کد خبر 1383513
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۸
عکس/ شاهرگ حیات نصف جهان

این روزها اصفهان به معنای واقعی نصف جهان است، شهر رنگ حیات گرفته است، گویا لبخند می‌زند و بهتر نفس می کشد و این قدرت آبی است که در بستر رود می‌رود، زندگی مردم را تغییر می‌دهد و شور و نشاط می آفریند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • نادر سطوت IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    16 3
    جمعیت و ساخت و ساز هایی که طی دو دهه اخیر در منطقه اصفهان بارگذاری شده ، بسیار بیشتر از ظرفیت این شهر است و همین امر باعث شده که این شهر آلوده ترین شهر ایران شده و همچنین میزان آب و امکانات طبیعی هم پاسخگوی این جمعیت زیاد نباشد . یادم میاد دهه هفتاد و قبل از آن رودخانه زاینده رود همیشه پر آب و هوای این شهر همیشه پاک بود . تابستونا هفته ای دو سه بار با بابام و همسایه های مغازه اش ، از بین کوچه باغ های باصفای ناژوان ، می رفتیم تا می رسیدیم به رودخانه ،، و کباب می‌خوردیم و شنا و ... یادش بخیر چقدر خلوت و بکر بود .
    • مسعود IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      4 0
      بله اگه انبوه مهاجر از چهار محال و بختیاری و خوزستان به اصفهان نمی آمدند شهر اصفهان با این همه بحران کمبود مسکن بیکاری و مشکلات اجتماعی مواجه نبود!!
    • حاجی IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 1
      آب که اومده دیگه به فکر بچه زیاد کردن باشید
  • DE ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    5 6
    به جونی دادا آ اِز بسکی شوما این آبی زاینده رودا هی بَسیند آ هی واکردینددا ماهیا رودخونه وَم دو گانه سوز شدند آ هم شُش دارن هم آبشُش .بعد دانشمندا سالها مونده بودند که چیطو میشِد که یه آبزی هوازی آ یه هوازی آبزی آ‌ یه زاشون هر دوزی شُدند. یعنی دوگانه سوز . همین خشکسالی که هر چن سالی یه بار اتفاق میآفتدا خودش باعثی کلی تغییراتی چیومدونم فیززکو لوجی آ شیما لوجیکی میشِد . بنازم اوسا کِریم که کارادا حرف چیچی شوما بوگویند ..دُرُسِه حرف ندارِد. والا به جان جان کریه این برجاما امضاء نکردیندا ولی دارِد یواش یواش آبی آشامیدنیمونَم دُُرُس میشه.
    • IR ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      3 1
      قشنگ ترین لهجه ایران لهجه اصفهانی است. آدم ناخودآگاه خندش می گیره. بس که لهجه زیبایی است. اصفهان هم مرتب ترین و منظم ترین و تمیزترین شهر ایرانه. تو جوی های شهر اصفهان کسی آشغال نمیندازه.شهر اصفهان آینه ذهن زیبای مردم باهوش اصفهانه. مردم اصفهان خیلی باهوشن. کاش مردم بقیه شهرها اصفهان را الگو قرار میدادن و سعی می کردن شبیه اصفهان بشن. بخصوص تهران باید از اصفهان یاد بگیره.
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    11 30
    به چه حقی کشاورزی خوزستان را از کشت بهاره و تابستانه منع کردید و حق آبه خوزستان و چهارمحال و بختیاری را به بیابان های اصفهان برای تفریح و آب بازی و کشاورزی انتقال دادید.ما مردم خوزستان و چهارمحال و بختیاری مخالف انتقال حق آبه خودمان به بیابان های اصفهان هستیم. فرقی نمی کند چه برای کشاورزی باشد و چه برای شرب. انتقال حق آبه یک استان برای ساکت کردن مردم یک استان دیگر، به لحاظ شرعی حرام است.
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      4 1
      اینکه در اصفهان از هر دو نفر یک نفر لر شده از بس از استانهای لرنشین به اصفهان مهاجرت کردن. پس ساکت بشین سره جات.
    • پژمان طلایی اصفهانی IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      5 1
      وقتی از چیزی اطلاع نداری ، سکوت اختیار کن و تهمت نزن . زاینده رود میلیونها سال حقابه خودشو داشته و کاری هم به حقابه جایی نداشته و ندارد . البته رئیس جمهور اهل استان یزد دولتِ اصلاحات به حقابه این رودخانه کار داشت و سهمی از آن را به یزد انتقال داد که البته هنوز هم در حال انتقال است ! بدون آنکه جایگزین برای آن قرار دهند !!
    • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      2 0
      مردم خوزستان اصفهان و چهار محال بختیاری و همه شهرها عزیز هستند و محترم امیدواریم مساله اب در کشور ما و همه جا حل بشه لطفا شما هم از آب گل آلود ماهی نگیر و تفرقه ننداز قطعا تو نه خوزستانی هستی نه بختیاری امیدواریم مشکل آب هم مدیریت بشه و همه هموطنان عزیز در صلح و دوستی و برادری کنار هم زندگی کنند و افراد فرصت طلب از سو مدیریتها جهت ضربه زدن به منافع و امنیت کشور نتواننداستفاده کنند
    • علی IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      3 1
      همچی میگی حقابه که انگار زاینده روی در تاریخ وجود نداشته و حالا یک رودخانه مصنوعی برای تفریح مردم درست کردند، امان از جهل، امان از عدم شفافیت مسئولان که به طور واضح منابع آبی زاینده رود (و سایر رودخانه های کشور) و محل مصرف آن را بلد نیستند اعلام کنند.
