همه ساختمانهای شهر به یک قدواندازه نیستند. بعضی ساختمانها از دایره تعریف ساختمان خارجاند؛ قصرهایی که بین ساختمانهای شهر قد کشیدهاند. این قصرها وصلههایی هستند که با ساختمان کناری همخوانی ندارند.
والا عکس دوم از بالا که اصلا از نظر طرح چیزی نداره ,
طرح نمای سومی هم بسیار معمولی و قدیمی هست,
عکس نمای ساختمان هفتم هم در بسیاری از مناطق بسیار معمول است,
عکس نمای ساختمان بیست سومی هم معمولی هست,
البته ممکن هست که از درون دارای ویژگیهایی باشند.
ولی برادر من در هر کجای قشر ثروتمند هستند ولی آنچه در اکثر کشورهای پیشرفته مد نظر هست, نگاه به وسیع کردن قشر متوسط جامعه با یک رفاه نسبی است و تجربه نشان داده در هر سیستمی و جامعه ای که قشر متوسط اشراف بیشتری داشته آن سیستم سلامتر بوده و نظامهای سیاسی آن کشورها پایداری محکمتری داشتند و در جهت پیشرفت شتاب بیشتری گرفته اند بطور مثال, ژاپن, سوئد, کانادا, آلمان, استرالیا, فرانسه و بسیاری دیگر.
لذا آنچیزیکه اینروزها از علامت قرمز برای نظام و جامعه ما از ان یاد میشود همین کمرنگ شدن قشر متوسط به لحاظ سوء مدیریت در ابعاد گوناگون جامعه هست که میوه این سهل انگاریها می شود اختلاسهای سریالی و میلیاردی کنونی و به تبع آن منجر به بی اعتمادی در پیکره جامعه و تغییر اخلاقی فرد فرد جامعه می شود و بطوریکه میبینید مقام معظم رهبری هم بارها در این مورد گله و نصایح بسیاری کردند تا جائیکه در همایش اخیر سران قوا در مورد مفاسد اقتصادی, بسیار ایشان گله کردند و خواستار عملکرد سریع بودند تا برگزاری همایش و سمینار.
سوای بحث حرام و حلال و ... که تعیین آن در تخصص من نیست ، به عنوان یک دست اندر کار ساختمان سازی ( با بساز و بفروش اشتباه نشود ، که من نیستم ) متاسفم از اینکه طرح های بسیار مبتذل و فاقد هویت ( نه ایرانی و نه انیرانی ) در شهر من به وفور یافت میشود و نشانه اشرافیت و یا هرآنچه بخوانید تلقی میشود ! که از نظر من فقط نشان از بیسوادی و گم شدن در هویت می باشد .
معماری ، همیشه شاخص مهمی برای شناخت دوران های تاریخی بوده ! و دریغ از دورانی که در آن زندگی میکنیم ! و متاسفانه ، آیندگان جز ابتذال و سر خوردگی هیچ مشخصه ای از این دوران نخواهند یافت !!!!