کد خبر 568149
تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴

هیأتی از نمایندگان مصری به ریاست رئیس پارلمان این کشور در نشست پارلمان آفریقا حضور پیدا کردند و طی مراسمی، قاهره رسما به پارلمان آفریقا بازگشت.

 به گزارش مشرق، روز سه شنبه (دیروز) طی مراسمی رسمی مصر بار دیگر به پارلمان آفریقا بازگشت.

روزنامه مصری «الوطن»، گزارش داد هیأتی از پارلمان مصر به ریاست «علی عبدالعال» رئیس پارلمان در نشست پارلمان آفریقا در شهر ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی حضور پیدا کرده و به این ترتیب مصر رسما به پارلمان آفریقا بازگشته است.

«حاتم باشات»، «صلاح عفیفی»، «مصطفی جندی»، «می محمود» و «سید فلیفل» اعضای هیأت مصری بودند که در این نشست حضور پیدا کرده و در مراسمی رسمی در برابر اعضای پارلمان آفریقا سوگند یاد کردند.

می محمود نماینده پارلمان مصر که در این مراسم حضور داشت، اعلام کرد جلسات پارلمان آفریقا تا 13 می (24 اردیبهشت) ادامه پیدا خواهد کرد و این نشست فرصتی است تا قاهره بتواند روابط خود را با کشورهای آفریقایی تقویت کند.

پارلمان آفریقا یکی از سازمان‌های وابسته به اتحادیه آفریقا است که در مارس سال 2004 با امضای 36 کشور تأسیس شده است.

این پارلمان 265 عضو دارد که نمایندگان 53 کشور قاهره آفریقا هستند و مقر دائمی آن در آفریقای جنوبی است، هر یک از کشورهای عضو می‌توانند 5 نماینده از جمله یک نماینده زن را به پارلمان معرفی کنند تا نماینده آن کشور در پارلمان آفریقا باشد.

بعد از برکناری «محمد مرسی» از ریاست جمهوری مصر  و انحلال پارلمان این کشور عضویت مصر در اتحادیه آفریقا به حالت تعلیق در آمده بود.

بعد از روی کار آمدن «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر در سال 2014، عضویت مصر در اتحادیه آفریقا از سر گرفته شد و با توجه به برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور در اکتبر سال 2015 مصر بار دیگر به عضویت پارلمان آفریقا درآمده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس