والا ما تصادف خودرو با تیر چراغ برق دیده بودیم تصادف هواپیما با تیر چراغ برق رو نه ؛)) / بعد از تک چرخ زدن نیسان آبی ، این دومین چیز عجیبی است که دیدیم تصادف هواپیما با تیر چراغ برق ؛))
خلبان ملزم به دنبال کردن خطوط زرد رنگ در محلهای خزش و پارکینگ میباشد که در صورت دقت در انجام اینکار فاصله ایمن با همه موانع ایجاد خواهد شد، تخطی از این امر ریسک برخورد را بالا می برد زیرا امکان مراقبت از نوک بالها بسیار ضعیف است، ولی گاهی لزوما حرکت خارج از خطوط تعیین شده اجتناب ناپذیر است که خود مقررات ویژه ای دارد و لااقل باید در حریم هر بال یکنفر شرایط را در روی زمین کنترل و اخطار لازم را بدهد.
خطای فاحش خلبان و یا کشنده زمینی محرز است. بخصوص اینکه نقطه برخورد حدود سه متر با نوک بال فاصله دارد، و معمولا در تصادفات مشابه نوک بال که از مواد کامپوزیت ساخته شده اصابت میکند که مرمت یا تعويض آن بسرعت انجام می شود. احتمال دیگر این است که در حال کشیدن هواپیما و پس از جدا سازی بدرستی ترمز فعال نشده و همچنین از گذاشتن بموقع موانع بازدارنده در زیر چرخها غفلت شده...
اگه ایران بود ،الان پرویز پرستویی یک نامه مینوشت و اعتراض که بدادتیر برسید گشنه است ،صدای اعتراضش را با حمله هواپیما خفه کردند,و حاضر است جای تیر چراغ برق باشد جهت کمک به روشنایی باند
و بهروز وثوقی هم باید اجازه ورود به ایران داشته باشد
سلام خدمت آن دوست گرامی که تکلیف خلبان چه میشود . بله هم ثبت اداری در سطح بینالمللی و منطقهای میشود . ضمن اینکه دیگر مسیولان پارک کردن هواپیما هم تا مرز اخراج و پرداخت خسارت پیش میرود .