    • محمد IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      1 0
      برادر خوبه خودت میگی حق آبه پس حقشه حالا هر کار دوست داره با حقش بکنه
    • محمدرضا IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      3 0
      زاینده رود هزاران سال جریان داشته پلهای خواجو سی و سه پل و ... گواه این موضوع هست متاسفانه مدیریت بد باعث خشکیدن زاینده رود شد انتقال آب به سایر استانها بدون تحقیق و پرورش ماهی در استانهای سرچشمه زاینده رود و ... اصفهان خودش حق آبه داشته نیاز به حق آبه سایر استانها نداره حق آبه اصفهان رو قطع کردن
    • ساسان IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      3 0
      ۸۰ درصد آدمایی که توی این عکسا می بینی و دارن تو اصفهان کار میکنن و زندگی میکنن همشهریای خودتن
    • US ۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      1 0
      بچه ... نگو بیا پایین سرمون درد گرفت، بیا پایین بابا
    • IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
      2 1
      ما مخالف انتقال حق آبه خودمان به بیابان های اصفهان هستیم. فرقی نمی کند چه برای کشاورزی باشد و "چه برای شرب"/// !! تو اگه در کربلا بودی حتما آب رو بر امام حسین می بستی. با کیا شدیم 90 میلیون.
    • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      3 0
      اصفهان بیابان نیست و زاینده رود قرن ها در اصفهان جریان داشته ، شما چیکاره هستید که بخوایند یک رودخانه که قرن ها جریان داسته رو خشک کنید ؟
    • IR ۰۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      2 0
      تعداد زیادی مهاجرین از چهارمحال بختیاری و خوزستان در اصفهان زندگی می کنند ،در مورد اونها چه تصمیمی میفرمایید ؟؟
    • علیرضا IR ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 0
      به نظرم برای شرب مردم اصفهان اشکال ندارد ولی برای فولاد اصفهان و صنایع اب بر خیانت به کل ایران است
    • IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 0
      اب نفت و معدن و هر چیزی در این کشور وجود دارد متعلق به همه مردم ایران است
    • IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      2 0
      برادر دروغ ننویس، مزدوری نکن. آب از سرچشمه های خود زاینده رود است. وهابی های کامنت گذار علیه اصفهان هم بدانند باران آخرالزمانی سلمان فارسی آماده تر می شوند حتی اگر فراماسونری کل دستور به کامنتگذاری داده باشد.
    • IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      2 0
      مردم اصفهان هم مخالف انتقال ۲ میلیارد مترمکعب آب از اصفهان به شوره زارهای خوزستان هستند.
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 0
    برو بابا تو آلبانی نشستی و از شرع صحبت میکنی به تو چه به کی آب میدن یا نمیدن.
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 3
    اصفهانی‌ها بدلیل نفوذی که در حکومت دارند آب استان‌های چهار محال و بختیاری و خوزستان را می‌دزدند و به استان کویری اصفهان منتقل می‌کنند
  • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    1 2
    آب دزدی در روز روشن .....اونوقت بقیه مناطق ایران نبض حیات لازم ندارن .....آب اقیانوس هند را انتقال بدید تا همه نبض داشته باشن .....حداقلش رطوبت هوا بالا می ره و ریزگردها سنگین میشن و روی زمین می نشینن و ملت را خفه نمی کنن.....
  • محسن IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 1
    حالا لازم بود بعضی عکسهاکه حجاب به خوبی رعایت نشده منتشر بشه؟
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 1
    سلام علیکم آب مایه حیات است. آبی که هم اکنون در زاینده رود و اصفهان جاری است آب جلگه است که از سرشاخه ها با تونل های انتقال به سمت فلات مرکزی ایران جاری می شود ولی در این بین جلگه خشک و با محدودیت های شدید آبی مواجه می شود. در اینجا ذکر چند نکته ضروری است. ۱- این مطالب را علیرغم میل خود تحریر می کنم. ۲- ج اا ام القری است و تسلیم در برابر ولایت امر شرعی و تعبدی است. ۳- انفال از حقوق الهی است. در ج اا مقام ولایت حق تصرف دارد. ۴- تصرف در انفال مبتنی بر عدالت و مفهوم حق است. ۵- حق تصرف در حقوق الهی در ساختار حقوقی ج اا از مواردی است که موکدا در اختیار مقام ولایت است و این مقام بازوی مشورتی قانونی بنام مجمع تشخیص مصلحت را دارد. این حقوق بعد از طرح کلی و متقن مبنای قانون گذاری و سیاست گذاری دولت ها می شود. دولت بدون توجه به این مبادی حقوقی در مقام تصرف بایستی خودداری نماید. ۵- فلات مرکزی سیراب و جلگه خشک قاعده غیر عقلانی و خلاف سیره عادلانه است. ۶- محرابیان اصفهانی است و در جریان اعتراضات مردم اصفهان وادادگی مواضع وی مشهود بود. ۷- همه مردم ایران از همه جای آن عزیز و دوست داشتنی و برادرند و ما ملت واحده هستیم. درد هر یک از مردم درد همه است. هر بخشی از ایران از یک ویژگی ی برخوردار است که در روح و ضمیر مان آن راستایش و به آن افتخار می کنیم، لیکن از عدالت نبایستی غفلت شود چونکه « قامت السموات و الارض الا بالعدل». هدف امر به معروف است. خدا خیرتون بده.
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      0 0
      پشت این واژه های قشنگ رو با دروغ شروع کردی که چیو ثابت کنی؟ آب زاینده رود از زردکوه میاد یک طرف میشه کارون یک طرف میشه زاینده رود. قصدتون از دروغ پراکنی علیه شهر سلمان فارسی چیه؟
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    0 3
    به قیمت خشک شدن کارون
  • FR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۵
    2 0
    خدارا شکر کاش همیشه همینطور باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس