کد خبر 641849
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

این خودرو که رِگرا (در سوئدی: رِیرا به معنی سلطنت) نامیده شده برای بر هم زدن همه تصورات از خودروهای هیبریدی و شکست دادن همه هایپرکارهای دنیا پا به عرصه گذاشته است.

به گزارش مشرق، کونیگ‌زگ رِگرا از ترکیب یک موتور 8 سیلندر 5.0 لیتری با توربوشارژر دوقلو با نیروی تولیدی 1100 اسب بخار و گشتاور 1250 نیوتن متر که از مدل آگرا قرض گرفته شده با سه موتور الکتریکی ساخت Rimac که مجموعاً نزدیک 700 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند، نیرو می‌گیرد.

مجموعه باتری‌های 9.27 کیلووات ساعتی خنک شونده توسط مایع، برای تأمین نیروی موتورهای الکتریکی درنظر گرفته شده‌اند. انتقال قدرت بدون گیربکس و به طور مستقیم و تک سرعته روی محور عقب اعمال می‌گردد. این یعنی نسبت و ضریب دنده ثابت است و یک قفل هیدرولیکی مابین میل‌لنگ و حائل کوپلینگ قرار می‌گیرد. کونیگ‌زگ این شیوه را درایو مستقیم کونیگ‌زگ (KDD) نام‌گذاری کرده و ادعا می‌کند که تلفات انرژی در این روش نسبت به روش‌های انتقال سنتی تا 50 درصد کاهش می‌یابد.

این خودرو قادر است طبق ادعای کونیگ‌زِگ، شتاب صفر تا 400 کیلومتر بر ساعت را در کمتر از 20 ثانیه ثبت کند که رقمی باورنکردنی است. برای مقایسه باید شتاب صفر تا 300 کیلومتر بر ساعت لافراری را که 15 ثانیه است، یا شتاب 23 ثانیه ای پورشه 918 را یاداوری کنیم. هنوز اطلاعی از بیشینه سرعت این خودرو منتشر نشده است.

کونیگ‌زِگ  80 دستگاه از رِگرا را با قیمت حدود 1.9 میلیون دلار ساخته و به فروش رسانده است.
 
{$sepehr_album_45645}
منبع: Netcarshow _ pedal.ir

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    یعنی لامصب آخر نامردیه
  • ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    یعنی لامصب آخر نامردیه
  • ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۵
    0 0
    یعنی لامصب آخر نامردیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس