20 درصد قطعات ساخت قطعه سازان ترکیه 20 درصد هند 10 درصد چراغ و بدنه داخلی و بقیه تماما چین این هم خودروی ملی!!..متاسفانه اکثرا از کم سوادی مسئولین پا به سن گذاشته
جالبه که تو کشور ما
به صورت بومی چرخه کامل هسته ای رو راه انداختیم
به صورت بومی تو هوافضا چقدر پیشرفت کردیم
اورهال بالای هواپیمای پیشرفته مسافربری رو انجام دادیم و حتی به سمت ساخت درصد بیشتر قدم برداشتیم
تو حوزه دفاعی چقدر پیشرفت بومی داشتیم حوت سریعترین اژدر جهان که غیر ما فقط روسیه دارد قایق پرنده ، انواع موشک های فوق العاده پیشرفته بالستیک و کروز و پهبادها و ... به سمت ساخت تانک و انوع خودروهای نظامی و جنگنده و هلیکوپتر هم رفتیم .
تو حوزه های نانو ، لیزر ، شاخه های عمران ، پزشکی و داروسازی و .... بسیار پیشرفت داشتیم
اما نقطه تاریک و باعث شرمساری بعد انقلاب مجموعه مونتاژکاری خودرو ! کشوره ، تو دنیا پیشرفت و خدمات خودرو چه بوده تو مملکت ما هی چراغ عوض کردیم !! چون نخواستیم تو این حوزه پیشرفت کنیم کماکان مافیایی ادامه دادیم و محصولات بنجل بدون استاندارد چند برابر قیمت را زورکی به مردم غالب کردیم .
دیروز تصادفی باورنکردنی تو آزادگان دیدم که یکی از همین خودروهای چراغ عوض کرده با حرف اول ر ، با سرعت 50 تا به گوشه سپر عقب خاور گیر کرد تا وسط ماشین جمع شد و ایربگ هاش باز شدن ، همین تصادف رو یک ماشین 4 ستاره بین المللی می کرد عمرا اگر ماشین این حجم بالا خسارت می دید .
سمند تانک است
دوستانم در تست جاده ایران خودرو می گفتند هرکاری کردیم نتوانستیم سمند را چپ کنیم
مرکز ثقل سمند بسیار پایین است و این مزیت باعث شده سر پیچ ها هرگز بامشکل چپ کردن مواجه نشود و امنیت بالایی به این خودرو بدهد
اکثر تولید کنندگان خودرو جهان بخاطر گرانی فولاد سعی می کنند ورق با ذخامت کمتر و تولید کنند و با ایجاد نک و اِر در بدنه این مشکل را جبران کنند. هرچند ادعا می شود بخاطر سبکی و مصرف سوخت این کار را می کنند اما این موضوع از نظر فنی ادعایی بیش نیست
علت ضعف مالی جنرال موتور این بود که حاضر نشد بدنه خودرو را از ورق سبکتر استفاده کند
سمند همانند بدنه های جنرال موتورز سخت و نفوذ ناپذیر است
بنظر بنده که 15 سال در صنعت خودرو کار کرده ام امن تر ین وسیله در کلاس خودش سمند است
اين نمونه فيس ليفت تيباست معمولا خودرو ساز هاي تمام دنيا پس از 2 سال از ارايه يك محصول نمونه فيس ليفت انرا براي كاهش هزينه ها روانه بازار مي كنند و پس از 4 سال نمونه جديدي بر روي پلت فرم قبلي توليد مي كند
من با همه حرف های تو مخصوصا اولاش موافقم
ولی عزیز نگو مایه شرمساری الانشم تنها تولید کننده ماشین تو خاور میانه هستیم و درصد بالایی از قطعات رو خودمون میسازیم و این جای خوشحالی داره
اما این غیرقابل انکاره که کیفیت پایین و امنیت نامناسب دارن
دوستان انتظار نداشته باشین ماشین های ما در حد شرکت.....موتورز باشه همش37ساله انقلاب شده نمیشه که در این مدت عقب ماندگی300ساله رو جبران کرد الان داریم11برابر سرعت متوسط جهانی رشد میکنیم اما هنوز خیلی راه داریم
ظاهرا از تيبا و پرايد كه بهتر است، يك شبه كه قرار نيست بنز توليد كنيم، قيمت ها را هم پايين بياوريد، اسامي درست و محكم و دلچسب براي خودروها انتخاب كنيد و كيفيت مواد و رنگ و قطعات بكار برده در آن را افزايش دهيد تا با استقبال مردم روبرو شود.
گرونه اصلا بادلار ۳۵۰۰حساب کن اون وقت باهمین پول ببین تو اروپا چه ماشینی میشه خرید تا زمانی که خودرو انحصاری باشه همینه به جای این کارا یا ورود خدرو رو ازاد کنید یا بدین دست بخش خوصوصی که بازاررقابتی بشه
بعضی ها فقط اشکال میگیرن به پای عمل میرسه از یه بچه کوچیک کمتر هستن مطمئن باشید اگر سایپا و ایران خودرو با شرکتهای آلمانی ژاپنی کر ه ای و یا آمریکایی خودرو تولید کنند هم قیمتش میاد پایین و هم کیفیتش میره بالا شک نکنید تا اون جایی که من میدونم طراح ماشین ایرانی که لامبورگینی و بنز پورشه طراحی کردن کم نداریم ولی به خودمون اطمینان و باور نداریم هر چند خلاقیت و نوآوری زمانی نمود پیدا میکنه که اقتصاد خوبی داشته باشیم چون گرسنه دین و ایمان نداره چه برسه به طراحی خودرو اینم بگم یه دفعه همه چی پیشرفت نمیکنه قدم به قدم... صبر .......
اون نفر که کنار روحانی نشسته می شناسی ؟ یکبار دیگه از قیمت صحبت کنی مثل قبلا اون خیلی راحت میگه نخرید گرانتر می کنیم . حلا جرات و امید دارید صحبت کنید ...
کدوم پیشرفت های نظامی!!؟؟ اکثرا در فاز آزمابشگاهی هستن از فضایی بگیر تا هوایی و زرهی....هر کشوری می تونه یه تانک بسازه ولی هر کشوری نمی تونه خط تولید انبوه تانک بزنه...
کاملا موافقم
مثلا مهندس جمشید آرین خودرو الکتریک درست کرده که بالاترین سطح تکنولوژی است ولی 14 ساله که داره خودش رو به این درو اون در می زنه ولی کسی بهش اهمیت نمیده
محصول جدید دومین خودرو ساز کشورمان که به روی پلت فرم خانواده ی X200 سایپا یا همان تیبا طراحی شده و در شرکت سازنده با کد X232 شناخته میشه و ساینا نام گرفته - نکته ی جالب ادعای مدیران سایپاست که بر خلاف رویه ی موسوم در همه جای دنیا از این خودرو به عنوان یک محصول جدید یاد می کنند.
البته باید به سازنده حق داد چون با عرضه ی (به اصطلاح ) خودروی جدید به راحتی و به لطف کمک های دولت از نوع وام و یا بالا بودن تعرفه ی واردات خودروهای روز همرده و هم کلاس به راحتی این ساینا رو چندین میلیون تومان گرون تر می فروشه
قیمت 28 تا 30 میلیونی این خودرو خیلی به دور از انصافه و عادلانه نیست
اقاسعید کشورای دیگه خاورمیانه انحصارنکردند به نظرت بعد 50 سال باید گاری سوار بشیم؟ چین ده ساله وارد این صنعت شده یا مثلا ژاپن وکره بعد ما شروع کردند ولی ما کجاواوناکجاهستند؟!!!