارو محیط زیستو به گند کشیدن و حتی خود شهرو. شهر پر شده از سگ ولگرد. 8692
  • حیدری IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    سلام دوستان عزیز لطفا اینقدر به هم دیگه بی احترامی نکنیدبه هرحال اون شخصم نظرشو گفته خداوند هیچ یک از مخلوقاتشو بی بدلیل نیافریده سگ طبق احادیث وظیفه نگهبانی داره نه اینکه بغلش کنی همه حیوانات بایدباشند تا چرخه محیط زیست به درستی بگرده
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    سگهای ادب دار
  • علی IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    زیاد شدن .صادر کنید چین یه درآمدی بشه .آخه این همه سگ برای چیمونه. حالا یه عده میان میگن گناه داره آفریده خداست.مگه ما گاو گوسفند و مرغ از فضا اومدن اوناهم مخلوط خدا هستم هم خورده میشن هم صادر میشن .سگ هم همینطور بفروشین به اونا که میخورن
  • تخته روانچی IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 1
    هیچ تهدیدی برای طبیعت وحیات وحش بدتر از انسان نیست دست از سر این مخلوقات خدا بردارید برید جلوی شکارچی های بی شرف رو بگیرید که تمام پرنده های مهاجر بدبخت رو سلاخی و قتل عام کردن در شمال...
  • هاکان FR ۰۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 1
    خداوکیلی لذت بردم از این عکسا . طبیعت با حیوانات و پرندگان زیباست . لعنت خدا بر کسی که به طبیعت و حیوانات ضرر می رسونه .
  • علی IR ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    سلام خسته نباشید
  • حسین IR ۰۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    سگ حیوان خیلی وفاداری است یه لقمه نون بهش بده چند سال بعد بیا آنجا روشو میاد جلوی شما به عنوان تشکر دنبش تکان میده ولی انسان خیانت میکنه
  • محسن IR ۰۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    گرگاس سیاهی دیدم که به راحتی ۱۵۰ کیلو بود و واقعا ترسناکتر از شیر بود اصلنم از آدما و ماشینا نمیترسید اومده بود دنبال شکار چون ماشینا تو برف گیر کرده بودن منتظر بود یکی پیاده بشه تا ببرتش از سرش تا زمین ۱۵۰ سانتی بود از گوشو دمش فهمیدیم گرگاسه سگه پیت بال نصفه اونم نیست جمعشون کنید خواهشا من خودم ۴ سگ داشتم و دوبارم گرگ دیدم که سریع فرار کردن اما این هیچی حالیش نبود اومده بود آدم بخوره
  • عزت الله خرقه پوش IR ۰۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    باسلام اصلا نگران نباشید،چون اکثر حیوانات از جمله سگهاجمعیتشان را خودشان تنظیم میکنند و از بروز ازدیادشان جلو گیری میکنند.
  • IR ۰۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    2 0
    خواهش شماهایی که میایین حمایت میکنید برید مطالعه کنید اینها برای محیط زیست خطرآفرین هستند هیچ برای انسان هم همینطور...اینها با سگهایی که شماها نگهداری میکنید فرق دارن اینا سگ نیستن گرگن نوعی از نژاد گرگ که با آتیزش سگ بوجود آمدن به شدت خطرآفرینند...در ضمن من با کشتار هیچ جنبنده ای موافق نیستم مگر تهدید برای انسان باشد و اینکه دوستانی که حمایت میکنید به اصطلاح خودتون حامی حیواناتید بخداااا خیلی قشنگتره که اول به همنوع خودت کمک کنی میخوای ثواب کنی به هم نوع خودت کمک کن غذایی که شما واسه سگ ویا گربه خونگیت میخری خرج یه بچه و یا حتی یه آدم بالغ هست که تا کمر خم میشه تو زباله هینهمه درد هست نمیبینید آخه نگهداری حیوانات در محیط خونه هرچقدرم که شما واکسینه کنید دور از شان انسانه که در محیط کوچیک ۴۰یا ۵۰ یا اصلا ۲۰۰متری خونه ات نگهداری کنی چرا از غرب فقط اینچیزاشونو یاد گرفتید این حیوانات باید مستقل عمل کنن هم برای خوابیدنشون و هم تامین خوراکشون نباید آماده براشون فراهم باشه اینها حیوانن باید خودشون خوراک و مکان خواب پیدا کنن باور کنید هم در حق خووتون و اون حیوونی که نگهداری میکنید ظلمه به اعضاء خانواده تون لطمه وارد میکنید من برادر پزشک حیواناتت در استرالیا باور کنید اونجا با وسعتی که داره و خونه های بزرگ و با فاصله های زیادی که از هم دارن باز برای نگهداری سگ مردد هستن اونم فقط برای امنیت منزلشون اونم نه داخل خونه فقط حیاط اما واقعا ماها که تو ایران هستیم دیدم که میگم طرف توی آپارتمان ۵۰متریه خودش جاش تنگه جا واسه بچه دو سالش نیست بعد سگ هاسکی نگهداری میکنه عزیزم این نژاد واسه مناطق سردسیره چرا ظلم درحق خودتو بچه ات و اون حیوون میکنی کاش معنی فرهنگ رو درست و صحیح متوجه بشیم هر چیزی رو که میاد الگو نکنیم درموردش اندیشه کنیم هر چیزی جایی داره...نگهداری سگ شده توی ایران کلاس عجیبه واقعا از مردمانم که اینگونه خام و غلط اندیشه میکنن...به امید ایرانی بهتر...بدرود
  • سید IR ۰۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    چقد قشنگن....
  • IR ۰۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    با سلام چرا این حیوانات وحشی رو نمی کشید که نظم طبیعت و تصویر و مناظر طبیعت رو زشت کردند چرا مدیریت در کشتار و جمع آوری این حیوانات هار و درنده ندارید که نمی تونید این حیوانات وحشی نظیر سگ گرگ گراز و... که این حیوانات باعث چهره زشت در طبیعت و باعث حوادث خطرناک برای کوهنوردان و طبیعت گرد ها و دوچرخه سواران و اسکی باز ها موتور سواران میشه خواهشنا از محیط زیست و دیگر ارگان ها در رابطه با محیط زیست اگر بودجه ندارید برای ساخت باغ وحش و جمع اوری این حیوانات وحشی و انتقال این حیوانات درنده به مناطق حفاظت شده و جلوگیری از از این حیوانات وحشی به دیگر جاها در طبیعت اگه بودجه و مدیریت ندارید بگذارید این شکارچی ها این حیوانات وحشی نظیر سگ گرگ و گراز پلنگ رو بکشند و نسل این حیوانات وحشی رو از طبیعت بکنند و جا واسه حیوانات اهلی باز بشه مثل اهو بز کوهی و دیگر حیوانات اهلی که خطری ندارند شما نمی تونید از پس یه مشت سگ و گربه و موش تو شهر بر بیان از پس یه مشت آدم سگ باز روانی سادیسمی که تو فضای مجازی و دیگر سایت ها پرورش و خرید و فروش سگ و دیگر حیوانات وحشی رو دارند انجام میدن و مردم رو به کار زشت وبی اخلاقی در جامعه دعوت میکنند نمیتوتید از پسش در بیاد چجوری میخوان این حیوانات وحشی از طبیعت پاک کنید من به شخصه از شما آقا مسئول محیط زیست و دیگر ارگانها یه سوال دارم چرا طبیعت باید جای حیوانات وحشی باشه و آدم وحشی که آشغال میریزند و سگ گردانی و دیگر حیوانات وحشی که نگه داری میکنند برخورد نمی کنید دادگاهی شون و شلاق شون نمی زنید که درس عبرت واسه کسانی سگ گردانی ودیگر حیوانات وحشی رو نگه میدارند در خانه ویا رها در طبیعت میکنند برخورد نمی کنید از قدیم گفتن جای انسان و آدم وحشی در زندان و قفسه جای حیوانات وحشی هم در باغ وحش و در قفسه جای اهلی در طبیعت و یاهرجا دیگری حالا می خواد ادم حیوان باشه یا هرجنبده دیگری خواهشنا به مشکلات ما مردم مطالعه کنید چون این موضوع حیوانات وحشی مثل سگ و گرگ ودیگر حیوانات وحشی که باعث درس مردم الانم که گرگ هم اضافه شده بهش و ترس رعب وحشت در دل روستاها کشاورزان و شهرها و کوهنوردان طبیعت گردها و دوچرخه سواران اسکی بازها که باعث رعب وحشت همه مردم ایران شده همه میرن طبیعت که از آلودگی استرس و سر و صدا و کسانی مشگل روحی روانی و برای درمان بیماری ها ولی متاسف
  • عباس IR ۰۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    1 0
    سلام من استان زنجان.خدابنده بخش بزینه رود زندگی میکنم.کوچیکه همهی خواهرا وبرادرانم که نظردادین قلبی میگم هستم ولی هیچ کدومتون گرگاس ندیدین .گرگ ایرانی روهم ازنزدیک ندیدین .توی سه سال ۱۱ تابچه رواز۷تاروستای بخش من بردن یه موردمن خودم تعقیب میکردم باموتورهوندا بچه سه ساله روبرداشته بود اولین باری بودکه گرگاس میدیدم دیگه اعصابتون خردنکنم چندرقم گرگ داریم گرگ ایران قویترین گرگدنیاستالبته بلاروس نشون میداداونجا مثلگرگای ایران بوداولین باردیدم خلاصه گرگاس حریفه دوتاگرگ نره ..من دیدمومیگم ازهمه شما ترسوتروبیسوادترهم هستم
  • سلام IR ۰۴:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    1 0
    اونها که گفتند خطر ندارند گرگ گرسنه ندیدید چطور آدم رو تیکه تیکه میکنند
  • یاسین ظهیری IR ۰۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    نظرهای متفاوت
  • امیر IR ۰۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    عکس اخری پشت گرگارو ببینید
  • محمدرضا IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    سگ یا گرگ یا هر چی که هستن تو طبیعتن و باید باشن اینکه انسانها اونا میارن تو خونه کار درستی نیست چون اینا باید تو طبیعت آزاد باشن تا چرخه به هم نخوره
  • طبیعت IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    1 0
    بزرگوران یک تحقیق درمورد گرگاس بکنند بسیار خطرناک هست این حیوان حتی تنها بودنش هم خطرناک هست تمام خصلتهای گرگ وسگ را دارد .
  • علیرضا IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    1 0
    بعضیها را جو حیوان دوستی الکی میگیره . اگه طبیعی باشه زندگی حیوانات توی طبیعت هیچ مشکلی به وجود نمیاد ولی با دخالت یه عده به ظاهر حامی حیوانات و فقط توجه به سگهای ولگرد همه اکوسیستم جانوری منطقه البرز تا حتی قسمتهای مرکزی کشور به هم خورده . اینقدر جمعیت سگها زیاد شده که هیچ یوز پلنگ و خرس و هوبره و خرگوش و ... دیگه تو ارتفاعات تهران وجود نداره . از جفت گیری سگها با گرگها دورگه های خطرناکی تولید شده و به صورت گله ای به سایر موجودات حمله میکنن . تو شاهین شهر اصفهان همین چند وقت پیش سگهای ولگرد یه پسر جوون را پاره کردن و کشتن . حیوان آزاری اصلا درست نیست ولی اگه این رشد بی رویه و خلاف ضابطه سگها کنترل نشه خطر جدی برای محیط زیست کشور هست
  • ح ضیایی IR ۰۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    1 0
    متاسفانه تغذیه سگ های ولگرد برای عده ای شده کلاس؟!!
  • جواد IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    1 0
    چرا غذا می‌ریزی و موجب تکثیر بیشترشان میشوی مسئولی اگر یکی از آنها حمله کرد به یک بچه و اونو تکه پاره کرد همچو اتفاقات بسیار گذشته. کمی تفکر بدور از احساسات
  • امیر محمد US ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    سگ ها رو نباید کشت بلکه باید جمعیتشون کنترل کرد . چون سگ ها باعث از بین رفتن بسیاری از گونه های جانوری مثل کبک ، خرگوش و حتی پلنگ نیز می شوند
  • علی IR ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    2 0
    کاری با قتل عام یا حمایت از سگ ها ندارم. ولی دوستان این نژاد یعنی گرگاس از گرگ بسیار خطرناک تره. گرگ ها به انسان ها خیلی کم حمله میکنن اما آمار حمله گرگاس به انسان بیشتره. اگر فقط یکم تحقیق بکنین میفهمید. ممنون
  • سیاوش IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    1 0
    دوستان اینقدر به هم بد و بیراه نگید تنها راهش عقیم کردن این حیوانات هست کاری که جهان متمدن داره انجام میده .
  • بابک IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    1 0
    سلام،تو شهر یزد یه پسر بچه که ضایعات جمع میکرد توسط همین سگهای ولگرد تیکه پاره شد تو اصفهان یه موسیقیدان ت بیابونای اطراف اصفهان واسه تمرین رفته بود توسط همین حیوونای بهوفا کشته شد مثال بیشتر میخواین گوگل رو سرچ کنین ببینین چقدر آدم کشتن این سگای ولگرد بعد جو حیوان دوستیتون گل کنه
  • IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 1
    رفتی بهشون غذا بدی دستت درد نکنه دیگه چرا زیر آب زنی میکنی
  • رضا IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    1 0
    ما آدمها نفهم به زاد ولد سگها کمک میکنیم دخالت بیجا خدای که این حیوانات آفریده همه چیزش حساب شده ولی بعضی باعث افزایش ای حیوانات میشوند
  • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    1 1
    حیوان به جای خود اگه به انسان وزندگی انسانی آسیب نرسونه کاری نباید باهاشون داشت
  • مجید IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    2 0
    من خودم عاشق سگ ها هستم و سالها سگ داشتم ولی باید یه فکری برای این سگ های ولگرد بشه .واقعا عامل نابودی محیط زیست هستند. کشنه ک باشه به هر جنبندای حمله می‌کنه
  • مسعود PL ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    3 0
    گرگاس ویژگی خیلی خطرناکی که داره اینه که نترس بودن رو از سگ به ارث برده و درنده بودن رو از گرگ بخاطر همین بدون هیچ ترسی به انسان حمله میکنه و انسان رو میکشه بخاطر همین باید از بین بره
  • ناصر IN ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    3 0
    سلام .سگ باید خودش تغذیه کنه سگ آرامش طبیعتو به هم میزنه این گرگها شبیه سگ هستن و برا خیلیها مشکل ایجاد میکنه
  • حسن عزیزی IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    0 0
    از نادانی و حماقت یک عده که سگ میگیرن و نگهداری نمیتونن بکنن شاهد به وجود امدن این موجود هستیم قابل توجه کسانی که این مطلبو خوندن گرگاس خطر ناکتر از گرگ قویتر و درندگی چند برابر اگر گرگ با انش دور میشه این موجود بیشتر جذب میشه و برای کسانی که دام دارن چون گرگاس بعضی خلقیات سگ رو داره سگ گله کمتر حساسیت نشان میده و این وقتی بیفته توی گله اگه گرگ ده تا میکشه این بیست دونه
  • رزیتا IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    1 1
    خیلی هم حیوونای خوشگل و نازین
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
    4 0
    شهرها پر سگ شده مسئولان منتظر هستن تا یکی رو بکشن بعد اقدام کنن،مطئن باشید با این روند فاجعه تو زیست شهری در راهه،این سگها رو هر طور که درسته حذف کنید
  • مهدی IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۵
    2 1
    باسلام خدمت دوستان وعشق بازان عزیز من خودم عاشق سگ هستم سه قلاده هم دارم نظر همتون رو قبول دارم اما وقتی که گرگ با سگ امیزش میکنه نوعی حیوان بوجود میاد که از گرگ قویتر ونترس تر میشه که هم از انسان نمیترسه هم خوی وحشی گریش بیشتر میشه از همه مهمتر نژاد گرگ از بین میره این مهمه که نژاد خود گرگ حفظ بشه من خودم از کسانی هستم که این موجود حیوان جدید گرگاس داغ دارمون کرد ودر سال ۹۵ در روستاهای رزن نوه داییم رو کشتن وقسمتی از بدن این بچه رو هم خوردن بخاطر همین این موجود نباید بوجود بیاد بخاطر اینکه چرخه محیط زیست رو بهم میزنه ببخشی از همه فقط خواستم نظرم رو بدم اما اینم بگم سگ تنها حیوانی هست که صاحبشو از خودش بیشتر دوست داره چون دارم میگم اینو
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۹
    1 0
    چند روز قبل شب در جاده ای کوهستانی میرفتم یک نیسان دیدم کنار جاده نگه داشته رانندش گویا به دسشویی نیاز داشت دو عدد گرگ کنارش دیدم که بهش زل زدند ولی راننده اونها رو نمیدید تا نور چراغهای ماشین منو دیدن و صدای ماشین رو شنیدن فرار کردند و راننده متوجه شد دوید به داخل ماشینش میگم حکمت خدا رو ببین سرعت منو جوری تنظیم کرده که اون گرگها فرار کنند
  • و م IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۱
    1 0
    خیلی خوشگلن
  • . IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۷
    0 0
    اگه باعث میشه که نثل دیگر حیواتات به خطر بیفته و باعث اختلال در حیات وحش بشه انسان باید مداخله کنه
  • NL ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 0
    خفه شوید گرگ دو رگه شما هستید که رحم ندارید بلا نسبت گرگ ما بارها آن جا رفته ایم خطری نبوده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس