نظر شما
نظرات
- انتشار یافته: 16
- در انتظار بررسی: 0
- غیر قابل انتشار: 0
-
چرا این جوریه یه جاهایی خط صد و هشتاد درجه تغییر مسیر میده
-
اگر املاک نجومی در اولویت نبود تهران هم خوب بود
-
راحت میشه حفظش کرد
-
رزولوشن در حد ایستگاه دوچرخه است
-
دو تا اصلاح طلب صادر کنیم، بزنن اونجا رو بترکونن
-
دو تا اصلاح طلب صادر کنیم، بزنن اونجا رو بترکونن
-
نقشه متروی تهران مثل روده مارمولکه
-
این نقشه مترو نیست
-
نکته جالب اینکه توکیو با وجود داشتن خطوط مترو بسیار کامل و پیچیده باز هم در کنار آن از سه خط مونوریل هم استفاده می کند و البته در توکیو هیچ کس چیزی در مورد جنگ بین مونوریل و مترو نمی داند!
-
این چی بود؟!!
-
من اونجا بودم، زندگی کردم، 25 سال پیش، بعله؛ شهر بزرگیه، پرجنب و جوشه، متروهاش فوق العاده تمیزه، خطوط متروش (از همون موقع) تموم شهر و حومه رو پوشش میداد، خطوط بین شهری در چند لاین (توقف محلی، سریع السیر، و قطار فشنگی یا گلوله ای) همه شهرها رو پوشش میده! ایستگاه متروی اصلی توکیو(معادل ایستگاه امام ما!) هشت طبقه هست(یعنی اون موقع بود!) و هر طبقه از 16 تا 32 خط! هر کدوم با یه سرعت و برنامه توقف در ایستگاه ها! چهار جزیره اصلی که خاک عمده این کشور رو تشکیل میدن از زیر بستر دریا به فاصله ده ها کیلومتر(خیلی قبل تر از کانال مانش که انگلیس رو به خاک اصلی اروپا متصل کرد) به هم وصل هستن و قطارهای گلوله ای بصورت سرتاسری شمالی ترین جزیره تا جنوبی ترین اون کشور رو به هم متصل کرده! شبکه خطوط قطار کلوله ای یا فشنگی از 1964(زمان المپیک توکیو) یعنی 53 سال پیش! (زمانی که اروپائی ها هنوز روی خطوط سریع السیر گسترده تحقیقات فنی میکردن!) تاسیس شده و با سرعت بالای 300 کیلومتر در ساعت! همه شهرهای ژاپن رو طوری به هم نزدیک کرده که مردم این قطارها رو به خطوط هوائی داخلی ترجیح میدن! .. ولی با همه اینها و سخت کوشی این ملت، من فرق این شهر با شهر مورچه ها رو نفهمیدم!!!!!
-
مردم ژاپن به کار سخت معتاد شده اند تا فکر نکنند. همانطور که مردم برزیل به فوتبال معتاد شدند و ایرانیها به تریاک. اما نتیجه یکی است: فکر نکن.
-
-
با نقشه متروی شیراز مقایسه کنید
-
خدا رو شکر تهران خیلی کمتر و راحت تر هست تازه ادم سرش درد نمیگیره از نگاه کردن بهش
-
اینکه دوست داریم ایران هم مثل خارج بشه ی نوع مرضه
-
متروی ژاپن اتفاقا خیلی بزرگ نیست(اشتباه نکنید خطوط ریلی ژاپن بسیار بزرگ و پیشرفته و بسیار پیچیده است) ولی متروی خود شهر توکیو حتی از تهران هم کوچکتر است.بیشتر خطوط ریلی وایستگاههای قطار در توکیو روی زمین است.