{$sepehr_album_35084}
کتابفروش ساکن ژاپن، یوشی یوکی موریوکا، روش عجیبی را برای فروش کتابهای خود در پیشگرفته است؛ او در هر دوره فقط یک عنوان کتاب را در کتابفروشی کوچک خود در منطقهی تجاری اعیانیِ توکیو، گینزا، میفروشد. از ماه می که وی کتابفروشی را تأسیس کرده تا به امروز هر هفته یک کتاب جدید می آورد و در طی هفت روز نسخههای بسیاری از آن را می فروشد.
ممکن است بگویید کتابخانهای که واردش شوید و حداقل چندین ساعت صرف تورق صدها کتاب مختلف نکنید، یک کتابفروشی بهحساب نمیآید اما موریوکا هیچوقت دوست نداشته که یک کتابفروشی سنتی داشته باشد. روش او درست مثل این است که یک سرویس خدماتی کتابی را برای خواندن به خریدار پیشنهاد دهد و او را از بار سنگین انتخاب رها کند.
منبع: باشگاه خبرنگاران