کد خبر 567086
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹

بعد از حمله نیروهای پلیس مصر برای بازداشت دو روزنامه نگار به کانون روزنامه نگاران این کشور در قاهره، جنجالی در فضای مجازی ایجاد شده و احتمال برکناری وزیر کشور وجود دارد.

به گزارش مشرق، یورش نیروهای وزارت کشور مصر به ساختمان کانون روزنامه‌نگاران مصری در قاهره خشم مردم و واکنش آنان را در فضای مجازی برانگیخت.

روزنامه قطری «العربی الجدید»، گزارش داد «عمرو بدر» و «محمود السقا» دو روزنامه‌نگار مصری طی فراخوانی از مردم خواسته بودند 25 آوریل گذشته در اعتراض به اقدام دولت مصر در واگذاری دو جزیره تیران و صنافیر به عربستان، تجمع کنند.

در پی این تجمع که موج جدیدی از اعتراضات مردمی در خیابان‌های مصر رقم زد، وزارت کشور مصر دستور بازداشت این دو روزنامه‌نگار را داد و روز یکشنبه (دیروز) با یورش به ساختمان کانون روزنامه‌نگاران در قاهره، این دو خبرنگار را بازداشت کرد.

بعد از این حادثه، انتقاد روزنامه‌نگاران و خبرنگاران مصری متوجه «مجدى عبد الغفار» وزیر کشور شده است؛ «یحیی قلاش» دبیر کانون خبرنگاران از وزیر کشور خواسته استعفا دهد و شماری از روزنامه‌نگاران در برابر ساختمان کانون اعتصاب غذا کرده‌اند.

برنامه‌های «تاک شو» (گفت‌وگوی تلویزیونی-Talk-Show) در مصر نیز از اقدام وزارت کشور انتقاد کرده و آن را در تاریخ مصر بی‌سابقه توصیف کرده‌اند، «ابراهیم عیسی»، «عمرو ادیب» و «وائل الابراشی» سه تن از مجریان سرشناس مصری هستند که در برنامه‌های خود ضمن انتقاد از وزیر کشور اعلام کرده‌اند «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در اقدامات وزارت کشور دخیل نیست.

یاسر رزق سردبیر موسسه خبری «اخبار الیوم» نیز بر همین رویکرد پافشاری کرده و در چند مصاحبه و گفت‌وگوی خبری مدعی شده شخص السیسی نیز از آنچه در کانون خبرنگاران رخ داده عصبانی است و نقشی در آن نداشته است.

این ادعاها را کاربران شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در مصر به سخره گرفته و تأکید کرده‌اند وزیر کشور بدون دستور السیسی از دفتر خود هم خارج نمی‌شود چه برسد به اینکه بدون اطلاع السیسی بخواهد به کانون خبرنگاران حمله کند.

بعد از انتشار اخباری در روزنامه «الیوم السابع» مبنی بر احتمال برکناری وزیر کشور برخی نیز احتمال داده‌اند السیسی بعد از بروز اختلافات با عبدالغفار از این بهانه برای کنار گذاشتن او استفاده خواهد کرد.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس