کد خبر 731739
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶
بهرام قاسمی

قاسمی حمله انتحاری امروز در کابل را به شدت محکوم و با دولت و ملت افغانستان ابراز همدردی کرد و گفت:‌ حملات تروریستی در هر کجا و از جانب هر گروه و تحت هر بهانه‌ای، اقدامی سبعانه، مذوم و مردود است.

 به گزارش مشرق، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان حمله جنایتکارانه انتحاری صبح امروز (چهارشنبه) در کابل که منجر به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از مردم بیگناه شد را به شدت محکوم و با دولت و ملت افغانستان ابراز همدردی کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با رد هر گونه توسل به خشونت و رسیدن به اهداف با کشتار ابراز امیدواری کرد که ابتکارات سیاسی و گفت‌وگوها بین گروه‌های افغان بدون دخالت برخی کشورهای منطقه و فرامنطقه که متهم به تجهیز و تسلیح گروه‌های افراطی و  تروریستی هستند، سدی در برابر این اقدامات و سازوکاری برای جلوگیری از تکرار این قبیل اقدامات نابخشودنی و ضد بشری که کشور افغانستان و ثبات و امنیت آن را هدف قرار داده است، شود.  

بهرام قاسمی همچنین اظهار داشت: حملات تروریستی در هر کجا و از جانب هر گروه و تحت هر بهانه‌ای، اقدامی سبعانه و مذوم و مردود است و باید با شدت تمام محکوم و بدان پاسخ داده شود. اقدام انتحاری در کابل هشدار دیگری است که عدم برخورد قاطع  با این پدیده شوم و ادامه حمایت برخی کشورها از حامیان این گروه‌های افراطی در منطقه طی هفته‌های اخیر موجب افزایش این نوع اقدامات بیرحمانه شده است و جا دارد تمامی کشورها و جوامع صلح طلب در خیزشی بزرگ موضوع افرط گرایی و ریشه‌های  رشد و نمو آن و مروجین و حامیان آنها را با جدیت تمام مورد بررسی و توجه لازم قرار دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره و همیشه در شرایط سخت و دشوار در کنار دولت و مردم مظلوم و بزرگ افغانستان خواهد بود.

ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح امروز چهارشنبه انفجاری مهیب در نزدیکی سفارت آلمان در کابل، مرکز پایتخت افغانستان را لرزاند. براساس آخرین آمار وزارت بهداشت افغانستان،  تعداد تلفات انفجار کابل به ۸۰ کشته و بیش از ۳۵۰ زخمی رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس